Ekonomi 'İşadamlarımız dünya markaları yaratmalı'

'İşadamlarımız dünya markaları yaratmalı'

26.04.2012 - 18:47 | Son Güncellenme:

.

İşadamlarımız dünya markaları yaratmalı

İşadamlarımız dünya markaları yaratmalı

Haberin Devamı

Şampuanda bir dünya markası yaratmayı başaran ünlü güzellik ve estetik uzmanı Dr. Hamid Aydın, 'Türk işadamı marka yaratmaktan korkmamalı. Marka yaratmak gerçek vatanseverliktir' dedi.
Turizm Hekimliği , Saç ekimi, Estetik ve Güzellik sektörüne getirdiği yenilikler katıldığı ve yönettiği TV programları, gazete ve dergi yazarlığıyla haklı bir üne kavuşan Dr. Hamit Aydın Zigavus Sarımsaklı Şampuan'ın adım adım nasıl dünya markası haline geldiğini anlattı:
'Avrupa Birliği'de ardında dünya eczanelerine giren ve saç dökülmesini engelleyen ilk Türk şampuanı Zigavus 2007 yılında İzmir'de doğdu. 5000 yıllık bir gelenek olan sarmısak mucizesi, doğal tedavi yöntemlerinin vazgecilmez hammaddesidir. Bu projede tüketiciyle duygusal bağımız tam da burada başladı.
Saç dökülmesi tedavisi konusunda etkisi herkes tarafından kabul gören sarımsak kokusu nedeniyle kullanılmamaktaydı. Zigavus sarımsağın içindeki kükürt bileşikleri ve kokuya yol açan maddeleri izole ederek sarımsak mucizesini şampuan olarak saç sorunu olanların hizmetine sunduk.

Haberin Devamı

Türkiye'de bir ilk olan kokusuz sarımsaklı şampuan öncelikle kaliteye önem vererek tüketiciyle duygusal bir bağ kurmayı başardı. Tüketici memnuniyetini ön plana alarak sektördeki yerimizi aldık. 2010 yılına kadar ürünümüzü ciddi bir marka yönetimi ve pazarlama iletişimiyle eczane raflarına titizlikle sokmayı başardık.
Zigavus'un yurt içindeki başarısı bize yeterli gelmedi. Önce Almanya'nın önde gelen Dermatologlarına ürünümüzü sunduk. Alman dermatologlar kokusuz sarımsaklı şampuanımızın saç dökülmesi, seboreik dermatit, saçkıran gibi rahatsızlıkları tedavi edici özelliğini gördüler ve hastalarına önerdiler.
Biyosidal testleri Ege Üniversitesi İlaç Geliştirme Farmakokinetik Araştırma Uygulama Merkezi (ARGEFAR) tarafından yapılan Zigavus, Almanya'dan sonra İngiltere ve Avrupa Birliği ülkelerinin eczane raflarında yerini almayı başardı. Japonya'da tüketicinin büyük beğenisini kazanan Zigavus, Rusya ve Ortadogu'da bir Türk markası olarak tüketiciye ulaşmaktadır.
Başta AB ülkeleri olmak üzere çok ciddi sağlık kurumlarından gurur verici sertifikalar almayı başardık.
Zigavus'un proje yöneticisi olarak global anlamda gerek hekim gerekse tüketiciyi duygusal olarak yakaladık.
Zaten marka olmak da gerçekte budur.

Haberin Devamı

Türk işadamı marka yaratmaktan korkmamalı
Yürüttüğüm birçok proje global anlamda marka oldu. Şunu söylüyorum. AB ülkelerinde Rusya'da Japonya'da tüketiciye Türk Malı olarak ulaşabiliyorsan en büyük vatan hizmetini yapıyorsun demektir.
Marka yaratmaktan korkmuyorsan, yaratmayı da, yönetmeyi de bilmen lazım. İşadamlarımız korkmadan marka yaratmayı ve yönetmeyi araştırıp işe soyunmalı. Marka yaratma ve yönetmeyi incelemeden atılan adımlardan sağlıklı sonuç alınamamaktadır.