Geri Dön

Kokulu defileler ve filmler onların projesi

MG Gülçiçek, 56 ülke için esans üreten 50 yıllık bir şirket. Parfümden şampuana kadar pek çok üründe kullanılan bu esanslar şimdi bir de sanatla buluştu

Kokulu defileler ve filmler onların projesi

Koku dünyasındaki yeni trendlerden biri de defileye, filme, sahne gösterisine uygun olarak koku yaratmak. 50 yıldır parfüm sektöründe esanslar üreten MG Gülçiçek, benzer projeleri Türkiye’de gerçekleştiriyor. Markanın yeni projelerini kurumsal iletişim direktörü Duygu Beşbıçak Karahan anlattı...

Farklı projelerinizden biri de Fatih Akın’ın geçen kış gösterilen “Soul Kitchen” filminin galası için tasarladığınız koku...
Evet. Bizim Mars sinemalarıyla
o dönemde bir görüşmemiz vardı. Biz sinemayla kokuyu buluşturmak istiyorduk. Ve o dönemde Fatih Akın’ın “Soul Kitchen” filmi vizyona giriyordu. Bizim de isteğimiz içinde yemek ve doğa geçen bir filmin olmasıydı. Mars sinemaları bizi film ekibiyle bir araya getirdi. Filmin 53’üncü dakikasında pişen bir tatlı vardı. O sahnede pişirilen tatlının tarifini aldık. Beyaz çikolata,
vanilya, portakal likörü, rom... Tarife uygun bir koku ürettik.

O sırada galada filmi izleyenler nasıl karşıladı?
Teknik anlamda destek aldık. Havalandırma açısından her salon aynı değildi. Filmdeki sahneyle aynı anda salona o kokuyu vermek zordu çünkü salonların havalandırmaları ve boyutları farklıydı. Aynı dakikada algılatma işi çok zor bir işti. Bazıları “Hemen aldım” dedi bazıları “Hiç almadım” dedi. O anda algılarınızın ne kadar açık olduğu çok önemli.

Yunus Emre’yi dünyaya tanıtmak için bir proje geliştirdiniz: “Yunus Emre Beş Duyu”. Bu kokusunu tasarladığınız yeni projeden de bahseder misiniz?
İsmail Acar’la görüşmelerimiz esnasında Yunus Emre’nin de Mevlana gibi dünya çapında tanınması için fikir alışverişi yaptık. Yunus Emre, uluslararası platformlarda tanıtılması gereken çok önemli bir değerdir. Biz “Bunu nasıl yapabiliriz?” diye düşündük. Ve bir konsept belirledik. “Yunus Emre Beş Duyu” gösterisinde Yunus’u farklı alanlarda tasvir etmeye çalıştık. Burçin Büke, Yunus bestesine imza attı, İsmail Acar resmetti, Pelit pastaneleri tat alma duyusuna hitap etti, buğdaydan tatlı yaptı. Biz de kokusunu hazırladık. Toprak ve çimen içeren Anadolu esintilerinin olduğu bir koku tasarladık. “YEBD”nun ilki Aya İrini’de gerçekleşti. Bu projenin gittiği her yerde biz de olacağız.
Bu gösteriyi yurtdışına da taşımak istiyoruz.

“İstanbul’un kokusunu yaparken en çok denizden esinlendik”

Daha önce bir de İstanbul’un kokusunu yaptınız. Bu kokuyu tasarlarken nelerden esinlendiniz?
Bu projede sanatçılarla ve profesyonel danışmanlık şirketleriyle çok ciddi fikir alışverişi yaptık. Sonra İsmail Acar’la yollarımız kesişti. Kendisinden daha önce kokuyu resmetmesini istemiştik. 2010 Avrupa Kültür Başkenti Ajansı ile birlikte İsmail Acar’ın yürüttüğü projeler vardı. “İstanbul’u anlatan bir koku yapalım” dedik. Bir şehre uçaktan inince bir koku alırsınız, o şehre özgü. Mısır duman, toz toprak kokar. Okyanus daha farklı kokar, deniz esintisi ise bambaşkadır. İstanbul’un kokusunu oluştururken şehri baz aldık. Bitki örtüsünü, deniz esintisini kullandık. Bu şehirde iki yaka var, hem Asya hem Avrupa. Çok farklı bir havası var İstanbul’un.

Proje gerçekleşemedi bunu neye bağlıyorsunuz?
2010 Avrupa Kültür Başkenti Ajansı’nda değişiklikler oldu. Birkaç sene sonra bu proje tam anlamıyla yerine oturacaktır. Bugüne kadar New York dahil hiçbir şehirde böyle bir proje yapılmadı. Bu projenin doğru yerlerde ifade edilirse büyük ses getireceğini düşünüyorum.


“Giydiğiniz jeanlerde bile esans vardır yoksa kumaş ağır kokar”
Erol Meşulam
(MG Gülçiçek Ar-Ge Başkanı ve Ortağı)

Halka “Parfüm nedir?” diye sorduğunuz zaman sadece tıraştan sonra sürülen ya da hanımların sokağa çıkmadan önce sürdükleri şey olarak tanımlanır. Halbuki parfüm 32 değişik iş kolunda kullanılır. Sanayiden, makyaj malzemelerine, temizlik ürünlerine kadar. Giydiğiniz jeanlerde bile esans vardır yoksa kumaş ağır kokar.
Bizim yaptığımız
projelere medyatik işler diyebiliriz. Yunus Emre Aya İrini’de İsmail Acar tarafından gerçekleştirilen bir gösteriydi.
Biz Yunus’u anlatan bir koku yaptık. Hava, su ve toprağı çağrıştıran bir kokuydu. “Soul Kitchen”da film sahnesindeki pastanın kokusunu salona verdik. Bir de defile projesinde yer aldık. Ezra-Tuba Çetin kardeşlerin “Hidden World” adlı defilesi için de
bir koku tasarladık. İstanbul’u
anlatan bir deniz kokusu kullandık.


“Soul Kitchen” için pasta kokusu
Filmin galasında, “Soul Kitchen”daki afrodizyak etkili pastanın tarifine
uygun olarak beyaz çikolata,
vanilya, portakal likörü ve rom kokan parfüm püskürtüldü.

“Uçan yağ ile yeni projeler yapıyoruz”
MG Gülçiçek Yönetim Kurulu Başkanı Mişel Gülçiçek: “Biz profesyoneller koku ve esansa ‘uçan yağ’ deriz. Şimdi bu uçan yağ ile yeni projelere imza atıyoruz.”

13 Aralık 2019 Magazin Bülteni.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber