Ekonomi Clio IV’te ‘aslan payı’ tartışması

Clio IV’te ‘aslan payı’ tartışması

19.01.2010 - 00:20 | Son Güncellenme:

Renault’nun yeni nesil Clio modeliyle ilgili tartışmalar, Fransa Cumhurbaşkanı Nicolas Sarkozy ile Renault Başkanı Carlos Ghosn’un görüşmesinde varılan uzlaşmaya rağmen bitecek gibi görünmüyor

Clio IV’te ‘aslan payı’ tartışması

Bu kez de sendikalar, Clio IV’ün Flins ve Bursa’da hangi adetlerde üretileceğine dair Renault’dan güvence istiyor.
Fransız ‘Le Parisien’ gazetesine bir demeç veren Ghosn, yeni Clio’nun Flins’teki üretimin aşağı yukarı Fransa’da satılan adetler civarında olacağını belirterek, üretimde ‘aslan payı’nın Bursa’da olacağını ima etmiş oldu. Renault, geçen yıl 179 bin 500’ü Bursa’da olmak üzere toplam 330 bin Clio III üretmişti. Bu araçların 146 bini Fransa’da satılırken, Flins fabrikasındaki üretim 125 bin 400 adet olmuştu.
Flins fabrikasında örgütlü ikinci büyük sendika olan CFDT (Fransa Çalışanlar Konfederasyonu), Renault’yu ‘planlarını gizlemekle’ suçladı ve yazılı güvence istedi. CFDT, Renault’nun gerçekte Clio IV üretiminin yüzde 100‘ünü Türkiye’de yapma kararını aldığı, söz konusu kararı gizlediği iddia edildi. Sendika, üretimin hangi oranlarda bölüştürüleceğine dair Renault’dan yazılı taahhüt istedi. Hükümet ise, Renault’daki etkisini artırmak amacıyla şirketin Stratejik Kararlar Komitesi’nde bir temsilci bulundurmayı kararlaştırdı.

Haberin Devamı

Fransız Konsolos: Türk olsam, gurur duyardım
Fransa’nın İstanbul Başkonsolosu Herve Magro, Renault’nun Clio IV üretimi konusunda Fransa’da yaşanan tartışmalara ilişkin şöyle dedi: “Türk olsam bu haberlerden çok gurur duyardım. Bu tartışmalar, Bursa’daki üretimin kaliteli ve güzel olmasından çıkıyor. Bursa’da elektrikli Fluence modelinin üretimi de başlayacak.. Demek ki Bursa’da tam gaz devam edeceğiz.”

Yazarlar