Ekonomi
10.03.2015 - 02:30 | Son Güncelleme: 10.03.2015-2:30

‘Muhteşem ikili’ Japonya’yı fethetti!

Türk şekerlemeciler, Rusya, Ortadoğu ve Avrupa krize girince 60 milyar dolarlık Japonya pazarına Türk kahvesi ve lokumla çıkarma yaptı. Uzakdoğu damak tadına uygun hale getirilecek Türk lezzetleri şimdiden büyük ilgi gördü.

Sitene Ekle

Serkan Arman / TOKYO

Türk şekerlemecileri, Japonya’ya karadan çıkarma yaptı, denizden de Ertuğrul fırkateyni ile abluka altına almaya çalışıyor. En büyük silahları ise ‘muhteşem ikili’ adını verdikleri Türk kahvesi ve lokum...
Türk şekerleme, çikolata ve bisküvi ürünlerini tanıtmak ve ihracatını geliştirmek için kurulan Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu, dünyanın en büyük gıda fuarlarından Tokyo Foodex’te adeta gövde gösterisi yaptı.
Fuarda 10 binin üzerinde Japon katılımcıya kahve ve lokum ikram eden Türk şekerlemeciler, dev şirketlerle de önemli temaslar kurdu. Tanıtım grubu, ilginç bir projenin de peşine düştü.
Bilindiği gibi, Türk ve Japon halklarını birbirine yaklaştıran en önemli olaylardan birisi, 1890 yılında Japonya kıyılarında batan Ertuğrul fırkateyni ve ardından Japonların kurtulan Türk denizcilere gösterdiği yakınlık...   
Mayısta 125. yıldönümü anılacak bu olayın bir de filmi çekiliyor. Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu, filmin senaryosuna kahve ve lokumlu sahneler eklemek için şimdiden harekete geçti.
Kriz ve çalkantının eksik olmadığı Rusya, Ortadoğu ve Avrupa pazarlarında umduğunu bulamayan Türk şekerleme sektörü, gözünü Uzakdoğu ve Güney Amerika’ya çevirdi.
Baklava ‘tatlı’ geldi
Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu Başkanı Hidayet Kadiroğlu, “Uzakdoğulular günlük yaşamda çikolata ve tatlı çok tüketmiyor ama otantik tatları seviyor. Biz de burada otantik tadımız olan lokumu öne çıkardık. 60 milyar dolarlık Japonya pazarından payımızı alacağız” diyor.
Kadiroğlu, Türkiye’nin çevresindeki ülkelerde yaşanan ihracat kayıplarını telafi etmek için çabaladıklarını anlatıyor. Hedef ülkeler arasında Japonya’nın yanı sıra Güney Kore de var. İlk iş Türk lezzetlerini Uzakdoğulu damaklara uyarlamak.
Mesela baklava Japonlara çok tatlı gelmiş. Bu yüzden bir firmayla anlaşarak formül ve porsiyonlar Uzakdoğu’ya göre ayarlanacak.

DEV KAHVECİ TADIMLARA?BAŞLADI

Hidayet Kadiroğlu, kendileriyle temasa geçen Japon yatırımcıların Türkiye’yi üs olarak kullanmak istediğini anlatıyor. Türk firmalarıyla ilgilenen Japon devleri arasında Meiji’yi sayan Kadiroğlu, 1200 şubeli Japon Doutor kahve zincirinin de Türk kahvesi - lokum ikilisini incelediğini dile getiriyor.
Şu anda Türkiye’nin Japonya’ya ihracatı 375 milyon dolar. Bunun yüzde 60’ı gıda. Bu yüzde 60’ın sadece yüzde 10’u şekerleme. Çevre ülkelerdeki olumsuzlukları Uzakdoğu pazarı ile aşacaklarını vurgulayan Kadiroğlu, “Türkiye çevresindeki ülkeler yüzde 40’a yakın devalüasyon yaşadı. İhracatımız ciddi oranda düştü. Biz de orda daralan pazarı Uzakdoğu’da telafi etmeyi düşünüyoruz. Üyelerimizi büyük ithalatçılarla buluşturacağız. Büyük ithalatçılar getirip firmalarımızla birebir buluşturacağız” diyor.  

Lezzet ülkesi teması...

Hidayet Kadiroğlu, Türk şekerleme ürünlerini tanıtım için bu yıl ‘Delightland’ (Lezzet Ülkesi) teması ile yola çıktıklarını belirterek, “Dubai ve Almanya’dan sonra Tokyo 3. durak oldu, 2023’te 10 milyar dolar ihracata ulaşmak için 37 ülkeye daha gidip, Türkiye’nin ‘Lezzet Ülkesi’ olduğunu anlatmaya çalışacağız. Japonya’da Türk ürünlerine büyük ilgi var. Ancak sizden mal almak için tek şartları var, o da kalite” diyor.
Türk şekerleme ihracatı ortalama kilo başına 3 dolarlarda dolanırken, Japonya gibi pazarlarda fiyat kilo başına 5 dolara çıkıyor. Bu yüzden tonajda daha düşük ama pahada daha ağır bir ihracat mümkün gözüküyor.

 


Aradığınız
Evi Hemen
Bulun!
araDetaylı Ara
İMKB 100106.843 %0.10
Deger%
METAL0.9518.75
COSMO1.1618.37
ESEMS0.5218.18
ATPET1.8013.92
EGCYH0.1812.50
Tümü »

©Copyright 2017 Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir, haberleri kopyalamayınız.
İlginizi ÇekebilirX