14.11.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:
Kadife Şahin
Balparmak Yönetim Kurulu Başkanı Özen Altıparmak, balda global marka olmayı hedeflediklerini belirterek, bunun için doğru stratejik ortak arayışında olduklarını söyledi. “Dünyada global marka olmak için altyapımızı tamamladık” diyen Altıparmak, “Stratejik ortaklık hep gündemimizde yer alıyor. Stratejik ortaklıkta sermayedar aramaktan ziyade, organik bağ kurarak globalleşmek istiyoruz. Bu hedefte beş yılda geleceğimiz yere iki yılda gelmek istiyoruz” dedi.
Şirketlerinin 37 yıldır sektörde yer aldığını ifade eden Altıparmak, Avrupa’da etnik marketlerin yanında zincir marketlere de bal satmaya başlayacaklarını söyledi.
Alman zincir marketi Edeka Rewe ile anlaştıklarını açıklayan Altıparmak, İngiltere, Çin ve Azerbaycan’da da zincir marketlere satışlarının olacağını kaydetti.Altıparmak, yurtdışındaki zincir market satışlarının öncelikle Körfez ülkelerinde başladığını söyledi. Altıparmak, Dubai ve Suudi Arabistan’a bal ihraç ettiklerini aktardı.Baldaki misyonlarının tüketiciye doğru ve kaliteli ürünü satmak olduğunu söyleyen Altıparmak, İstanbul Çekmeköy’deki Ar-Ge merkezinin bu amaçla kurulduğunu söyledi.
‘Ar-Ge’de tekiz’
Ar-Ge merkezinde balların çok hassas analizlerden geçtiğini belirten Altıparmak şöyle konuştu: “Dünyada bala ilişkin bütün analizleri tek merkezde yapan tek laboratuvarız. Bizden büyük ar-ge merkezleri olabilir. Ancak onlar tüm analizleri kendileri yapmıyor, bazı analizleri dışarı veriyorlar (outsource yapıyorlar). Biz bütün analizleri iç bünyede yapıyoruz. Türkiye’nin bal ve diğer arı ürünleri alanındaki ilk ve tek, gıda alanında ise 8. Ar-Ge merkeziyiz. Bize gelen balları az 92 parametrede analiz ediyoruz. 1.429 metrekare toplam alanı bulunan merkeze 12 milyon TL’lik yatırım gerçekleştirdik.”
‘İhracatın yarısı bizim’
Türkiye’nin markalı bal ihracatının yüzde 50’sini Balparmak gerçekleştirilyor. “Pazarda dünya lideri olan Çin’e bile bal ihraç ediyoruz” diyen Altıparmak, “Almanya, Avusturya, Hollanda, Belçika, Fransa, İngiltere, Çin, Azerbaycan, Singapur ve Japonya’ya markalı bal ihracatı yapan tek firmayız. Önümüzdeki dönemde Ortadoğu ve Kuzey Amerika gibi yeni pazarlara girmeyi hedefliyoruz” şeklinde konuştu. Balın ambalajına, etiketine dikkat edilerek, içeriğinden seri numarasına, üretici firma bilgilerinden tavsiye edilen tüketim tarihine kadar dikkatlice incelenerek satın alınması gereken bir ürün olduğunu belirten
Altıparmak, şöyle konuştu: “Tüketiciler güvenilir markaların ambalajlı ballarını satın almalı, açıkta satılan balları tercih etmemeliler. Koklamak, tatmak gibi duyusal herhangi bir yöntemle bir balın kalıntısız ve sağlıklı olduğunu anlamak imkansız.”