TOKYO OLİMPİYATLARI NE KADAR İZLENDİ?

Sadece ‘reyting’ler değil hesaplananlar, YouTube, Instagram ve Twitter rakamları da konuşuluyor. Tokyo Olimpiyatları Türkiye’nin ekranında nasıl bir karşılık buldu? TRT Spor’da yıldız ağırlıklı bir yayın oldu. Bu olimpiyatların parlayanı bu kanaldı. Ortalama günde 19 saati aşan yayınlar. TRT bu olimpiyatlara, televizyon ekibi yanı sıra, sosyal medya hesaplarını takip için iki uzmanı da götürdü. TRT Spor Dijital ekibi ilk defa bu olimpiyatlarda deneyimi yaşadı. Peki en çok neler izlendi?

Voleybol başrolde...

Voleybol Kadınlar Milli Takımı’nın maçları ilgi açısından tartışmasız favoriydi. TRT’nin en çok izlenen beş karşılaşması da voleybol maçlarıydı. Sıralama şöyle; Türkiye-ABD maçı ilk sırada. Onu İtalya-Türkiye ve Çin-Türkiye maçları takip ediyor. İlk 10 sıralamasında Rusya-Türkiye, Arjantin-Türkiye ve G. Kore-Türkiye maçları da var. Listeye giren farklı branşta Fransa-ABD basketbol maçı, atletizm yarışmaları, yüzme yarışmaları var. Diğer branşlar ilk 10’da yok. İzlenme oranlarına bakarsak 1 milyon izleyiciye yaklaşan bir karşılaşma var. Örneğin Fransa’da olimpiyatları yayınlayan France 2’de 2 milyon üstü, TF 1 kanalı 1.9 milyon rakamlarına ulaşmışlar. Şahsen daha fazla ilgi beklerdim.

İnternette durum nedir?

www.trtspor.com.tr üzerinden yayınlar verildi. En çok izlenen beş yayın şöyle sıralanıyor; artistik cimnastik, güreş, karate ve okçuluk... Güreş bir hayal kırıklığıydı.

300 milyondan fazla görüntülenme gerçekleşti. Sosyal medyada en çok izlenenleri hangileriydi? Bazı rakamlar...

1 milyonu aşan görüntüler

Twitter’da mesela bir milyondan fazla görüntülenen üç karşılaşma; Türkiye-Çin maçı (4.931.392), Mete Gazoz madalya töreni (3.114.954), Mete Gazoz final (2.946.671). Instagram’da ilgi Busenaz Sürmeli’ye oldu. Madalya töreni ve final maçı ilk iki sırayı aldı. Story kısmında ise ilginç isimler vardı; sırıklama atlama dünya şampiyonu Duplantis ile TRT’nin söyleşisi ve Necati Er’in 17.13’lük atlayışı, ilk sıralarda yer aldı.

En çok izlenen video

Türkiye-Çin voleybol maçı en çok izlenen video oldu (1.748.084). Onu Mete Gazoz’un final maçı takip etti.