18 Ağustos 2002 Pazar


BİZE ULAŞIN



HABER İNDEKSİ



ARŞiV



YARDIM



KÜNYE



·  SON DAKİKA  
·  ANA SAYFA  
·  GÜNCEL  
·  SİYASET  
·  EKONOMİ  
·  YAZARLAR  
·  SPOR  
·  DÜNYA  
·  YAŞAM  
·  MAGAZİN  
·  SAĞLIK  
·  KADIN & MODA  
·  ASTROLOJİ  
·  OTOMOBİL  
·  ÇİZERLER  
·  BİLİM & TEKNİK  
·  TV'DE BUGÜN  
·  İŞ YAŞAMI  
·  OMBUDSMAN  
·  HAVA DURUMU  
·  CUMARTESİ  
·  PAZAR  
·  KÜLTÜR & SANAT  
·  SERİ İLAN  

 



Duyduk duymadık demeyin!

Hande Yener’in 15 şarkı + 4 remix olmak üzere toplam 19 şarkıdan oluşan albümü "Sen Yoluna... Ben Yoluma...", Türk Popu’ndaki belli başlı kadın şarkıcıların bir araya getirildiği karışık bir albüm gibi duruyor.

     NAİM DİLMENER

     Hande Yener dendiğinde, kimsenin aklına bir stil, bir sound, bir üslûp gelmez pek. Belki, İzel için tasarlanmış projenin üzerine kurularak Türk Popu’na bir giriş yaptığı için herkese öyle geliyordur. Hoş bir sesi var, üstelik yarış halinde olduğu meslektaşlarının çoğundan iyi şarkı söyleyebiliyor. Ama bu kadar. Onun söylediği herhangi bir şarkıyı kimden duysanız şaşırmazsınız. "Bunu Hande Yener çok daha iyi söylüyordu," gibi bir karşılaştırma yapmak da kimsenin aklına gelmez. Şarkıcının, büyük bir gürültü ile satışa sunulan yeni albümü "Sen Yoluna... Ben Yoluma...", her şeyden önce bu özelliğin altını çizmeye yarayacak gibi. 15 şarkı + 4 remix olmak üzere toplam 19 şarkılık albüm, Türk Popu’ndaki belli başlı kadın şarkıcıların bir araya getirildiği karışık bir albüm gibi duruyor.
     Albüme en ağır damgayı Sezen Aksu vurmuş. "Yanmışız", "Hadi Geçmiş Olsun", "Mendil" ve "Kazanamadık" adlı şarkıları söyleyenin Sezen Aksu olmadığına dair sizi şüpheye düşürecek olan tek şey, şarkıların alt yapıları. Sezen Aksu, 90’larda bu kadar "günün anlam ve önemine hizmet eden" şarkı pek yapmadı, bu nedenle insan, "O olmayabilir," diye bir şüpheye kapılmıyor da değil. Sezen Aksu’nun ilk müdavimlerinden olan Bendeniz ("Üzgünüm O Kadın Ben Değilim" ve "32 Kısım"), "oryantal pop"un baş ismi Nalan ("Sen Yoluna... Ben Yoluma..."), Ebru Gündeş ("Küs") ve İzel ("Şansın Bol Olsun"), Hande Yener’in girmeyi seçtiği diğer kılıklar. Ama bu durumun tek müsebbibi şarkıcının kendisi değil. Yapımcı Erol Köse de, en az Hande Yener kadar bunun böyle olmasından sorumlu. Köse, hiçbiri çok parlak olmayan şarkılar için neredeyse memleketteki bütün müzisyenleri seferber etmiş. Günümüz Türk Popu’nun "resmi" çizgisini çizmiş, yolunu belirlemiş olan bütün müzisyenlerin albümde parmağı var, herkes bir şarkısından tutmuş: Murat Yeter, Alper Erinç, Altan Çetin, Özgür Yedievli, Selim Çaldıran, Ozan Çolakoğlu (ki, düzenlemesini yaptığı "Küs", her fırsatta Ebru Gündeş’in "Telafisi"ne kayıyor), "Özgür Buldum" ve Sinan Akçil...
     Ama bu durum; her türlü "televole" ekibine yakınlığından dolayı hep gündemde olan Hande Yener’i yolundan alıkoyacağa benzemiyor. Bu tür programların "Hande Yener operasyonu", albüm piyasaya çıkar çıkmaz başladı. Hangi kanalı açsanız üzerinize Hande Yener devriliyor... Rötuşlana rötuşlana, "bir Amanda Lear" kılığına sokulmuş Hande Yener fotoğrafları ile süslenmiş bu son albümün iyi tarafları da yok değil. Albüm (CD), seksen dakikaya (78:02) yaklaşan süresi ile, "en uzun süreli albüm" rekorunu elde etti bile. Erol Köse Prodüksiyon, "korsan baskılar"a bir darbe daha indirmek üzere (ki bunu başardıkları da söylenebilir), albümün diskini beş milyondan satışa sundu. 19 şarkı ve seksen dakikalık bir albümü beş milyon gibi bir fiyattan (yaklaşık üç dolar) satışa sunabilme, yalnızca Türkiye değil, bir dünya rekoru aynı zamanda. Hemen hemen herkesin, korsan baskı alacağı yerde; temiz kayıtlı, şık kitapçıklı asıl nüshayı tercih edeceği söylenebilir. Korsan firmalar, Erol Köse Prodüksiyon vasıtasıyla ağır bir darbe daha yemiş olacaklar. Ama Erol Köse, bu konuda gösterdiği hassasiyeti, "Duyduk Duymadık Demeyin" adlı şarkının bestecisi konusunda göstermemiş. Şarkının "müzik" hanesine, hiçbir şey demek olmayan "adaptasyon" notu düşülmüş. Oysa, Stelios Kazantzidis’in "Efige Efige" adlı şarkısı bu. Şarkıya, Sezen Cumhur Önal’ın söz yazdığı dönemlerde "telif" konusu gündemde bile değildi. Ama bu konuda çok yol alındı. Korsan konusunda canı yanan insanların, şarkıların asıl sahiplerinin haklarını herkesten önce korumaları beklenirdi. Kırk yıldır, herhangi bir şarkısını kullanıma sunma konusunda hep "kaprisli" davranmış Sezen Cumhur Önal’ın, bu şarkıyı Hande Yener’e söyleme izni vermesi oldukça güzel bir gelişme. Ama onun da, şarkının asıl sahibini belirtme - bulma sorumluluğu taşıması gerekirdi.
     Hande Yener şöyle, şarkılar - düzenlemeler böyle dedik ama, bu fiyata satın alınan her ne ise kurtarır aslında.
     
     Hande Yener
     Sen Yoluna... Ben Yoluma...
     Erol Köse Prodüksiyon
     









 KÜLTÜR & SANAT


Melül bakışlı öfkeli adam
Çok dinlenenler
Haberiniz olsun
Çok izlenenler
Çok okunanlar
Dişiliğin kitapları
"Her seyahatim bir aşk macerası"
Barbar Kherae!
Tekrar merhaba
Soyut ve gerçek karması
Edinburgh’da olmak vardı...
"Hepimize yetecek kadar alkış var!"
Bari biz bağrımıza basalım!
Türk popu onunla gurur duyuyor!
"Medyatik şımarıklardan sıkılmadınız mı?"
Pentagon’un sansürlediği film
Post - televole zamanları
New York nefret tarihini sevmedi
İnsanın derin çaresizliği
Naylonun perde arkası
Sanatçılar "Kooperatif"i
Fren balatasından heykel
Son durak İstanbul
Foça’da 4 gün 4 gece
"Neşeli yazıyorum kasvetli oynuyorlar"
Şeytanın avukatı
Duyduk duymadık demeyin!
Korku adasında şenlik
Çağdaş Külkedisi masalı
Hadi gülümse
Hayat atölyesi
İranlı kadınların Internet günlükleri
Yeni yayınlar


 SAYFA BAŞI 





© 2002 Milliyet