Gündem Apple kullanıcılarından özür diledi

Apple kullanıcılarından özür diledi

12.03.2015 - 22:00 | Son Güncellenme:

Apple, dün yaklaşık 12 saat süren ve dünya genelindeki on milyonlarca kullanıcıyı etkileyen erişim kesintisi için özür diledi. Türkiye'de akşam saatlerinde etki gösteren erişim kesintisi, AppStore, iTunes Store, Mac App Store ve iBooks Store gibi hizmetleri devre dışı bıraktı. Kullanıcılar hizmetlerin hiçbir fonksiyonunu kullanamadığı gibi ürün alışverişi de yapamadı.

Apple kullanıcılarından özür diledi

Apple'dan yapılan açıklamada, sorunun 'şirket içi teknik sorundan kaynaklandığı' ifade edildi. Apple yetkilisi Tom Neumayr, 'Apple içinde yaşanan DNS hatasından dolayı hizmetlere erişimin kesildiğini' belirtti.

Neumayr, "iTunes ve diğer hizmetlerde yaşanan sorunlardan dolayı müşterilerimizden özür dileriz... Sorun DNS hatasından meydana geldi. En kısa zamanda tüm hizmetleri aktif hale getirmek için çalışacağız. Herkese sabrı için teşekkür ediyoruz" ifadesini kullandı.

iTunes ve diğer hizmetler ABD'de akşam saatlerinde, Türkiye'de ise gece saatlerinde yeniden aktif hale geldi.

USA Today sitesinde yer alan bilgiye göre, Apple'ın devre dışı kalan hizmetlerinin her birinden günlük kazancı yaklaşık 50 milyon dolar. Erişim sorunu, Apple hisselerinin de yüzde 2 düşmesine neden oldu. 122.24 dolara gerileyen hisseler 10 Şubat'tan bu yana en düşük değeri gördü.