Sina Koloğlu

Sina Koloğlu

s.kologlu@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları
Haberin Devamı

Teknoloji ilerledikçe izleme ölçümlerinde yeni teknikler gelişiyor. ‘Sonradan dizi ve film izleme’ olanaklarımız var artık. Ve bu yöntemi kullananların sayısı giderek artıyor. ‘Zaman Kaydırmalı İzleme’ ölçümlerine TİAK (Televizyon İzleme Araştırmaları A.Ş.), geçtiğimiz 2 Mart tarihinde geçti. Türkiye Araştırma Derneği’nin 22’nci Araştırma Zirvesi’nde, bu konuda sunumlar yapıldı. Unutmayalım, her evdeki izleme, ‘Zaman Kaydırmalı İzleme’ye olanaklı olmayabilir. Evdeki aygıt, dijital platforma üyelik durumu, izle-öde sisteminin içinde olup olmaması gibi durumlar bu ölçümü etkiliyor.
Yani bu olanaklara sahip hanelerde ölçüm yapılıyor. Sunacağım veri, sözünü ettiğim şartlara sahip olanların bunu kullandıkları yönünde.
Dizileri canlı izleyenlerin oranı, yüzde 32.6’yken, daha sonra ekranda kaydedip izleyenlerin oranı yüde 52.6...
Bir veri de, filmlerle ilgili. Ekranda yayınlandığı sırada izleyenlerin oranı, yüzde 5.1’ken, kaydedip izleyenlerin oranı yüzde 7.4... Evlerinde kayıt olanakları bulunanların bu işlemi her program için az ya da çok yaptıkları görülüyor. Kaydedip, izlemeyi seviyoruz. Haberleri bile! (Türkiye Araştırma Derneği’nin ‘Değişen İzleme Davranışlarını Etkisinde TV İzleyicisini Anlamak’ başlıklı Akın Şahin’in sunumundan bir veri)
İzlerken tweet atıyoruz
Çoklu ekran olayı sarınca bizi, izlediğimiz diziye de ‘saygı’ kalmıyor anlaşılan. Ne güzel, ne kadar çok izleme olanağımız var. Aynı anda birden çok iş yapmayı seven bizler için ne büyük nimet! 15 yaş üzeri her dört kişiden biri, TV izlerken başka bir ekranla ilgileniyor. Popüler bir dizi izlerken, aynı zamanda tweet atmayı çok seviyoruz. İşte rakamlar: Popüler bir dizi takip edilirken aynı zamanda dakikada 22 bin 320 kişinin tweet attığı.
Yine dakikada 245 bin 760 kişi tarafından beğeni aldığı tespit edilmiş. Elindeki telefondan tweet atmayan, Instagram’da beğenilerine bakmayan, hatta Facebook’a gelen yeni haberleri takip etmeyen var mı? Bizim ev ahalisi, “120 dakika dizi olunca böyle olması normal” diyor. Sonuçta dizi ‘takip ediliyor’, cep telefonu izleniyor.(Kantar Social TV Ratings 2019 / Toplam gösterim (impression): 23.384.507 kişi)