Sina Koloğlu

Sina Koloğlu

s.kologlu@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları

'Adı Zehra' dizisinde Nadir Yaman (Hakkı Ergök), hastanede yatakta, millet etrafında. Böyle olunca zaten ‘bir sırrı paylaşacağı’ gün gibi aşikar. “Şule’yle bunca yıldır bir sırrı paylaşıyoruz. Uzun yıllardır ilişki yaşıyorduk. Sen Serkan’la kardeşsin.” Neden sakladılar? Bir zarar gelmesin diye.

‘SEN BENİM OĞLUMSUN’ HİKAYELERİ

Şimdi hepsi sakallı, bıyıklı koca herif olduklarından, söylemek için uygun zamandır. Her daim geçerlidir bu formül, izleyici nezninde heyecan ve ilgiyi artırır. Meksika ve Brezilya dizilerinin vazgeçilmezidir. ‘Esteban senin baban’ formülü de diyebiliriz. Bir tık öteye gidiyor, Nadir Bey, “Seninle evlenmek istiyorum Şule” diyor. Genco, Serkan, Şule, Zehra ve Ceren için kartlar yeniden açılacak filan. ‘Yahu izleyicinin zevkine uygun her numarayı yapıyoruz, artık bizi görün’ diye sesleniyor dizi. Gerçi yayınlandığı cumartesi, izlenme oranları genelde düşük. Ama işte diyorlar ya, ‘Yüzde 5 alacaksın’ diye. Bakalım bu hikaye diziye ilgi ve alakayı artıracak mı?

Haberin Devamı

‘CEMAL’İ ATAMADIM, SİZİ ATTIM’

Kanal D’nin dizisi ‘İnsanlık Suçu’nda Gökhan, yakışıklı patron oğlu. Ev ahalisi, “Mankenlik yaptı mı çünkü öyle yürüyor” dedi. Halbuki ‘Survivor’ın bizlere kazandırdığı bir şöhrete sahip. “Siz Cemal’le kanka mı oldunuz?” diye sorar Cevher’e (Melike İpek Yalova), o da “Öyle olduk” der. “Adnan Bey, bu ekip var ya (Cevher ve arkadaşları) hepsini kovuyorum”, Gökhan şöyle bir elini şaklatır yani. ‘Biz ne yaptık size?’ işçinin durumunun özeti. Patron tarafı için bir şey yapmak gerekmemektedir, Gökhan devam eder: “Bak canım, aslında Cemal’i kovmak istiyorum. Babam izin vermiyor. O yüzden sizi kovuyorum.” Nasıl? Bu kadar basit. İşçi tarafının diziye göre mesajı şudur: ‘Böyle insan kovulur mu?’ Cevher’in sözleri... Sonra malum soru gelir: “Biz ne yapacağız, ortada mı kalacağız?” Gökhan kardeşimiz daha da ileri gider, “Adnan Bey bu arkadaşın (Cevher) tazminatını en son yatıralım, çok içli ağlıyor. Onu hep böyle görmek istiyorum.” Bu arada Cevher’in ağlar vaziyette olduğunu pek idrak edemedik doğrusu. Seyirci nezdinde durum tersi, Cevher’in yanında ve patronun karşısındadır. Sonuçta senaryoda seyircinin merakını ve duygularını yüksek tutarak iyi bir ‘reyting’ elde etmek amaçtır. Hayatın kendisi böyle değildir, gönlünüzü ferah tutun.