Dünya Başarısızlık müzesi

Başarısızlık müzesi

11.03.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:

.

Başarısızlık müzesi

ABD’nin Los Angeles kentinde kendi döneminde büyük tanıtımlara imza atan fakat dünya çapında satışta başarısız olan ürünlerin müzesi açıldı.

Haberin Devamı

Bir yıl açık kalacak

İsveç’te geçtiğimiz yıl açıldıktan sonra büyük ilgi gören Başarısızlık Müzesi (Museum of Failure), ABD’nin Kaliforniya eyaletine bağlı Los Angeles kentine taşındı. İnsan hayatına girdikten sonra kalıcı ve kullanışlı olmayı başaramayan ürünlerin yer aldığı müzede perakende tarihindeki en büyük başarısızlıklar sergileniyor. Kuruculuğunu Dr. Samuel West’in üstlendiği ve 8 Mart’ta açılan müze bir yıl boyunca ziyaretçilerini bekliyor.

Dev markaların satmayanları

Hollywood’da kurulan müzede büyük tanıtımlara imza attıktan sonra beklentileri karşılamayan, gelişimine devam etmeyen ve toplumun geride bırakmayı tercih ettiği ürünler yer alıyor. Betamax kaset kaydediciler, Google gözlük ve çeşitli gıda ürünleri gibi çok sayıda başarısız olmuş ürünün sergilendiği müzede Coca-Cola, Nokia ve Colgate gibi büyük markaların son yüzyılda gerçekleştirmiş oldukları inovasyon başarısızlıkları yer alıyor.

Haberin Devamı

Başarısızlık müzesi


1989’da satışa sunulan ABD Başkanı Donald Trump’a ait bir strateji oyunu, insanların mülk alıp sattığı bir masa oyunu. En az 2 milyon adet satması beklenen oyun satışa sunulduğu dönemde 800 bin adet satmıştı.


Diğer şube İsveç’te!

Geçtiğimiz haziran ayında İsveç’in Helsingborg kasabasında açılan Başarısızlık Müzesi’nde teknolojik cihazlar, kahve aromalı Coca-Cola, Harley Davidson’ın parfümü ve Colgate markalı dondurulmuş gıdalar yer aldı. West, bu durumun teknik başarısızlık değil, markaların başarı yolculuklarında karşılaştıkları önemli engeller olduğunu ifade etti.