Ekonomi 250 milyon TL’ye aşka tutunduk

250 milyon TL’ye aşka tutunduk

10.02.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:

Sevgililer Günü, perakendede ciroları yüzde 30 oranında artırırken, ekonomiye 250 milyon liralık katkı yapacak. Başta çiçek ve mücevher olmak üzere bu yıl hediye satışları patlayacak.

250 milyon TL’ye aşka tutunduk

Perakedenciler 14 Şubat Sevgililer Günü nedeniyle yoğunluk yaşıyor. Çiçek ve mücevher başta olmak üzere perakendenin her alanında satışlar artarken, sektörün de yüzü gülüyor. Bu özel gün dolayısıyla organize perakendede cirolarda yüzde 25-30 oranında bir artış olması bekleniyor.

Haberin Devamı

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, Anneler Günü ve Babalar Günü kadar olmasa da 14 Şubat Sevgililer Günü’nde hediyelik satışlarında ciddi bir artış yaşandığını söyledi.

Öncel, “Çiçek ve mücevher başta olmak üzere hazır giyim, teknoloji ürünleri ile restoran cirolarında yüzde 100’ varan oranlarda artış oluyor. Özellikle çiçek ve mücevher satışları ile yeme içme sektöründe cirolar 14 Şubat’ta deyim yerindeyse zirve yapıyor” diye konuştu.

Satışlar zirve yapıyor

Cirolarda yüzde 25-30 oranında artış gözlendiğini de dile getiren Öncel, “Sevgililer Günü’nün organize perakendeye bu yıl 250 milyon TL katkı sunacak. 14 Şubat için ‘perakendecilerin aşık olduğu gün’ diyebiliriz” ifadesini kullandı.

Haberin Devamı

Saat&Saat Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Kaya, saatin Sevgililer Günü için ideal bir hediye olduğunu belirterek, “Bu özel günde en çok tercih edilen hediyeler arasında. Çok duygusal bir hediyedir saat. Hediye eden kişiyi her an hatırlattığı için çok değer görür. Takı satın alma konusunda da bu duygusal bağ aynı şekilde geçerli” diye konuştu.

Pırlanta önde gidiyor

Atasay Mücevherat’ın CEO’su Atasay Kamer de, Sevgililer Günü’nün en gözde hediyesinin pırlanta ve takı olduğunun altını çizerek, “Bu dönemde satışlarımızda yüzde 20 oranında büyüme görüyoruz. Hediyeler daha çok pırlanta odaklı oluyor. Bu dönemdeki alışverişlerin yüzde 66’sını pırlanta oluşturuyor. Fiyatlar 990-3 bin TL arasında değişiyor” bilgisini verdi.

Kadınlar hediye bekliyor

E-ticaret platformu n11.com’un yaptığı Sevgililer Günü araştırması, erkeklerin sevgi, kadınların hediye beklentisi olduğunu ortaya koydu. Erkeklerin yüzde 60’ı eşinden ya da kız arkadaşından ‘seni seviyorum’ duymayı beklerken, kadınların yüzde 70’i romantik bir akşam yemeği, etkinlik, konser, gül ve tektaş tercih ediyor.

Mobil sadakat uygulaması Hopi’nin anketine göre, kadınlar Sevgililer Günü’nde kendilerine peluş ayı alınmasını istemezken, erkeklerin istemediği hediyelerin başında selfie çubuğu yer aldı. Erkeklerin tercih etmediği hediyeleri % 17 oranla kalp şeklinde çikolata, % 16 oranla eldiven ve % 14 ile burç bilekliği takip etti. Her 5 kadından biri hediye olarak telefon kılıfı istemediğini belirtirken, Sevgililer Günü deyince akla gelen kırmızı gül % 17 ile istenmeyen hediyeler arasında yer aldı. Gülü % 12 ile çerçeve ve bere izledi.

