Ordu BAHÇEŞEHİR’DE ÖĞRETMENLERE DİJİTAL OYUN EĞİTİMİ

BAHÇEŞEHİR’DE ÖĞRETMENLERE DİJİTAL OYUN EĞİTİMİ

17.09.2015 - 14:17 | Son Güncellenme:

.

BAHÇEŞEHİR’DE ÖĞRETMENLERE DİJİTAL OYUN EĞİTİMİ

Bahçeşehir Üniversitesi ve Bahçeşehir Kolejleri işbirliği ile Türkiye’de ikincisi gerçekleştirilen ‘Öğretmenler İçin Oyun Tasarım Atölyesi’ 7-8 Eylül tarihlerinde Bahçeşehir Koleji Ordu-Giresun ve Samsun kampüslerinde farklı branşlardan öğretmenlerin katılımlarıyla tamamlandı.
İlki Bahçeşehir Üniversitesi’nde sadece matematik öğretmenlerine yönelik olarak gerçekleştirilen atölyenin ikincisinde Türkçe, Matematik, Sosyal Bilgiler, Fen Bilimleri ve sınıf öğretmenlerinden toplamda 20 öğretmen bu atölyeden yararlandı. Atölyenin ilk gününde oyunlardan, oyun elementlerinden, oyun mekaniklerinden ve oyunlaştırmadan bahseden Yrd.Doç. Dr. Yavuz Samur, ikinci günde öğretmenlerin kendi branşlarında dijital eğitsel oyunlar tasarlamalarını sağlayacak etkinlikler gerçekleştirdi.
ÖĞRETMENLER DE BU İŞİN İÇİNDE OLMALI
Bu atölyenin gerçekleştirilmesinin nedenlerinden bahseden Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Öğretim Üyesi Yrd.Doç. Dr. Yavuz Samur, “Artık eğitsel oyun sektöründe olması gereken paydaşlardan biri olan öğretmenlerin bu işe ve bu anlayışa daha çok ortak olması gerekiyor. Yapacağımız çalışma ile öğretmenlere sadece oyunu oluşturan yapıtaşlarını ve nasıl oyun tasarlanılacağını anlatarak onları birer dijital eğitsel oyun tasarlayıcısı ve düşünürü olarak yetiştirebiliyoruz. Bu atölye sayesinde öğretmenler hem oyunlara olan bakış açılarını değiştiriyorlar hem de sınıf içindeki etkinlikler veya ders materyallerini nasıl oyun haline getirebilirim diye düşünmeye başlıyorlar” dedi.
TASARLANAN OYUNLAR GERÇEĞE DÖNÜŞECEK
İki günlük atölye çalışmasında 6 farklı dijital eğitsel oyun ürettiklerini söyleyen ve hayli başarılı olduklarını belirten Yrd.Doç. Dr. Yavuz Samur, tasarlanılan oyunların gerçeğe dönüşeceğini ifade ederek, “Tasarlanılan bu oyunları öğrenciler için gerçekten oynanabilecek oyunlar haline dönüştürmeyi planlıyoruz. Biz gerekli başvurularımızı yapıyoruz, eğer TÜBİTAK bize bu konuda başvurduğumuz proje ile destek olmaya karar verirse bunların hepsini dijital eğitsel oyunlar olarak öğrencilerimize sunmayı hedefliyoruz” diye konuştu.
Bahçeşehir Koleji öğretmenleri aldıkları eğitimlerde elde ettikleri dijital becerileri 2015-2016 eğitim ve öğretim yılında derslerinde kullanmaya başlayacaklar.

Yazarlar