Cumartesi Güvende olmanın sekiz yolu

Güvende olmanın sekiz yolu

20.01.2007 - 00:00 | Son Güncellenme:

"Ehliyetsizlerle" dolu trafikte motosiklet üzerindeyken karşılaşılabilecek olası belalar, dikkat ve soğukkanlılıkla savuşturulabilir

Güvende olmanın sekiz yolu

mozel@milliyet.com.tr "Yollar ehliyetsizlerle dolu" anlamına da gelen bu keşfin ardından, birkaç güvenlik tavsiyesinde bulunmak şart oldu:1) Göremediklerini düşünün: Motosiklete otomobil sürücülerinin sizi göremediğini sanarak binin. Bu, "sürücülerin sizi her zaman görebildiğini sanmayın" anlamına da gelir. Ufukta gördüğünüz olası tehlikeli pozisyonlardan uzak durun. 2) Mesafe bırakın: Arka, ön ve yandaki araçlarla mesafeli olun. Bu, fark edilmenizi sağlar, reaksiyon zamanı kazandırır.3) Tetikte olun: Çevrenizdeki araçların eylemlerini analiz edin. Kesinlikle risk almayın.4) Kendinizi bilin: Sizden çok tecrübeli binicilerle aşık atmaya, teker uydurmaya kalkmayın. Sınırlarınızı bilin.5) Tabii ki dönüşler: Bu maddenin açıklaması; görüş alanının sınırlı olduğu dönüşlerde karşınıza çıkabilecek duran kamyonlar, İETT, halk otobüsleri, minibüs ve diğerleriyle, kazı çukurları... Dikkatli olun.6) Kapışmayın / Bulaşmayın: Binici ve sürücülerle kapışmayın, kavgadan kesinlikle sakının. Bu sayede "Yol cinneti"ne de kurban gitmezsiniz. Sakin olun, yavaşlayın, aklınızı toplayın. Ardından devam edin ve motosikletin tadını çıkarın.7) Kuyruğunuza takılanlardan sakının: Buna kesinlikle izin vermeyin. Ya hızlanıp arayı açın ya da yol verin geçsinler...8) Gece caddeye çıkmayın: Cuma, cumartesi geceleri ve pazar sabahının ilk saatlerinde yollarda çok sayıda alkollü sürücü olabileceğini unutmayın. Geçenlerde ABD'de yıllarca motosiklet kullanmış bir arkadaşım, üstüne para verilse TEM'de motosiklete binmeyeceğini söyledi. O günlerde, Şanlıurfa'da ortaya çıkan bir skandal, arkadaşımın düşüncesinde haklı olabileceğini gösterdi. Aralıkta yapılan ehliyet sınavının ardından Milli Eğitim Müdürlüğü bir araştırma başlatmış; 2 bin kişiden sınava birkaç kez girip başarısız olan 600'ünün yerine sahte belgelerle başka şahısların girdiği ortaya çıkmıştı. Londra'da 1-4 Şubat tarihleri arasında düzenlenecek Motorcycle Show'da her zamankinden daha fazla güvenlik elemanı ve ambulansın görev yapacağı açıklandı. Bunun nedeni, dünyanın en güçlü iki silindirli motosikleti olarak kabul edilen Ducati 1098'e tapınırcasına gösterilen ilgi. ABD, Seattle'daki fuarda, 1098'i daha yakından görmek isteyen çoğu çeteci azgın kalabalıklar yüzünden bir yangın atlatılmış, Ducati standını kapatmak zorunda kalmışlardı. Fuara, Londra'ya gitmeye hazırlananları uyaralım; Ducati standından "prime time"da uzak durun; ezilebilirsiniz...1098'in 3 özelliği: 1099 cc., 160 bg., 173 kg... Aracın performansını analiz eden "Ducati Data Analyzer" da biniciye büyük avantaj ve ayrıcalık sağlıyor. Ducati 1098'i Londra'da polis koruyacak! 6 Ocak'ta Portekiz'in başkenti Lizbon'dan start alan Dakar Rallisi, iki gün sonra pilotların Dakar'da finişi görmesiyle sona erecek. Başarılı bir performans ortaya koyan Jim Beam Türkiye Takımı, yani Kemal Merkit (203) ve Kutlu Torunlar (204), yabancı medyanın da ilgi odağında. Fransa televizyonu France 2, 11 Ocak'ta rallinin en zor etaplarından olan Tan Tan-Zuerat parkurunun son kilometrelerinde kaza geçiren Merkit'e özel bir bölüm bile ayırdı. Haberde kazayı anlatan kanal, dördüncü kez yarışa katılan "Çöl Kaplanı"ndan "mucizevi insan" diye bahsetti. France 2, kaskının parçalandığı kazada ölümden dönen; motosikletini tamir etmesinin ardından yarışa devam eden Merkit'in kamp yerinde, yarışçılar arasında bir efsane olduğunu bildirdi. "Çöl Kaplanı" Dakar'da efsane oldu Kanal şu ifadeleri kullandı: "Zuerat finişine vardığında ne konuşabiliyor ne de hareket edebiliyordu. Yorgunluktan ve acıdan felç olmuştu. Motorunun durumu ve ikiye bölünmüş kaskıyla, 800 km. çamura dayanarak, 14 saat yol almıştı. Kemal etabı içdüleriyle bitirdiğinde hastanelik durumdaydı; hiçbir şeyi hatırlamıyordu. Onu helikopterle sağlık ünitesine götürdüler. 48 saat sonra, Atar'daki dinlenme gününde, boksör tipli Kemal hiçbir şey olmamış gibi motorunu tamir ediyordu. Doktorlar devam etmesinde sakınca görmediler. 'Hiçbir yerim ağrımıyor, son derece formdayım' demiş."Merkit 10'uncu etap sonrasında şu açıklamayı yaptı: "En büyük amacımız Dakar'a varmak. Yaşadığımız tüm zorluklara rağmen Türk bayrağını Dakar'a ulaştıracağız. Maraton 251-450 cm3 kategorisinde ilk beş içindeyiz ve yarışı bu şekilde tamamlamak istiyoruz. Mekanik desteğimiz olmadığı için sabaha kadar motosikletlerimizin bakımını yapıyoruz. Sağlığımız ve moralimiz iyi destek veren herkese teşekkürler." Lizbon'dan start alan 243 motosikletten şimdiye kadar 101'i yarış dışı kaldı. Merkit ve Torunlar, Dakar yolunda KTM 450 EXC kullanıyor. Hastanelik durumdaydı