Ekonomi 16 milyar TL ciro 50 bin istihdam

16 milyar TL ciro 50 bin istihdam

13.12.2017 - 01:30 | Son Güncellenme:

LC Waikiki Başkanı Vahap Küçük, 2018 yılında 50 ülkeye ulaşacaklarını, mağaza sayısını bine, cirolarını 16.2 milyar TL’ye ve istihdam sayılarını da 50 bine çıkaracaklarını söyledi

16 milyar TL ciro 50 bin istihdam

LC Waikiki, hazır giyim sektöründe hem Türkiye, hem de dünyada büyümede hedef yükseltti. Gelecek yıl 12 yeni ülkeye daha giriş yaparak, 50 ülkeye ulaşmayı, Türkiye’de 30 ve yurt dışında açılacak 120 yeni mağazasıyla toplam mağaza sayısını bine, cirosunu 16.2 milyar TL’ye ulaştırmayı hedeflediğini açıkladı.

Haberin Devamı

LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, 2017 yılında yurtiçinde yüzde 19 büyürken, yurtdışında yüzde 60, toplamda ise yüzde 30 büyüme elde ederek bu yılı 12.2 milyar TL ciro ile tamamlayacaklarını açıkladı. Küçük, bu yıl yurtdışında 96, yurtiçinde 41 olmak üzere toplam 137 yeni mağaza açtıklarını ve 833 mağazaya ulaştıklarını belirterek, “Mağazalarımızı haftada 12 milyon müşteri ziyaret ediyor. 825 milyon S ihracat

12 yeni ülke hedefi

Dakikada 1.724 ürün satarak bir yıl içerisinde toplam 436 milyon ürün satışı gerçekleştirdik. Kenya’dan Malezya’ya, Kazakistan’dan Endonezya’ya ve Fas’a kadar uzak pazarlarda faaliyet gösteriyoruz. Girdiğimiz pazarların birçoğunda sektörde önemli bir oyuncu olmamızın yanı sıra 15 ülkede ise pazar lideriyiz. 2018 yılında Hırvatistan, Yunanistan ve Güney Afrika gibi 12 ülkede daha faaliyete geçmek üzere hazırlıklarımızı yapıyoruz” dedi.

Haberin Devamı

Küçük, önümüzdeki yıl 12 yeni ülkeye daha giriş yaparak, 50 ülkeye ulaşmayı, Türkiye’de 30 ve yurt dışında açılacak 120 yeni mağazayla toplam mağaza sayısını 1000’e, cirolarını 16.2 milyar TL’ye ulaştırmayı hedeflediklerini aktardı.

2017 sonunda 600 milyon dolar markalı ihracat gerçekleştirmiş olacaklarını dile getiren Küçük, “2023’te moda perakende sektöründe global arenada vizyonumuz doğrultusunda hedeflerimize doğru adım adım ilerliyoruz. Markalı ihracatımızla birlikte yurtdışında sadece ürün değil, konseptimizi de sunuyoruz. 2018’de yurtdışı mağazalarımıza 170 milyon ürün ihraç ederek, ihracatın 825 milyon dolara ulaşmasını hedefliyoruz” diye konuştu.

Büyük istihdam planı

Küçük, 2018’de 1.5 milyon metrekarelik mağaza alanıyla 8 bin yeni kişiye daha istihdam imkanı sağlayarak çalışan sayısını 50 bine çıkarmayı hedeflediklerini de belirterek, bugün 38 ülkede 833 mağaza ile hizmet verdiklerini, 2016’da 35 bin olan çalışan sayısının 2017 yıl sonunda 42 bine ulaştığını, sadece bu yıl 7 bin kişinin LC Waikiki ailesine katıldığını kaydetti.

İnternetten satışta artış

LC Waikiki.com’un Türkiye’de monobrand kategorisinde birinci olduğunu, şirketin toplam satışları içerisinde dijitalin payının yüzde 3 seviyelerinde yer aldığına da işaret eden Vahap Küçük, “Sitemiz, bu yıl yüzde 50 büyüyerek 9.2 milyon adet ürün satışıyla 200 milyon ciroya ulaştı. Yeni projeler üzerinde çalışıyoruz. LC Waikiki, bir Türk markası olarak yurtdışında yerel e-ticaret operasyonuna başladı. Projemiz Avrupa Birliği üyesi ülkelerden 27’sine 9 dilde, 5 farklı para biriminde AB içinde servis verecek bir yapı kurulmasını kapsıyor” diye konuştu.

Haberin Devamı

Rakamlarla LC Waikiki

- Dakikada 1.724 ürün satıyor
- 38 ülkede 833 mağazası var
- 2018’de bin mağazaya ulaşacak
- 42 bin çalışanı var
- 50 bin kişiye istihdam hedefliyor
- 825 milyon dolarlık ihracat yapıyor