Ekonomi 3 kuşak için 3 teknoloji!

3 kuşak için 3 teknoloji!

19.05.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:

Baymak, yeni nesil ürünlere yaptığı yatırımları genç, orta yaşlı ve yaşlı kuşak için üçe ayırdı. Buna göre, yeni teknoloji ürünlerin kullanımı basitleştirildi

3 kuşak için  3 teknoloji

Yaptığı yatırımlarla Türkiye’deki üretimini büyüten Baymak, ısıtma ürünleri dışında soğutma ürün kapasitesini de artırdı. Bu kapsamda öncelikle yeni nesil ürünler için önemli çalışmalar yaptıklarını belirten Baymak CEO’su Ender Çolak, bu yeni teknolojilerin kullanımını kolaylaştırmak için kategorilere ayırdıklarını söyledi. Çolak, “Yeni yatırımlar yaparken farklı kategorileri düşünerek hareket ettik. Yeni nesil ürünler aynı zamanda teknolojiyi bir anlamda karmaşık hale de getirdi. Bunu çeşitli kesimlere daha basitleştirilmiş şekilde sunuyoruz” dedi.

İnşaat etkisi

Yükselmesini sürdüren inşaat sektörü, ısıtma ve soğutmada yapılan işlerin hacmini de artırıyor. Ender Çolak, özellikle inşaat sektörünün işlerini direkt etkilediğini anlatırken, yeni turizm yatırımlarının etkisinin de yüksek olduğunu dile getirdi. Çolak, “Yeni inşaatlarla sektörde büyük bir yenileme pazarı oluştu. Çoğu kombi anlamında. Ayrıca merkezi sistem ya da benzer ısıtma sistemlerinin gelişmesini de etkiliyor. Turizmdeki duraklamanın etkilerini yakından gördük ama bu yıl hareketlenmeyi daha iyi hissediyoruz” diye konuştu.

Haberin Devamı

Yüzde 30 büyüdü

Baymak, 2017’nin ilk 3 ayında bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 27 büyüdü. 2013 yılında BDR Therma Grubu bünyesine katılan Baymak, 2016 yılında grubun en fazla büyüyen şirketi oldu. Çolak, “2017 yılının ilk çeyreğindeki yüzde 27’lik büyüme oranımızla grubun bünyesinde bulunan İngiltere, İtalya, Almanya, İspanya, Hollanda ve Amerika Birleşik Devletleri’ni geride bıraktık” dedi.

Çolak, her yıl ortalama 6-7 milyon euro yatırım yaptıklarını belirterek, bu yıl yapacakları yatırımın ise 40 milyon lirayı aşacağını ifade etti. Isıtmada pazarın en büyük üç oyuncusundan biri olduklarını kaydeden Çolak, soğutmada ise klimayla büyüme oranlarını artırdıklarını söyledi. Çolak, “ÖTV oranının sıfırlanması ile klima satışlarımız adet bazında ilk 3 ayda yüzde 40 arttı, yılın ikinci yarısında da bu rakamın artacağını ön görmekteyiz” dedi.