Sina Koloğlu

Sina Koloğlu

s.kologlu@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları

Netflix’in önemli kalemlerinden biri de ‘stand-up’ları... Büyük paralar kazanıyor, özel şovları hazırlayanlar... Şöyle resmi geçit yapalım. Jerry Seinfeld, iki özel gösterim için tam 100 milyon dolar, Dave Chappelle üç gösterim için 60 milyon dolar almış. Chris Rock, iki gösterim için 40 milyon doları cukka yapmış. Ricky Gervais için, “İngiltere tarihinin en büyük eğlence anlaşmasını yapmış” diyorlar; 40 milyon dolarla... Aklıma Cem Yılmaz geldi. Uzun zamandır stand-up yapmıyor.

Reklamlarda ufaktan takılıyor bu işlere... 2013 yılında Habertürk’te şöyle bir haberle yer almış: ‘CM101MMXI Fundamentals’ oyununu, 180’i TİM Maslak Show Center’da olmak üzere, 200 kere kapalı gişe olarak sahneleyen Yılmaz’ın, kişi başı ortalama 75 TL’den, toplam kazancı 24 milyon TL olarak gerçekleşti. İki yıllık süre içerisinde gösteriyi 320 bin kişi izledi’. Netflix bu ‘stand-up’ işine para yatırıyor. Özel iki gösterim de Cem Yılmaz’dan gelse... Neden olmasın? Bu rakamları gören Netflix, belki kendisine teklif götürebilir.

Haberin Devamı

Ata Demirer de olabilir

Bir başka isim Ata Demirer... Tek kişilik gazinosunun özel gösterimini Netflix’e
taşıyabilir. Her iki isim için de bir yenilik, heyecan olur, biz de izleriz.

Reyting olmadı, satış yapalım

‘Tehlikeli Karım’ dizisi, iki bölüm sonra, ‘kritik eşik’te kaldı. İçeride böyle ama bizim dizilerin bir de yurt dışı pazarları var. Cannes’da önümüzdeki hafta başlayacak televizyon fuarı (MIPTV/ 9-12 Nisan) görücüye çıkacak. Çok tutan ‘Anne’ (Mother) dizisinin yapım şirketi, ‘Gonca Vuslateri’nin başrolde olduğu dizi’ şeklinde bir tanıtım yapmış. Projenin dağıtımını Global Agency listesine almış. Bazen yurt içindeki durumla, yurt dışındaki farklı olabiliyor...

İki dizinin tweet rekabeti

World Screen’in (ABD menşeili içinde birçok yayın ve internet sitesi bulunduran grup) dünyada en çok yorum yapılan dizi listesinde (The Wit List) iki Türk dizisi ‘Sen Anlat Karadeniz’ ve ‘Börü’ rekabet halinde yer alıyor. Liste, ‘Sen Anlat Karadeniz’ için, “İlk hafta Twitter üzerinde 45 bin yorum aldı. İki aylık ekran macerasında 58 bin Twitter abonesi oldu”, ‘Börü’ için ise “Avrupa’da en çok tweet yorumu alan dizi... 68 bin yorum aldı. Twitter üzerinde 16 bin abonesi var” diyor.