‘Kızıl Elma’, ‘Hesaplaşma’, ‘Aynadaki Düşman’, ‘Reaksiyon’... Hepsi ‘ülkemizi bölmek isteyenlerin’ peşinde koştu.
Diziler, 2000’li yılların atmosferinde yazıldı. 2023’te neler yazılır bilemem! Senaristlerin bizdeki sorunu şu:
Türkiye’de senaryolar neredeyse siyasi hayatın içinde günlük yazılıyor ve çok heyecanlı...
‘Kara Kutu’ diyerek heyecan yaratmak pek etkili değil. En son yaşanılan Hakan Fidan hadisesi.
Hayali senaryo yazmak kolay değil
Sadece onun hikayesi bir dizi olmaz mı? Kasetler, algılar, silahlar, TIR’lar, dinlemeler, tapeler, hard diskler, böcekler, ajanlar, casuslar, Fuat Avni, dolar, faiz lobisi, Kandil Dağı, Kobane, uçan tabutlar, Gezi direnişi, polis kurşunu, biber gazı, toma, Süleyman Şah operasyonu...
Ve daha neler, neler... Böyle bir ülkenin ‘hayali senaryoları’nı yazmak gerçekten kolay değil. Her yer ‘Kara Kutu’!
Peki dizisi ne yapar?
‘Kara Kutu’da istihbarat teşkilatından daha ‘istihbaratlı’ bir örgütün ‘kara işleri’ne bulaşmış Barış’ın (sahte kimlikle Mehmet’in) hikayesine, geçmişi olmayan adam’ bandırması. Benim için fark etmez. İş iyi olsun, milletin balıklama atlayıp “Baak yakaladım, o filmden araklama” laflarına aldırmam.
Ev ahalisi altını çizdi ‘ajanların böyle hafızaları gidip, gidip gelirmiş’! Dizide kadroyu güncel şöhretlerden kurmamışlar.
Orhan Kılıç, Hazım Körmükçü, Kerem Alışık... Mesela Deniz Uğur’a başrol verilmiş. Dizi, ‘replik olacak’ karelerin konuşulacağı izlenimini verdi. Karakterlerin aralarında sürpriz bağlantıların ipuçları da geldi.
Peki sen sadede gel, ne yapar bu dizi?
Bir ‘Behzat Ç’ beklememek lazım. İş düzgün olsun, yüzde 4’lük bir reyting alsın yeter.
BİZİM RACONLU BABALAR YOK MU?
‘Poyraz Karayel’deki baba ‘Godfather’ şeklinde. ‘Racon: Ailem İçin’de Mehmet Aslantuğ ‘tonton babiş’ şeklinde. Yeni dizilerimizin ‘baba’ları neden bizim ‘baba’lara benzemiyor? Halbuki etraf dolu.
Burada isim saymayalım. Mehmet Aslantuğ’dan baba olmaz mı? Bu haliyle olmamış. Yönetmenin işi galiba, yontup biçmek.
İlk bölüm ev ahalisinin izlenimi şu oldu: “Bir sürü adam koşuşturuyor etrafta.” Bunun anlamı; roller oturmamış...
‘AŞK YENİDEN’ KOPTU
Buğra Gülsoy’la Özge Özpirinçci tamam, iyi ikili. Senaryo vatandaş beğensin diye ‘Karadeniz fıkrası’ tadına merak saldı. Oyuncular da (diğer rollerimiz) sete geldik, işimizi yapıp, gidelim kadar oynuyor hissi veriyorlar. İlk bölüm ve sonrası ‘romantik komedi’nin başarılı bir örneği halindeydim. 6 bölümde bu hale geldiler.