Cumartesi Milano podyumunda püsküren yanardağ

Milano podyumunda püsküren yanardağ

06.03.2010 - 01:00 | Son Güncellenme:

BNG, Milano Moda Haftası kapsamında defile düzenledi. Koleksiyonun çıkış noktası yanardağlardı

Milano podyumunda püsküren yanardağ

BNG dünyanın en önemli moda haftalarından biri olarak kabul edilen Milano Moda Haftası’na kabul edilen ilk Türk marka oldu. Prada, Jil Sander, Missoni, Salvatore Ferragamo, Gucci, Fendi ve Armani gibi ünlü markalarla aynı podyumu paylaşan BNG’nin Smirnoff sponsorluğundaki defilesi 24 Şubat Çarşamba günü gerçekleştirildi. Stratum (katman) adındaki 2011 sonbahar-kış koleksiyonunun sergilendiği defilenin baş mankeni ise Tuğçe Kazaz’dı. BNG’nin N’si Nilgün Gülen ile kuliste bir araya geldik. Koşuşturan yarı çıplak mankenler, patlayan flaşlar, keskin parfüm kokusu ve fön makinesi sesi eşliğinde yeni koleksiyonu ve Milano macerasını konuştuk.

Haberin Devamı

BNG 25 ülkede 200’e yakın butikte satılıyor. Türkiye’de tanınmaya yeni başladı. Normalde markalar önce evlerinde tanınıp ardından dünyaya açılmak isterler. Siz neden tam tersini tercih ettiniz?
Bu kasıtlı bir tercih değildi. Markamızı kurduktan sonra üç sene yurtdışında birçok fuara katıldık ve beklediğimizden büyük bir ilgiyle karşılandık, Japonya, Amerika ve İtalya’dan siparişler aldık. Mağazalaşma sürecimizi de geçen sene İstanbul ve İzmir’de başlattık. Yavaş yavaş Türkiye’de de tanınmaya başlıyoruz.

Biraz sonra defileniz başlayacak. Bizi nasıl bir koleksiyon bekliyor?
Koleksiyonu hazırlarken çıkış noktam yanardağlardı. Patlayarak üst üste kuruyan lav katmanlarını düşünerek birbiri üzerine giyilebilen, farklı dokuların birlikte kullanıldığı kıyafetler tasarladım. Renk olarak siyah, gri, beyaz ve bana göre patlama anını sembolize eden zümrüt yeşilini; malzeme içinse deri ve triko tercih ettim. Defilede 40 parça vardı ama katman konseptimizden dolayı mankenlerin üst üste giyindiklerini düşünürsek toplamda 140 ürün sergiledik.

Mankenler arasında Tuğçe Kazaz da var... Onunla çalışmaya nasıl karar verdiniz?
Evet, bu etkinlikte ilk kez bir Türk markası yer alıyorsa baş mankeni de Türk olmalı diye düşündüm. Kafamdaki BNG kadınıyla örtüştüğüne inandığım için de Tuğçe Kazaz’ı tercih ettim. BNG kadını masum görünmeyen, bakışları keskin ve kararlı bir kadın.