Ekonomi 3 ayda 2.6 milyon erken rezervasyon

3 ayda 2.6 milyon erken rezervasyon

14.02.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:

Türkiye’de iç turizmi canlandırmak ve  vatandaşlara avantajlı ödeme imkânlarıyla tatil fırsatı sunmak amacıyla 12 Aralık’ta başlatılan erken rezervasyon kampanyasına talep, 3 ayda 2 milyon 600 bini geçti.

3 ayda 2.6 milyon erken rezervasyon

Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkan Yardımcısı Mehmet İşler, AA’ya yaptığı açıklamada, yüzde 45 ila 50 arasında indirim kolaylığı, kredi kartıyla taksitli ödeme imkanı, havayolu uçuşlarında indirim gibi birçok imkan barındıran kampanyanın yoğun ilgi gördüğünü söyledi.

Kampanyanın 12 Aralık’ta başladığını anımsatan İşler, “Yabancıların en büyük avantajı 1 yıl önceden alım yapmalarıydı. Türk turistler ise özellikle temmuz ve ağustos ayları için son anda karar vermenin dezavantajını yaşıyorlardı” dedi.

İşler, erken rezervasyonda elde edilen rakamların moral verdiğini, bu yıl dış pazardan kaynaklanan kaybın telafi edebileceğine ilişkin göstergeler bulunduğunu kaydetti.

Yerli turist baş aktör

Türkiye turizminde yerli turistin payının 2015 yılına kadar yüzde 15 civarında olduğunu, bu payın kampanyalar sayesinde hızla arttığına işaret eden İşler, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Geçen sene ilk 5 aylık dönemde aldığımız erken rezervasyon miktarı 5 milyon 400 bine yakındı. Bu yıl daha da iyimseriz. Bu sezon aralık ayında başlattığımız kampanya 3 ayı tamamladı. Şu an TÜROFED’in elindeki verilere göre yaklaşık 2 milyon 600 bin gibi bir rakama ulaştığını görüyoruz. Havalar ısındıkça rezervasyonlar artacak.

2017 yılında iç pazarın turizm sektörü için ne denli önemli olduğunu, krizlere karşı dayanıklılık sağladığını göreceğiz. Ben 5 milyonu yine aşacağımıza inanıyorum. Erken rezervasyonla artık yerli turist, turizmimizde baş aktör olarak öne çıkmıştır. Yabancı turistin önceden ucuza satın alma avantajı kaybolmuştur.”