Sina Koloğlu

Sina Koloğlu

s.kologlu@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları

Ekranda yemek üzerine çeşitleme bol. Bizzat kendisi yapan var, milletin evine gidip yaptıranı var. Köyler, kasabalar, ev mutfakları yemek programlarının emrinde. “Geliyorum, hazırlayın malzemeleri” diyerek, “Yöre yemeklerini tanıtıyoruz” sloganıyla yola çıkılıyor. Bu ekibe şimdi bir de İngiliz aşçı katıldı. Digiturk’ün yemek ve dekorasyon konusunda uzman kanalı Home TV, Türk mutfağına hayran İngiliz şef Allegra McEvedy’nin ‘Allegra ile Türk Mutfağı’ programına başlıyor.
Şefin bizim mutafağa merakı, tarihçi babasından geliyormuş. Birçok defa Türkiye’ye gelmişler. Şefimiz İstanbul, Konya, Bursa, İznik, Karadeniz kıyılarını dolaşıp yöre yemeklerini bizzat yapacak.
“İngiliz nasıl yapıyormuş görelim” diyenler varsa her çarşamba 17.30’da ekran
başına geçebilir.

Haberin Devamı

YENİ YARIŞMALARIN EN DİKKAT ÇEKENİ ‘ÇILGIN TEYZELER’
‘Çılgın Teyzeler’, 60 yaş ve üzeri annelerin, teyzelerin izlediği yarışma üstü eğlence. Rahmetli ninem arkadaşlarıyla Erdek’e tatile giderdi otobüse atlayıp. Gerçekten eğlenceli bir gruptu,
izlerken aklıma o günler
geldi. Yarışmaya katılan teyzelere nerede rastlayabilirsiniz? İzmir-Bodrum otobüslerinde mesela. Yaz döneminin en sempatik ve samimi yarışması.

YAZLIK SOHBET PROGRAMLARINın KAMERA ARKASI PEK KEYİFLİ DEĞİL!
Enver Aysever’in ‘Aykırı Sorular’ programına katıldım. Devremülk diye hep duyduğumuz olayın ana kaynağı olan Club Flipper’da gerçekleşiyor yayınlar. İki göz oda ayrılmış. Yaklaşık bir aydır burada kalıyorlar. Çarşı pazardan alışveriş yapılıp yemekler pişiriliyor. Odada internet bağlantısı yok. Devremülk olduğu için herhalde! Lokanta mevcut. Ama tercih edilmiyor, anlayın işte... Bir de teknik ekip var. Üç kişi bir odada. Yani akşamları renkli ışıkların altında, havuz başı görüntülerin gündüz hali böyle. “Oh, gündüz deniz, akşam balık, arada program” hali hiç yok.

RAMAZAN’DA EN ÇOK GAZOZ REKLAMI YAYINLANIYOR
Nar Ajans (en eski medya takip kuruluşlarından) Ramazan ayı reklamlarını incelemiş, bilgileri basınla paylaştı. En çok reklam veren firma bir gazlı içecek markası... Canan Karatay hocamızın Ramazan’da beslenme önerileri hem ekranda hem de yazılı basında yer aldı. Mesajı şuydu: “Sakın gazlı içecek tüketmeyin. Reklamlar anlaşılan öyle demiyor!

REKLAMSIZ YAYINLANAN DİZİNİN DÜŞÜNDÜRDÜKLERİ
‘Güneşi Beklerken’ enteresan bir dizi. Gıcık olunup, “Acaba ne olacak?” merakı arasında gidip geliniyor. Çekimler tatminkâr. Oyunculukta göze batar bir olumsuzluk yok. Yeri gelen görevini yapıyor. “90 dakika dizi olur mu?” tartışmasının belki de en çarpıcı örneği dizinin son bölümününde yaşandı.
Yaklaşık bir saat yeni bölüm reklamsız yayınlandı. Tam saymadım ama 40 dakika gibi bir süre geçtikten
sonra “Abi artık ara verin” demeye başladığımı hissettim. Dizinin kendisi de su molası ister hale gelmişti.
Bu 40 dakikadan sonra foya da meydana çıkıyor. Oyunculuk ve fondaki müzisyen yorgun, nereye müzik yetiştireceğini bilemez hale geliyor. Bol bol klip yayınlanmaya başlıyor. Paşa, paşa şu işi 50 dakikada bitirelim artık...
Ha bir de tabii önden özeti vardı! Ben de dayanamadım bıraktım, belirteyim.