Ekonomi ‘Kırmızı ete uzun vadeli çözüm şart’

‘Kırmızı ete uzun vadeli çözüm şart’

25.04.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:

Et ürünleri alanında faaliyet gösteren Polonez, sektörde hedef büyüttü. Polonez Genel Müdürü Andaç Günsoy, son beş yılda pazarın üçüncüsü olarak yüzde 8’lik pazar paylarını koruduklarnı belirterek, bu süreçte cirolarını yaklaşık 1.5-2 kar artırdıklarını söyledi.

‘Kırmızı ete uzun  vadeli çözüm şart’

Sektörle ilgili verileri de paylaşan Günsoy, geçen yıl pazarın toplam büyüklüğünün cirosal bazda 2 milyar TL olduğunu, sektörün tonaj büyüklüğünün de 100-150 bin ton aralığına çıktığını aktardı. Günsoy, “2016 yılında Polonez olarak tonaj bazında sektörden aldığımız pay yüzde 5.3 ve bu oranla beşinci sıradayız. Cirosal olarak ise yüzde 8 pay ile üçüncü sıradayız” dedi. Andaç Günsoy, 2016’nın zor bir yıl olduğunu ancak buna karşın iyi bir avantaj yakalamaya çalıştıklarını da dile getirerek, “Turizmin etkilenmesi de sektörü ve bizi etkiledi. Ciromuza yansıdı tabii ki. 2017 yılı, geçen yıldan daha iyi olacak diye bakıyoruz. Pek çok gündem var. Hedefimiz ciromuzu ve istihdamı artırmak. Geçen yılı 180 milyon TL ciroyla kapattık. Bu yılki hedefimiz 200 milyon TL ciroya ulaşmak” diye konuştu.

Fiyatlar inmeli

Andaç Günsoy, et fiyatlarıyla ilgili de şu değerlendirmeyi yaptı: “Yıllardır bakanlığımızın yaptığı uygulamalar ve teşvikler var. Ancak bunlara karşın hayvancılık çok gelişemiyor. Ancak bu işi bilimsel olarak ve uzun vadeli yaparsak pahalı et sorunu biter. Hayvancılıkta maliyetler yem fiyatlarıyla doğru orantılı. Yemde dışa bağımlılık var, meralar yeterince kullanılmıyor. Bu iş karlı olursa yatırımcı da bu alana girer. Zarar ettiği noktada kimse durmak istemiyor. Ette yıllardır devam eden sorun bu. Fiyatlar nerede sabitlenecek, nerede duracak, kaotik bir durum var. Kırmızı et Türkiye’nin çözemediği önemli bir sorun. Kırmızı ete talep var ama arz yok. Bu nedenle fiyatlar artıyor.

Beklentimiz fiyatların yüzde 15’e kadar düşmesi. Fiyatlar tüketimin artmasının önünde engel. Orta ve uzun vadede çözüm bulunacağını umuyoruz.”

Kişi başı tüketim düşük...

Günsoy, Türkiye’de şarküteri ürünü olan sosis, salam ve jambon tüketiminin kişi başı tüketiminin çok düşük olduğuna da dikkat çekerek, “Kişi başı tüketim yıllık 1 kilo 200 gram. Bu çok düşük bir rakam. Et ürünü beslenmede gerçekten önemli paya sahip. Sektörde imaj sorunu da var. Ama tüketici markalı ürün almalı. Markalı ürünler bu işe yıllarca yatırım yaptı. markasına zarar gelmesini istemez. Yanlış hammadde kullanmaz” diye konuştu.