22 Aralık 2000 Cuma




BİZE ULAŞIN



HABER İNDEKSİ



ARŞiV



YARDIM



KÜNYE



·  SON DAKİKA  
·  ANA SAYFA  
·  GÜNCEL  
·  SİYASET  
·  EKONOMİ  
·  YAZARLAR  
·  SPOR  
·  DÜNYA  
·  YAŞAM  
·  MAGAZİN  
·  SANAT  
·  SAĞLIK  
·  KADIN & MODA  
·  ASTROLOJİ  
·  OTOMOBİL  
·  ÇİZERLER  
·  TEKNOLOJİ  
·  TV'DE BUGÜN  
·  İŞ YAŞAMI  
·  ENTELLEKTÜEL B.  
·  OMBUDSMAN  
·  HAVA DURUMU  
·  CUMARTESİ  
·  PAZAR  
 
 




Roboköp Türkiye’de

ABD’yi saran dijital oyuncak çılgınlığı bu yılbaşında bize de sıçradı. Tüm çocukları toplu bir histeri krizine sürükleyen robot köpek Tekno Türkiye’de...

     Yılbaşına iki hafta kala tüm dünyada alıp başını giden yeni bir teknolojik oyuncak çılgınlığı Türkiye’yi de sardı. Geçen hafta Time dergisine de kapak olan robot köpek Teksta ya da halk arasında bilinen adıyla ‘Tekno’ bu hafta dünyayla aynı anda Türkiye’de de piyasada... 8 aylık bir köpek yavrusunun tüm hareketlerini taklit edebilen Tekno’nun gerçek köpeklere göre üstünlükleri de var: Öğretilen kelimeleri söyleyebiliyor, ışığa ve sese tepki veriyor. Bu özellikleri sayesinde evinize gelip, ışığı açtığınızda sizi kapıda karşılayabiliyor. Burun algılayıcısıyla kokuları algılayarak kendisini tehlikelerden koruyabiliyor, mekanik kulaklarını ve kuyruğunu sallıyor. 39 milyon TL’sına satılan Tekno’nun fiyatı da, pek çok oyuncağa göre daha uygun. ABD’de Tekno’nun yılbaşı öncesinde büyük ilgi görmesi, oyuncak üreticilerinin bir süredir durgun olan pazarın yeniden canlanacağına dair umutlarının yeniden doğmasını sağlamıştı.
     
     Erken yaşlanıyorlar!
     Piyasadaki durguluğun sebebi aslında oyuncak üreticilerinin çocuklara yeni ürün yetiştirmekte zorlanmaları... Zira çocuklar artık oyuncak tüketicilerinin ‘K.G.O.Y’ yani ‘Daha Erken Yaşlanan Çocuklar’ olarak tanımladıkları hale geldi. Gittikçe daha erken yaşlarda, daha sofistike zevkler geliştiriyorlar. Firmalar artık çekirdek tüketicilerini elde tutmak için müzik prodüktörleri, spor malzemeleri ve hatta cep telefonu üreticileriyle rekabet etmek zorundalar. Eskiden 15 yaşına kadar çocuk kabul edilen küçük canavarlar, artık 10 yaşından itibaren oyuncak üreticilerinin ‘arzu nesnesi’ olmaktan çıkıyorlar!
     
     Oyuncak trend’leri:
     Bir oyuncağın çılgınlık haline gelmesi için şu üç özellikten en az birine sahip olması gerekiyor:
     1. Çocuklar arasındaki çılgın koleksiyonculuk trend’ine hitab etmeli (150 Pokemon karakterini hatırlayın!)
     2. Oyuncağın bir hikayesi olmalı, her alanda takip edilebilecek bir hikaye ("Star Wars" fenomeni gibi...)
     3. Teknoloji harikası olmalı.
     


 PAZAR


Doğumsuzluk...
Kahve bahane, manken şahane!
KİM NE OKUYOR?..
CİNAYETİ yazıyor
Bu da kitabın formülü: 13+1
Cervantes Ödülü sahibini buldu
Çetin Altan’ın İstanbul’u...
Liberalleşmekten mi liberalleşememekten mi?
Magazin sendromu
Film-food keyfi
Roboköp Türkiye’de
Academia yenilendi...
Safran sağlıksız dükkan
‘Sarhoş olma hakkım olmadı’
Surf
Köşeyi dönün nokta com!
En seksi sanal kadın
VİTRİN
Zina AIDS’ten koruyor
Biz onurlu insan ihtimalini sevmiştik!
Rüzgarın bildiği
Yurdumuzu tanımalı ama nasıl?
Gecelerin loş sesi
Yabancı şefler lokanta kültürünü değiştiriyor
Bataklık çiçekleri
"İngilizleştirilmiş Thai"
Antoloji nasıl yapılır?
Kuş bakışı anıtlar


 SAYFA BAŞI 





© 2000 Milliyet