SKORER
PEMBENAR
CADDE
YAZARLAR

Motosiklet tasarlayabilir misin?

Motosiklet tasarım yarışması başlatan Kanuni, eylüle kadar çizimlerinizi bekliyor

Milliyet Haber

mozel@milliyet.com.tr Geçen yıl Köln'de gittiğim motosiklet fuarının en kalabalık bölümlerinden biri, birbirinden ilginç tasarımların çizimler halinde sergilendiği standdı. Fütürist motosiklet tasarımları insanı derin düşüncelere sevk ediyor; birçok kişi tasarımların önünde bir Picasso sergisindeymiş gibi parmaklar çenede dakikalarını geçiriyordu.Dağılmadan konumuza dönelim; şimdi Kanuni de bir motosiklet tasarım yarışması düzenliyor. Eğer tasarıma ilginiz varsa yarışmaya katılmanızı öneririm. Belki de size torpil yaparım. Diğer jüri üyeleri arasında gezilerini hayranlıkla okuduğum baba motorcu, emekli gazeteci Alpaslan Apak, AŞB (bilirsiniz siz onu), Zaman'dan Atilla Yüksel, Motorbike'dan Hakkı abi (Tolunay), MotorOn'dan Özdem Erdem, Motorize'den Fuat Elkatip gibi motosikletçilerin yakından tanıdığı isimlerin yanı sıra Mehmet Erkök, Turgut Çırpanlı, Doç. Dr. Hakan Ertem gibi önemli endüstriyel tasarımcılar bulunuyor. Kanuni Pazarlama Müdürü Sait Orhan birinci gelen tasarımın üretileceğini söylemişti. Bu yüzden tasarlarken fazla uçmayın. Tasarımlarınızı 1 Eylül'e kadar gönderin. Birincinin ödülü Kanuni Classic 125 scooter olacak, ikinci ve üçüncüye ihtiyaçlarına göre ya iki haftalık A2 ehliyet eğitimi ya da ileri sürüş teknikleri kursu hediye edilecek. www.kanuni.com.tr'de ayrıntılı bilgi var. Buraya yazıyorum; her ne kadar birçoğumuz Honda, Suzuki, Yamaha, BMW, Vespa'yı tercih etsek de Kanuni en önemli Türk motosiklet markasıdır. Sevsek de sevmesek de markanın son yıllardaki hamleleri bunu gösteriyor; ben demiyorum. Motosikletlerimiz ve biz Yasin, Bülent ve Korhan bacaklarını yanlış tarafa atmış, alışkanlık yapmasın. Arkadaşlarım Beyza Barker, Yasin Atıl (Biscuit), Hasan Heryer, Bülent Özdemir, Korhan Bacanak'ın (soldan sağa) fotoğrafına kayıtsız kalamazdım. Bu enstantane, MotoVirüs motosiklet kulübü üyelerinin temmuzda düzenledikleri ve beni de çağırdıkları Çınarcık gezisine ait. O dönemde gazetedeki masama prangalı olduğum için katılamadığım geziyle ilgili olarak sevgili Yasin şunları anlatıyor: "150 km. yol yaptık. Eskihisar arabalı vapurunu ve Pendik feribotunu kullanarak Yalova'ya, oradan da 25 km. kadar yol yaparak Çınarcık'a uzandık. Yolda herhangi bir sorun yaşanmadı. Gezi İstanbul, Bursa, Sakarya, İzmit'ten üyelerimizle, 40 motosiklet, 85 kişiyle sorunsuz bir şekilde tamamlandı." MotoVirüs Biz kardeşiz motorcuyuzGönüllerde hep yolcuyuzYollar uzak olmaz bizeGidiyoruz hep sevgiyle...Ne yürekler koptu bizden ne yiğitler göçtü erkenAnalar yolları gözlerken dönülmedi esen yelden...Fark edin artık fark edin, fark edin bizi, fark edin...Böyle diyor motosiklet tutkunu müzisyen Ogün Bülent Görgün. 34 yaşındaki Ogün, motosiklet temalı şarkılarıyla dikkat çeken bir müzisyen. Şarkılarında bilinçli motosiklet kullanmaya teşvik eden, anaokullarında bile motosiklet propagandası yapan Ogün'ün bazı şarkılarına YouTube'dan erişebilirsiniz.Şu da bir gerçek ki motosikletçinin ardından ağıtlar yakılan başka bir ülke de yoktur herhalde. ABD, Avrupa ve Japonya trafiklerinde motosikleti tehdit eden hiçbir unsur yok. Kazalar genellikle motosikletçi hatasından, hızdan kaynaklanıyor. Pakistan, Tayland gibi ülkelerden bahsetmiyorum bile, insanlar oralarda mopede bile korkmadan, ailece biniyor; bir şey olursa da geriye ağıt yakacak kimse kalmıyor. "Ama burası da burası" işte. Artık motosikletçinin ölümü haberi görmesek, okumasak ne güzel olur. Motosikletçinin ezgisi Bu köşede motosiklet yazmaya başladığımda kendi kendime, "ölüm, kaza haberlerine yer vermeyeceğim" yemini etmiştim. Ne var ki sezon başından beri motosiklet camiasının birçok sevilen ismini, kardeşlerimizi kazalara kurban verdik. Tamam, kazalarda motosikletçilerin de payı var. Trafikte motosikletlere uyuz olan terörist bir kitlenin varlığı bir gerçek. Kötü sürprizlerle dolu yollar motosiklet kullanımına da uygun değil.Dikkat ettiyseniz son haftalardaki başlıklarımın tamamı ünlemli. Kendimize dikkat edelim ama bir kez daha diyorum; trafik duy sesimizi! Trafik duy sesimizi! İstanbul Deniz Otobüsleri A.Ş.'nin (İDO) feribotlarda motosikletlere el bileti uygulamasını kaldırdığını yazmıştık. Talep üzerine eski düzene dönüldü. İDO'nun açıklaması şöyle: "Sizlerden gelen yoğun talepler doğrultusunda, motosikletli geçişlerde yolcularımızın mağdur olmaması için uygulamanın eski şekli ile yürütülmesine ve yeni uygulamanın durdurulmasına karar verilmiştir. Taleplerinizi bize ileterek sizlere daha güzel bir hizmet verebilmemiz için bu kapsamda bizlere yardımcı olduğunuz için ayrıca teşekkür ederiz."Biz de size teşekkür ederiz, sevgili İDO. Yola devam o halde... Feribotta mutlu son

Diğer Haberler

  1. İş Sanat’lı günler başlıyor  
  2. 'Kötülük bizi kuşatmadan kurtulmalıyız'
  3. Güncel sanat
  4. Bu hafta ne var ne yok?
  5. Televizyonda N'oluyo
  6. Kitaplık
  7. Usta denizci Teos’ta demirledi
  8. Pilates stüdyomuz artık evimizde
  9. Moda dünyası yeşilleniyor
  10. Güncel sanat

© Copyright 2019

Milliyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş.