Sina Koloğlu

Sina Koloğlu

s.kologlu@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları

Suudi Arabistan ve Katar, siyasette birbirlerine giren iki ülke... Kapışma ekranda da sürüyor. S.Arabistan, Katar’ın spor kanalı beIN SPORTS’a rakip bir spor kanalı kurduğunu açıkladı. Adı PBS Sport. 15 gün içinde Orta Doğu’da yayına başlıyor. Şimdilik parasız ve uydudan.

11 kanalı olacak. beIN ile rekabet etmek kolay mı? Suudiler bastırdı parayı.
Yayın haklarında rekabet edebilmek için. 7 milyar doları gözden çıkarmışlar. Bakalım bu rekabet, sporun finans cephesinde nasıl karşılık bulacak? Özellikle futbolda... Ya da bu kumarın sonu ne olacak?

Haberin Devamı

FACEBOOK DİZİ İŞİNE GİRİYOR!

Wall Street Journal’ın haberine göre Facebook uzun bir süredir Hollywood’un yapım şirketleriyle görüşmelerini sürdürüyor. Konu, bu yaz sonu onlara bir ya da daha fazla televizyon programı önerisi sunmak. Daha doğrusudizi. Bölüm başına 3 milyon dolar
ödemeye hazır olduğunu açıklamış Facebook. İki format önerilmiş; biri 10 dakika, diğeri yarım saatlik iki dizi projesi. 18-35 yaş grubuna hitap etmeyi düşünüyor. Peki neden girdiler dizi işine? Şirket ABD’de 12 milyar dolarlık pazardan pay istiyor.

İNGİLTERE’DE İMECE USULÜ

Premier League Production... Hem maçları çekiyor, hem de bütün İngiltere’deki futbola dair magazini yapıyor. Merak ettim doğrusu. Belki de ekranda en keyifle izlenen (şahsen benim) futbol ligidir.

Ortalama yıl içinde duruma göre 125 ila 165 kişi çalışıyor. Her stada fiber optik kablo bağlı... Buradan dev parabol antenlere çıkış yapıyorlar ve dünyaya kaliteli görütüleri veriyorlar. Yılda 380 maç yayınlıyorlar. Bu büyük organizasyon için sadece bu yapım şirketi yeterli olmuyor. Sky Sports ve BBC Sports gibi büyük kuruluşlar da servis veriyor. Yani bir nevi imece usulü.

İngiltere lig maçları 10 kamerayla çekiliyor. ‘Çok açılı tekrar görüntüler’ için özel bir servis var. Bir golün 30 saniye sonrası, 10 ayrı açıdan izleyiciye servis edilir hale getiriliyor. Klip çalışması da diyorlar.

Stüdyo ortamında maç sonu tekrar görüntüleri eşliğinde tartışmalı pozisyonların
yanı sıra, maç önü ve sonu 10 dakikalık özel yayınlar, yurt dışı aboneliği olan ülkelere yayın için özel olarak hazırlanıyor. Bu yıl daha iddialı geliyor, bu işten büyük para kazanıyorlar. Karşılığında dikkat ettiyseniz, ‘tüm ülkenin ortak’ bir çalışması var. Sky ve BBC bulunuyor işin içinde. “İyi iş çıksın, para kazanalım” diyerek birbirlerini kıskanıp kenara geçip seyretmiyorlar. Buradan çıkardığım en önemli
ders budur.