Ekonomi 3S ile 100 satış noktasını yönetecek

3S ile 100 satış noktasını yönetecek

23.03.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:

3S-Sıra dışı Satış Sistemi' adını verdikleri teknikle, iş ortaklarının stok sorununa çözüm bulduklarını söyleyen Roberto Bravo Yönetim Kurulu Başkanı Aytaç Kamar, "Ürün verdiğimiz mağazalar bu sayede ellerinde kalan ürünlerini iade edebiliyor ya da yenileriyle değiştirebiliyorlar" dedi

3S ile 100 satış noktasını yönetecek

Mücevher ve aksesuar markası Roberto Bravo, geliştirdiği yeni pazarlama tekniğiyle büyümeyi hedefliyor.
'3S-Sıra dışı Satış Sistemi' adını verdikleri teknikle, iş ortaklarının tüm ihtiyaçlarını karşıladıklarını söyleyen Roberto Bravo Yönetim Kurulu Başkanı Aytaç Kamar, sistemi şöyle anlattı:

"Ürünlerimizin satışını yapan kuyumcular, mücevher mağazaları stokla çalışmak istemiyorlar. 3S sistemiyle biz de eldeki stokları eritmek için bir çözüm getirdik. Koleksiyonlarımızı mağazalara her türlü vitrin malzemesi ile teslim ediyoruz. Bu vitrin kendi mağazamız gibi oluyor. Satılan, satılmayan tüm ürünleri kontrol ediyor, değiştiriyor ya da geri alıyoruz. Satış noktası ağında yer alan tüm mağaza çalışanlarını eğitiyoruz. Reklam, tanıtım ve etkinlik gibi çalışmalarda destek de veriyoruz."
Anadolu'da bu konuda beraber çalışacakları kuyumcu ve mücevher mağazalarını kendilerinin seçtiğini belirten Kamar, "Projeyi iki ay önce hayata geçirdik. Şu anda 35 noktadayız. 100 noktayı yönetebilecek güçteyiz. Roberto Bravo olarak 2012 yılında bu sistem dahilinde seçmiş olduğu iş ortaklarını sisteme dahil etmeyi düşünüyoruz" dedi.
Kamar, sektörün önünü açmak için böyle cesaretli projelere ihtiyaç olduğunun altını çizdi.

Sentez yaratan marka
Roberto Bravo'nun İtalyan Rönesans çağının tasarıma ilham veren ruhu ile günümüzün modern çizgilerinden sentez yaratan bir mücevher ve aksesuar markası olduğunu söyleyen Aytaç Kamar, "1948 yılında başlayan ve dedemizden bu yana devam eden altın ve mücevher tutkusu, bugünlere kadar geldi" dedi.


Afrika'da çocuklara katarakt ameliyatı

Roberto Bravo olarak Afrika'daki çocuklara katarakt ameliyatı yaptırdıklarını söyleyen Aytaç Kamar, "Bu kıtada güneş dik açıyla geldiği için katarakt sorunu yaşayanların sayısı çok fazla. Bebeklerde, çocuklarda bile görülebilen bir rahatsızlık bu. Dünyanın en büyük elmas madenlerine sahip olması nedeniyle projeye Sierra Leone'de başladık. Şu anda 30 ameliyat gerçekleştirdik" dedi.
Roberto Bravo ürünlerinin 3-5 bin dolar arasında satışa sunulduğunu kaydeden Aytaç Kamar, şöyle devam etti: "Ürün ve hizmette standartlaşmaya ve tek düzeliğe yaratıcı ve yenilikçi yorumlarla cevap vermeye çalışıyoruz. Sıra dışı ve sürprizleri seven bir çizgiye sahibiz. Mücevher tutkunlarını altınla birlikte değerli taşların ışıltılı, estetik, gizemli ve büyülü dünyası ile buluşturuyoruz.



Gizli bahçe konsepti
Roberto Bravo mağazalarının vitrinlerini 'gizli bahçe' konseptiyle hazırlayacaklarını belirten Aytaç Kamar, şunları söyledi: "Bu yıl 34’üncüsü düzenlenen İstanbul Uluslararası Mücevher, Takı, Gümüş, Saat ve Malzemeleri Fuarı’na da bu konseptle katılıyoruz. Bu fuarda 'White Dreams' koleksiyonumuzu da sergiliyoruz. Altın üzerine beyaz mineyle tasarladığımız 'White Dreams' ürünleri, 2012’yi de etkileyecek 'romantizme dönüş' temasının en belirgin sembollerini oluşturuyor."


Yurtdışında 22 mağazaya ulaştı

Şu anda Türkiye genelinde 70 satış noktasına ulaştıklarını belirten Aytaç Kamar, "100 otel kuyumcusunda da ürünlerimiz satılıyor" diye konuştu.
İstanbul ve Antalya'da olmak üzere kendilerine ait iki mağazaları bulunduğunu kaydeden Kamar, "Yurtdışında ise Arnavutluk, Kazakistan, Gürcistan, Rusya, Ukrayna gibi ükelerde franchise'lar dahil toplam 22 mağazamız var" dedi.
Kamar, Roberto Bravo'nun tasarım ve üretimini İtalya başta olmak üzere Uzakdoğu ve Brezilya'da gerçekleştirdiğini anlattı.


