Discovery araştırma yapmış; spor, yemek, dekorasyon, doğa, yaban hayatı, motor, otomobil gibi ilgi alanları söz konusu olduğunda, insanların ilham ve bilgi almak için televizyonu kaynak olarak aldıklarını ortaya koyuyor. Türkiye’de tutkuları tetikleyen mecralar arasında yüzde 93 ile televizyon ilk sıradayken, ardından sosyal medya ve diğer insanlar geliyor... 13 ülkeden 13 bin katılımcıyla gerçekleşmiş. Bizde tutku her anlamda tavan yapmış durumda bu araştırmaya göre...Discovery araştırma yapmış; spor, yemek, dekorasyon, doğa, yaban hayatı, motor, otomobil gibi ilgi alanları söz konusu olduğunda, insanların ilham ve bilgi almak için televizyonu kaynak olarak aldıklarını ortaya koyuyor. Türkiye’de tutkuları tetikleyen mecralar arasında yüzde 93 ile televizyon ilk sıradayken, ardından sosyal medya ve diğer insanlar geliyor... 13 ülkeden 13 bin katılımcıyla gerçekleşmiş. Bizde tutku her anlamda tavan yapmış durumda bu araştırmaya göre...

Tutku zenginiyiz

Araştırmaya göre, başka milletlerin dört tane tutkusu varken bizde bu 4.8’miş. Tutku sayısında G. Afrika’dan sonra ikinci geliyoruz. Tutku yaşı 16 dünyada, bizde onun da altında. Bu tutkuların kaynağı neler? Yüzde 30 ebeveynler, yüzde 22 televizyon. Yani Discovery kanallarını seyrediyoruz kısacası! Bir yerde araştırmayı yapan ve istediği sonucu elde eden bir DMAX, TLC, Discovery, Science, Eurosport, HGTV, Food Network, Investigation Discovery, Travel Channel ve Animal Planet ‘tutku üreten’ kanallar var. 

Hayatta mı, ekranda mı?

Yeri gelmişken durum ‘Gerçeğin şovu’ demek daha doğru olur. Televizyonun toplum ile ilişkilerdeki yorumu değişeli epey bir zaman oldu. Televizyon önceleri hayatımıza fazla karışmıyordu. Daha saf ve temizdi. Sonra ‘En iyi rehber ben olurum, her şeye karışayım’ dedi. Yaşama dair ne varsa ekrandan öğrenmeye başladık. Saçımızdan başımıza, dünya görüşümüzden cinsel hayatımıza, ağlamak gülmek, yemek yemek, doğa, kitap, müzik, sağlık, kıl dönmesi, evlilik, gezmek ve çok daha fazlası... Her alanda uzman, her alanda akıl veren, her alanda hükmedici... Ve bu yukarıda saydığım kanalların hepsi işte bu anlayışın ürünü. İzlemiyor muyuz? Bal gibi izliyoruz ve etkileniyoruz. Bu tutku mu oluyor? Onu bilemem bir merak, bir hayal, bir ulaşma arzusu belki...