13 Nisan 2004 Salı
 
 
 BİZE ULAŞIN | ARŞiV | KÜNYE | HABER İNDEKSİ |  SIK KULLANILANLARA EKLE |  AÇILIŞ SAYFASI YAP  
  ·  SON DAKİKA       
  ·  ANA SAYFA    
  ·  GÜNCEL         
  ·  SİYASET         
  ·  EKONOMİ         
  ·  YAZARLAR         
  ·  SPOR         
  ·  DÜNYA         
  ·  YAŞAM         
  ·  MAGAZİN         
  ·  SAĞLIK         
  ·  KADIN & MODA         
  ·  ASTROLOJİ         
  ·  OTOMOBİL         
  ·  ÇİZERLER         
  ·  BİLİM & TEKNİK         
  ·  TV'DE BUGÜN         
  ·  İŞ YAŞAMI         
  ·  OMBUDSMAN         
  ·  HAVA DURUMU         
  ·  CUMARTESİ         
  ·  PAZAR         
  ·  BUSINESS   
  ·  POPULER KÜLTÜR   
  ·  EGE   


Bizim Ören Bayan, Fransa'da 'Madame Tricote' olacak

   
Ören Bayan, özellikle kırsal kesimde genç kızların en önemli hüner gösterisi sayılan dantellerde kullandığı iplik markası. Marka'nın sahibi Diktaş, şimdi Fransa pazarına giriyor. Ancak bu pazarda, 'Ören Bayan'ın adı 'Madame Trıcote' olacak

        ZELİHA ŞENER
   
    6 - 7 yaşında bir kız çocuğu televizyon seyrediyor, ekranda Türkan Şoray ve elinde Ören Bayan. O kız çocuğu benim, Ören Bayan beni çocukluğumdaki tek bir film karesine götürdü. Ancak Ören Bayan'ın hikayesi o film karesinden çok çok önce başlamış. 1940'lı yıllarda pazara girmiş Ören Bayan! Yani karşımızda 60 yıllık bir marka var.
    Ören Bayan'ın hedef kitlesi, kırsal kesimlerdeki ev hanımları ve genç kızlarmış. Kurulduğunda önemli bir reklam kampanyası yapmamış. Ama tüketici ile sıcak bir ilişki kurmak için halk eğitim merkezindeki kursları kullanmış.
    1985'li yıllara gelindiğinde, Türkan Şoray ile bir reklam kampanyası yapılmış. Şoray'lı afişler, promosyon malzemeleri Türkiye'nin her noktasına ulaşmış. Yıldızlarla aynı masaya oturması, Ören Bayan'a marka olmanın yolunu açmış, pazar payı artmış. Her başarılı marka gibi kendi segmentine ismini vermiş. Dantel denince akla ilk o geliyor.
   
    Diktaş'a satıldı
    2000'li yılların değişen pazar koşulları Ören Bayan'ı zorlayınca, el değiştirdi ve Diktaş AŞ tarafından satın alındı. Diktaş, dağıtım kanalları ve pazarlama iletişiminde, 2002'den bu yana çalışmalara devam ediyor. Kanal 7'deki 'Nakış Keyfi' adlı eğitici programın da sponsoru oldu. Bu program halen ekranlarda. Pazarlama iletişimininde yetersizliğinden söz edilse bile hâlâ tercih edilen bir marka.
    Ören Bayan'ın ana hedef kitlesi hâlâ kırsal kesim kadınları. Tüketici tercihlerinde örme ürünlerden hazır giyime doğru bir değişim yaşandı. Fakat, kendi el becerilerini kullanmak isteyen kadınlar hâlâ önemli bir tüketici kitlesi oluşturuyor. Bu nedenle pazarda dramatik bir azalma olmadı. 15 yıl öncesine kıyasla 20'lik bir daralma söz konusu.
   
    Markiz Adaları'nda
    Markanın bilinirliği hedef kitle üzerinde yüzde 98. Kadınlar, Ören Bayan'ı bakımlı, iyi giyinen, fakat giyime çok para harcamayan bir kadın olarak görüyorlar. El örgüsü, hâlâ bir kadının kocasına karşı gururu ve iki kadının birbiri ile rekabet edeceği bir alan olarak görülüyor.
    Ondan fazla ülkeye ihracatı olan Ören Bayan, ürün portföyünü genişletilecek, pamuk ipliği dışında naylon ve polyester olarak tüketicilerin karşısına çıkacak.
    Daha geniş coğrafyalara yayılmak için, ismini Fransızca'ya uygun şekilde değiştirip, 'Madame Tricote' olarak aynı logo ile Paris merkezli dağıtım yapılacak. Fransa'nın denizaşırı ülkelerle olan bağlantısından dolayı, Ören Bayan, Markiz Adaları'na bile taşınmış.
    Diktaş kendi markası ile girdiği ülkelerde, 'Think local, act local'ı uyguluyor. Yani pazarın formatına uyuluyor. Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı İmdat Özcan, "Rakip kimse, talep neyse gereğini yapıyoruz" diyor. Güney Amerika, İspanya, Güney Kore gibi ülkelerde nakış ipliği çok popüler. Bu açılımda, Ören Bayan yerel gücünü, bu tip ürünlere talep olan ülkelerde ön plana çıkarmak için, beş yıllık planlar üzerinde duruyor.
   
   
   

BUSINESS


Ray yap işlet, trenini al gel, yolcu veya yük taşı!
Editörden
Baba Bush'un torpiliyle ABD'lilere gömlek sattı
Boğaziçili 'ufak kızlar' 7 bin kişiye iş buldu
Kunduracı çırağıydı...
İktidardaki kadınlar
Wal-Mart, raporuna yazdı: Gelebilirim!
Enrıco Coverı'yi zor ikna etti
Hortumcunun yöneticisine 'protokol koruması' kalkıyor
Kazanan ve kazandıran arasında 'paylaşım etiği'
Bizim Ören Bayan, Fransa'da 'Madame Tricote' olacak
Apartman ortak alanlarının kira geliri nasıl vergilenecek
İkizdereli Osman Yıldız'ın 'likapa' bahçesinde umut var
Mel Gıbson, Hz. İsa'nın çivilerinden de kazanıyor
Lula, 'IMF karşıtı cephe' kuruyor
Her şey güzel mi olacak?
IBM'in 24 bin patenti var
Bir gecelik konaklama 8 bin dolar