Adese, Kocaeli’nin ardından Mersin’de de mağaza açacak

Adese, 2012 hedefleri çerçevesinde büyümesini sürdürüyor. Ocak ayında İstanbul ve Kocaeli’de açtığı toplam 6 mağaza ile Türkiye’deki toplam lokasyon sayısını 146’ya çıkaran Adese, kısa bir süre önce Kocaeli Körfez’de bir şube açmaya hazırlandığını duyurmuştu. Adese, nisan ayında Mersin’de bir mağaza daha açarak toplam şube sayısını 148’e yükseltecek.
Türkiye’nin 9 şehrinde 146 mağaza ile hizmet verdiklerini kaydeden Adese Genel Müdürü Mustafa Özeskiciler, "2012 yılı sonuna kadar şube sayımızı 156’ya çıkarmayı hedefliyoruz" dedi. Hali hazırda 3 bin 700’den fazla kişiye istihdam sağladıklarını belirten Özeskiciler, "Adese, 2012 başından bu yana yaptığı yatırımlarla 140 kişilik istihdam artışı sağladı. Bu sayının yıl sonuna dek 340’a ulaşmasını öngörüyoruz" diye konuştu.

Büyüme hamlesi
Mustafa Özeskiciler şöyle devam etti: “2012 hedeflerimizden biri mevcut büyümeye ivme kazandırmaktı. 2012’nin ilk iki ayı içerisinde ise 6 şube açarak İstanbul ve Kocaeli’deki hizmet ağımızı genişletmiş olduk. Mart ve Nisan aylarında Kocaeli-Körfez ve Mersin Mezitli mağazalarımızı hizmete sokarak toplam şube sayımızı 148’e yükselteceğiz. Yılsonuna kadar ulaşmayı hedeflediğimiz lokasyon sayısı ise 156. 2012 yılında ve sonrasında da büyüme hamlemize ve mevcut mağazalarımız iyileştirilmesi yönündeki çalışmalarımıza istikrarlı bir çizgide devam edeceğiz.”



‘Dijital perakende reklamında kat edilecek potansiyel var’


Dünyada internet reklam gelirlerinin yüzde 21’ini perakende sektörüne ayrıldığını söyleyen Reklamz Yönetim Kurulu Başkanı Orkun Tekin, "Türkiye’de ise bu rakamın yaklaşık olarak yüzde 8-10 seviyelerinde olduğunu tahmin ediyoruz. Dolayısıyla kat edilecek bir potansiyelin farkındayız" dedi.
Reklamz olarak hizmet verdikleri sektörlere yönelik araştırmalar yaptıklarını belirten Tekin, "Hizmet verdiğimiz sektörlerdeki reklam verenlerin dönemsel inovasyon ihtiyaçlarına odaklanıyoruz. Bu konuda kullandığımız araçlar ise ağırlıklı olarak araştırma şirketlerinin verilerine ve kendi CRM datamızın çıktılarına dayanıyor" diye konuştu.
İnternet nüfusunun 32 milyona ulaştığını belirten Tekin, şöyle devam etti: "İnterneti kullanan gençlerin yüzde 50’sinin 25 yaş üstünde olduğuna, 4.7 milyon e-shopper olduğuna dikkat çekmek isterim. Türkiye’de geçen yıla göre dijital medya satın alımındaki artış yüzde 30 civarlarında. Türkiye’de toplam reklam pazarının ise yüzde 9’u dijitale ayrılmış durumda. Bu bilgiler doğrultusunda dijital medya harcamaları açık havayı geçmiş durumda."

‘İvme artacak’
Perakende reklam verenlerinden en çok harcama yapan sektörlerin teknoloji marketleri, hazır giyim, kozmetik, otomotiv, mobilya gibi sektörler olduğunu kaydeden Tekin, şunları söyledi:
"Perakende firmaları internette yaptıkları reklamların mağazalarından daha çok kendi e-ticaret sitelerine fayda sağladıklarını düşünüyorlar. Son günlerde hemen her perakende firması e-ticaret sitelerini açmış durumda. Ayrıca perakende reklam verenleri internet kullanıcılarını sadece internetten alışveriş yapan bir kitle olarak değil de, mağazalarına da yönlendirilebilecek bir kitle olarak değerlendirirlerse internet yatırımları ivmelenerek artacaktır.”



adL, 2013'TE RUSYA’DA 100 MAĞAZAYA ULAŞACAK

Moskova’nın merkezinde Kızıl Meydan’da Ohotniy Ryad AVM’de, adL markası 2012-13 İlkbahar-Yaz koleksiyonunu mağaza açılışıyla tanıttı. Dünya genelinde yaklaşık 300 satış noktası bulunan Türk moda markası Adil Işık Grup, 2013 yılı sonuna kadar Rusya'da 100 mağazaya ulaşmayı hedefliyor.
Adil Işık Grup Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Tasarım Direktörü Zehra Işık, “adL olarak hem yurtdışında hem de yurtiçinde stratejik büyüme hedeflerimizi adım adım gerçekleştiriyoruz. Yurt dışında ilk olarak ihracata Rusya'yla başladık bizim için özel bir yeri var" dedi.


KAMALAYA DESIGN’DAN 'KÜN' KOLEKSİYONU

Kamalaya Design, tasavvuf inancından esinlenerek tasarladığı yeni koleksiyonu KÜN’ü online satış plaformu gimora.com’da satışa sundu. Şirket yetkilileri esin kaynaklarını ise şöyle anlattı: "Tasavvuf inancına göre, herşey 'kün' yani 'ol' emriyle başlar. Allah, yaratmak istediği herşeye bu emri verir, böylece yaratılan çıkar varlık sahasına... Kün, aynı zamanda olgunlaşma sürecine de delalet eder. Kün emrinin tasavvuftaki önemi, her ney taksiminin tek bir kudüm vuruşuyla sona ermesinden anlaşılır. İşte bu noktadan itibaren 'bir’likten çok’luğa geçiş süreci başlar."


GRACE KELLY TARZI PANTOLON

2012 İlkbahar Yaz sezonunu 4 farklı tema ile hazırlayan setreshop.com tasarımcıları, yeni sezonda aksesuarlara da ağırlık veriyor. Özellikle sarı plakaların, kalın zincirlerin ve metal düğmelerin yer aldığı koleksiyonda, renk blokları da dikkat çekiyor. Cinematic temasında, retro baskılar ile 50’li ve 60’lı yılların filmlerinden esinlenen siluetler dikkat çekiyor. Pure Woman temasında ise sade ve zarif çizgiler ile soft renkler, Grace Kelly tarzı pantolon ve eteklerde öne çıkıyor. Doğanın parlak renkleri ve ‘clean cut’ların kullanıldığı Techno Nature temasında, yeni sezonun enerjisi tam anlamıyla hissediliyor.



HER TEMAYA ÖZEL ELBİSE

Silk&Cashmere, ilkbahar yaz koleksiyonunda şifonla ipeğin uyumunu, dantelli zarafetin, detaylı yalınlığın, gizli lüksün örneklerini sunuyor.
Koleksiyonun mesajı ise 'rahat, zarif ve tüm zamanların kalitesi' olarak belirlendi.
2012 modasına damgasını vuran tema ‘Playing With Past’ etkisiyle şallarda, tamamlanmamış eski desenler, soyut kazayağı, ekoseler yer aldı. Elbisesiz asla diye bağıran modaya cevap olarak da her temaya özel bir elbise tasarlandı.


ERKEK GİYİM


Kırmızının gücü

Guess'in ilkbahar/yaz 2012 ayakkabı koleksiyonu hem gün içinde hem de bir gece davetinde giyilebilecek seçenekler sunuyor. Çiçek ve leopar desenleri, kırmızı, siyah, kahverengiyle buluşuyor ve bu sezonun en renkli aksesuarı oluyor.



Metal künyeli çantalar

Matraş’ın resort koleksiyonu çantaları siyah, kahve ve gri renklerinde ve leopar deseninde malzemelerden hazırlanmış. Deri kısımlarında birinci sınıf malzeme kullanılan resort koleksiyonu çantaları, altın rengi metal künye, zincir ve fermuar gibi detaylarla zenginleştirilmiş.



Valentino Türkiye'de

Valentino, Mendo’s distribütörlüğüyle Türkiye’de. Valentino'nun 2012 ilkbahar-yaz çanta koleksiyonunu kadınlara renkli bir yorum sunuyor. Kahve tonlarının, kırmızıların, mavilerin yer aldığı koleksiyonda zincir askılar ve tokalar özel tasarımlara dönüştürüyor.



Özel üretim Paddi


Bally, bally.com üzerinden hayata geçirdiği online butiğinin 3. yaşı şerefine özel üretim Paddi çantasını internetten satışa çıkarıyor. Uçuk pembe rengi, dantel kumaşı, deri ve zincirle kombinlenen askısı ile 'Paddi' bahar havasını getirmeye hazırlanıyor.




Çantalar görücüye çıktı


Calvin Klein, 2012 yaz sezonu çanta koleksiyonuna yaza uygun açık renkler hâkim. Klasik çizgilere sahip koleksiyon metal aksesuarlarla süslenmiş. Farklı boy ve genişlikteki çantalar, hem günlük hem de gece kullanımı için uygun.



Haftanın perakendeci tweet’leri


Sarah Curran my-wardrobe.com
Dubai'ye indik ve mywardrobe'un lansmanına yetiştik. Ritz Carlton'da muhteşem bir odamız var. Çok şanslıyız.



Fatih Akbacakoğlu Ayakkabı Dünyası
İzmir'i seviyorum herkes çok pozitif ...


Nazlı Aldıkaçtı NG Style
Keyifli bir yemek sonrası ilk durak Silk & Cashmere.



Ümit Kiler Kiler Market
Girişimcilik gazetemizin formatını belirledik.Fikir paylaşan arkadaşlara teşekkür ederim..