Gündem Binlerce gözlük camı tek bakışta toplandı

Binlerce gözlük camı tek bakışta toplandı

07.06.2015 - 02:30 | Son Güncellenme:

Pera Müzesi 10. yılına özel olarak Kanadalı iki sanatçının yaptığı ‘gör/bak/deniz (sea/see/saw)’ adlı esere müze binasının dış cephesinde yer veriyor

Binlerce gözlük camı  tek bakışta toplandı

Bir başkasının gözünden bakmak, dünyayı onun gördüğü gibi anlamaya çalışmak ne kadar fark yaratabilir? Peki, ya bu farklı bakışların binlercesi bir araya gelirse neler olur? Suna ve İnan Kıraç Vakfı Pera Müzesi 10. yaşını müze için özel olarak hazırlanan bir sanat eseriyle kutluyor. Eser farklı bakış açılarının bir araya gelmesini somutlaştırarak, hepsi farklı derecelerde 10 binden fazla gözlük camını yan yana gelmesinden oluşuyor. Binanın ön cephesine yerleştirilen eser, Kanadalı sanatçılar Caitlind r.c. Brown ve Wayne Garrett’a ait. ‘Gör/bak/deniz (sea/see/saw)’ başlıklı eser altı ay boyunca Tepebaşı’ndan geçenleri selamlayacak. Sanatçılar, eserin amacının insanların bir araya geldiğinde ne kadar çok farklı bakış açısına ve ne büyük bir güce sahip olduklarını göstermek olduğunu söylüyor.

Haberin Devamı

Bu eser için teklif size nasıl geldi?

Caitlin B.: Pera Müzesi ilk başta bizden bir başka heykelimiz olan ‘Cloud’u sergilememizi istedi. Ancak eserin yerleştirmesiyle ilgili fiziksel sorunlar açısından buraya uyarlanması çok zordu. Bu müzede uzun saatler geçirdik. Ve buranın yeni bir iş için mükemmel bir yer olacağını düşündük.

Herkesin ulaşabileceği obje

Kanadalı iki sanatçı olarak Pera Müzesi’nde bu eseri yapmak nasıldı?

Caitlin B.: İstanbul milyonlarca farklı insanla karşılaşabildiğiniz kalabalık bir şehir. Ama bu müzenin geleneksel, tarihi eserleri ve sergileri barındırması ve binanın yapısı itibariyle bir sakinliği var.

Wayne Garret: Müze şehirden çok farklı. Tamamen odaklanıp, sanat eserlerine bakabilmeniz için uygun bir yer. İstanbul için güncel sanat müzelerinin tarihi de çok yeni. Bu anlamda böyle özel bir müzenin 10. yılı için yapılması da bizim için ayrıca önemliydi.

Haberin Devamı

Fikir ortaya çıkalı bir yıllık bir süre geçtiğini söylemiştiniz. Nasıl bir çıkış noktası etkili oldu?

Caitlin B. : İlk başta yuvarlak bir şey yapmak istediğimizi biliyorduk. Binanın çok dikey bir yapısı var bunu da yuvarlak bir şekillde

kırmak mümkün olabilirdi. Binanın perspektifini değiştirmek ve farklı bir yerden baktırmak istedik. Bir araya gelmeye birlikte olmaya tüm dünyada çok ihtiyaç var. Bu eser de binlerce farklı bakış açısı yani farklı mercekten bir arada olmanın gücünü vurguluyor.

Gözlük camları kullanma fikri nereden çıktı?

Caitlin B.: Kamu alanında bir sanat eseri olmasının da etkisiyle maddi anlamda çok kıymetli bir materyal kullanmak istemedik. Bunun yerine herkesin ulaşabileceği bir obje istedik. Bu da gözlük camı olabilirdi. Camları geri dönüşüm için toplayan bir kurumdan ve gönüllü bağışlayanlardan topladık.