Yaz dönemi olunca nedense film sayısı artar televizyonlarda. Çok izlenen kanallar, zuladaki filmleri çıkarırlar bir bir. Sanki kışın film izlenmez. Kendileri karar veriyor. Her akşam arka arkaya iki dizi yayınlıyorlar. Yaz döneminde iki ay içinde ekrana gelen filmler arasında özelillikle ‘seri filmler’in çok ilgi gördüğü ortaya çıktı. Dikkatimi çekti. Interpress Ajansı’na sordum. Televizyonda en çok izlenen seri flimler şöyle sıralanıyor; 1. Alacakaranlık Kuşağı 1-2 (Show TV), 2. Görevimiz Tehlike 1-2-3 (ATV), 3. Mumya ve Mumya Dönüyor (ATV), 4. Bitirim İkili 1-2 (KANAL 7), 5. Asteriks Serisi filmlerden Sezar’a Karşı, Kleopatra, Olimpiyatlarda (KANAL D) ve Kill Bill 1-2, 6. Biz Zamanlar Çin (STV), 7. Blade 1-2-3 (TV8), 9. Zor Ölüm 1-2-3-4 (farklı kanallarda)
NURİ NE ZAMAN BİTECEK?
‘Nuri’nin 18’inci bölümü de yayınlandı. Benim kulağıma haftaya bitecek şeklinde bir bilgi geldi. Kanal D cephesi “Daha belli değil” diyor. Günü sürekli değişti. Ama ayakta kalmak için olağanüstü bir çaba gösterdi. Mesela dizi oyuncuları birden fazla karakteri oynayarak dizinin içeriğini zenginleştirdi. Galiba bu bir ilk oluyordu. Bence giderek dizi oturdu. Bu haliyle devam edebilirdi. Ama kanal “Bu kadar dayanmamız bile mucize” diyor. Çok uğraştıklarını söylüyorlar. Bakalım haftaya final yapacak mı? Altını çizeyim; büyük bölümü geyik olsa ve beni sıksa da, dizideki çabayı ve kendi içinde yenilenmeyi görmüyor değilim.
RTÜK’ÜN REKLAM İZLETTİRME POLİTİKASI TUTTU MU?
Özel televizyon demek, reklam demek. Bu biliniyor. Ama üstü örtülen asıl gerçek: “Bizim için programların değil, aralardaki reklamların ne kadar izlendiği önemli.” RTÜK’ün yeni reklam düzenlemesinde şu reklam aralarının sıklaştırılması ve sağ alt köşede “Üç dakika kaldı” diye yazılmasının tek nedeni bu. İzleyiciye “Dur bir yere gitme, bak iki dakika sabret, şu reklamları da izle, dizi başlayacak” psikolojisini vermek. Eski sistemde bu yoktu. “Reklamlardan bıktık” düşüncesi geçerliydi. Ama bu yeni sistem yani aldatmacayla çok az bir sürenin reklama ayrıldığı ve biter bitmez programın başlayacağı düşüncesi bilinçaltına yerleştirilmeye çalışılıyor. Siz diziyi izlemişsiniz izlememişsiniz önemli değil. Siz aradaki reklamları ne kadar izliyorsunuz, oltaya takıldınız mı, önemli olan bu. Bu konularda rakamlar söylenmez. İzlenme oranları vs. hep saklanr. Televizyon kanalıyla reklamverenler bilir. Ben ne yapıyorum; altta yazan süre kadar başka tarafa geçiyorum. Üç aşağı beş yukarı da zaman tutuyor!
REHBERiM
STAR’DA YENİ MAGAZİN PROGRAMI
‘Duymayan Kalmasın’ iki gazetecinin yeni programı; İpek Durkal ve Yelda Kırçuval. Girişi Nihat Doğan’la yapıyorlar. Her iki taraf da biliyor; program ses getirir. Nihat Doğan söyleyecekleriyle program da onun söyledikleriyle (STAR / 16.45)
BİR SABAH ANSIZIN
Polisin bir sabah ansızın kapıyı çalması, artık 2000’li yılların Türkiye’sinin vazgeçilmezlerinden oldu. Bu akşam Moviemax Festival’daki filmin konusu da böyle. Julien’in bir sabah ansızın götürülen eşi cinayet suçundan mahkum olur. Kanuni hiçbir girişim bu kararı değiştiremez. Karısının suçsuzluğuna inanan Julien için ‘son bir girişim’ kalmıştır. “Bu da olur mu?” dedirten bir senaryo olduğu söyleniyor. Gerilim ve heyecan yerindeymiş. (21.00)