Haberin Devamı

Sevgililer son dakikacı

Boyner Satış Genel Müdür Yardımcısı Hakan Zihnioğlu, Sevgililer Günü alışverişi 3-4 gün öncesinde başlasa da hediye seçimini son güne bırakan birçok sevgili olduğunu belirterek, şunları söyledi: “Bu nedenle en yüksek satış 14 Şubat’ta oluyor. Normal bir günde yaptığımız satışın 2 katı üstünde ve haftanın hangi gününe denk gelirse gelsin şubat ayında en yüksek satışı yaptığımız gün. Sevgililer Günü’nde en çok ilgi gören kategori kozmetik. Alışveriş yapanların % 55’i erkek, % 45’i kadın.”

Hepsiburada.com yetkilileri ise takı, saat, güzellik ve kozmetik kategorilerinde artış yaşandığını belirterek, bunları giyim ve ev tekstilinin takip ettiğini aktardı. Kadınlar ağırlıklı olarak parfüm ve kol saati, erkeklerse parfüm, kol saati ve kolye alıyor. Site yetkilileri 14 Şubat Sevgililer Günü öncesindeki cuma ve cumartesi günlerinde genel olarak alışverişin arttığını da anımsattı.

Ayakkabı ve çanta alınıyor

İnci Deri Başkanı Ali Murat Kızıltaş, Sevgililer Günü hediyesi olarak erkeklerin kadınlara çanta veya ayakkabı aldıklarını ancak kadınların da son yıllarda ayakkabı kadar çantayı değerlendirmeye başladığını söyledi. Kızıltaş, “Topuklu ayakkabının simgesel gücü devam etse de birlikte giyebilecekleri ürünleri tercih etme oranı yükseldi. Ayakkabıda sneaker ve makosenler, çantada sırt çantaları çok tercih ediliyor. Bu sezon kadınların en önemli aksesuarı çanta satışlarında büyüme yaşadık. Sevgililer Günü’ne özel bir kampanyamız bulunuyor. İnci Deri Erken Bahar koleksiyonumuzdan yapılan alışverişlerde 2. ürüne ek % 25 indirim uyguluyoruz” dedi.

Haberin Devamı

250 milyon TL’ye aşka tutunduk

Romantik bir tatil

The City Suites, Sevgililer Günü’nde özel fiyatlarla romantik bir tatil vaat ediyor. Zengin kahvaltı sonrasında AuraSpa’ya davet ediyor. Şehrin hareketinden tamamen uzaklaştıran bir tatil arayanlara günün geri kalanını romantik Mevsim Bahçesi’nde geçirme imkanı tanıyor. Romantik bir yürüyüş için de Kuzguncuk sokaklarını ya da İstanbul’un aşk sembolü Kız Kulesi manzarasını öneriyor. İki kişilik konaklama, kahvaltı, iki kişilik masaj ve akşam yemeğini içeren tatil, Sevgililer Günü’ne özel 399 liraya sunuluyor.

Haberin Devamı

250 milyon TL’ye aşka tutunduk


75 milyon liralık gül!

Süs Bitkileri Üreticileri Alt Birliği (SÜSBİR) Başkanı Ahmet Dündar, sevgililer günü ile ‘özdeşleşen’ gül satışlarının bu yıl 3 milyon seviyesini aşacağını belirterek, 75 milyon liralık gül satılacağını tahmin ettiklerini söyledi. Dündar, “Gül, sembol oldu. O yüzden satışlar bu süreçte çok artıyor. Tabi sadece gül değil. Vazolu satılıyor, özel aranjman yapılıyor... Bunlarla birlikte fiyat da artıyor. Tek gül fiyatı bu süreçte 7 ila 15 lira arasında satılır. Kış döneminde olduğumuz için Sevgililer Günü’nde 3 milyon gülün 2 milyonu ithal ediliyor. Bunu da daha çok şu anda yazı yaşayan ülkelerden alıyoruz” diye konuştu.

250 milyon TL’ye aşka tutunduk