Cumartesi Nasıl stil ikonu olunur?

Nasıl stil ikonu olunur?

24.03.2007 - 00:00 | Son Güncellenme:

Stil. Zarafet. Tavır. Sıra dışı bir bakış açısı. Ya da sadece doğru zamanda, doğru yerde olmak

Nasıl stil ikonu olunur

malphan@milliyet.com.tr Edie yaşlılar için bir muamma olsa da gençliğin gözünde bir tanrıçaydı. İri gözleri, esnek kolları ve bacakları ile dönemin yüzüydü. Warhol onun için "Balerin taytlarını sokağa giyen ilk kişiydi ve bu kıyafeti şıklaştırmak için büyük küpeler takardı" demişti. Stilin kutsal kitabı Vogue onu gençliğin baştacı ilan etmişti ve Edie, Manhattan'ın dilberiydi. Bazılarınız "Ne yani, 30 yıl sonra Paris Hilton'un da filmini mi yapacaklar?" diye sorabilir. Bu soruya Sienna yanıtı yapıştırıyor: "Edie bir performans sanatçısıydı. Yürüyen bir sanat eseriydi. 2007'de insanlar hâlâ ondan bahsediyor. Bu güçtür. Ve insanlar onu Paris Hilton'la kıyaslayarak esas noktayı kaçırıyor."Meğer Hollywood Edie'yle fazlasıyla ilgileniyormuş. Ancak Edie hiç oralı olmamış çünkü yüzeysel insanlarla çalışmak istemiyormuş. Esas nokta bu. Andy Warhol 60'larda "Herkes bir gün 15 dakikalığına meşhur olacak" demişti. Sienna Miller'ın spotların altındaki macerası ise bundan çok daha uzun sürdü. Vintage ile ünlü tasarımcıların kreasyonlarını kombinleyerek yarattığı bol övgülü tarzı sayesinde gazetelerin sayfalarından düşmeyen Miller en son "Factory Girl" adlı filmde Pop Art'ın öncüsü Andy Warhol'un kısa dönemli ilham perisi Edie Sedgwick'i canlandırdı. Sienna ile Edie arasındaki en büyük benzerlik şüphesiz ikisinin de dönemlerinin stil ikonu olması. Filmde Sienna hem giysileri ve aksesuvarları hem de oyunculuğuyla izleyicinin dikkatinin canlandırdığı Edie karakterinden kaymamasını sağlıyor. Sienna yüksek moda anlayışı sayesinde her daim dikkatleri ve objektifleri kendine çeviriyor. Her zaman "en iyi giyinen" listelerinde yer alıyor, bohem giyim tarzını yok olmayacak bir stil yapma başarısında adı Kate Moss'la beraber anılıyor. Sienna farklı tarzda kıyafetleri üst üste giyerek ve bunları Ugg botlarıyla kombinleyerek bu çılgınlığı başlatan kişi oldu. Makyajı her zaman sade. Dudakları genelde rujsuz, yanaklarında hafif bir allık oluyor. Rahat giyimi sevse de bir gala ya da yıldızlar geçidinde kimsenin olmadığı kadar sofistike görünebiliyor. Bir arkadaşının gardırobundan aldığı bir eteği straplez bir bluz gibi giyip üzerine bir ceket atıyor ve tüm gazeteler "Bu kız bunu nasıl başarıyor?" diye yazıyor.Onun konumu Paris Hilton, Lindsay Lohan ve Nicole Ritchie gibi yüzeysel ve kendilerine has bir tarzları olmadığı halde giyimleri izlenen küçük zengin kızlardan çok farklı. O moda çevrelerinde uzun süredir hasret kalınan (Edie Sedgwick gibi) bir ilham perisi. Marks&Spencer'ın birkaç sezon önceki koleksiyonu ondan ilham alarak hazırlandı. River Island'ın da yaz koleksiyonunun esin kaynaklarından biri Sienna. Ünlülerin giysilerinin ucuz kopyalarının satıldığı www.asos.com sitesi yetkilileri geçen yıl satışlardaki yüzde 70'lik artışı Sienna'ya borçlu oldukları iddiasında. İngiliz mağazalar zinciri New Look, Sienna'nın panço giydiği görüldükten sonra üç milyon kadının derhal bir panço edindiğini savunuyor. Hasret kalınan ilham perisi Stil. Zarafet. Tavır. Sıra dışı bir bakış açısı. Ya da sadece doğru zamanda, doğru yerde olmak. 60'ların Londra'sının yüzü olan sıska Twigy'yi düşünün. Ya da 90'ların çocuksu güzeli Kate Moss'u. Veya Sienna Miller'ın çılgın ama son moda estetik anlayışını. Onları diğerlerinden farklı kılan ortaya koydukları görüntü için fazla uğraşmamaları bence. Bunu nereden mi biliyorum? O kadar aşikar ki... Paris Hilton ya da ülkemizde Eda Taşpınar bu yüzden stil ikonu olamaz işte. Sienna veya Edie'den farkları bütün enerjilerini giyinip poz vermeye harcamaları. İlham perisi olmak herkese nasip olmuyor. Tekrarlıyorum: Stil, zarafet, tavır ve sıra dışı bir bakış açısı. Bunlar olmadan olmuyor. Uğraşmamak lazım (Edie'yi merak ettiyseniz İKSV'nin 26. Uluslararası İstanbul Film Festivali kapsamında gösterilecek "Factory Girl" adlı filmi kaçırmayın. Sırf kıyafetler için bile izlenir. Gösterim tarihleri: 10 Nisan Salı 19.00, 11 Nisan Çarşamba 13.30 ve 12 Nisan Perşembe 19.00) 2007 modasında beller yükseldi ama kaşlar düştü. İnce ve yay şeklinde kaşlar artık tarihe karışıyor. Estetik cerrahlara göre 1930'ların ve 40'ların Hollywood yıldızlarının benimsediği, son yıllarda da popüler olan yay şeklinde kaşlar yakında yok olabilir. Şimdi artık gürbüz kaşlar moda. Bu da demektir ki artık kaşlara şekil verme işlemi daha acısız olacak. Ama kaşlarınız "küstüyse", yani vaktiyle aldığınız tüyler geri çıkmıyorsa yapılacak pek bir şey yok. Bu yüzden estetik ameliyat olmaya razıysanız ayrı tabii. Biliyorsunuz, yüz gerdirildiğinde kaşlar da havaya kalkıyor. Modayı takip edenler mümkünse kaşların düşük bırakılmasını talep ediyorlarmış.Almanya'daki Regensburg Üniversitesi'ndeki plastik cerrahlar bu trendi gözlemlemek için bir araştırma yapmış. Bir uzman ekip 12-85 yaşları arasındaki 350 kişiye farklı kaş yapısına sahip kadınların resmini göstermiş. Genç erkek ve kadınlar düşük kaşlı kadınların daha çekici göründüğünü söylerken, daha yaşlı katılımcılar oylarını yay şeklinde kaşlardan yana kullanmış. Genç kızlara tavsiyem kaşlarını fazla almamaları. Bakın benimkiler küstü, barışmaya yanaşmıyorlar. "Geceleri badem yağı sür" dediler, sürdüm ama değişen bir şey yok. İstesem de bu modayı takip edemiyorum. Kaşlar düşüyor PETA'nın moda sektörüyle savaşı sürüyor ve galibiyetlerine bir yenisini ekledi. En son Tommy Hilfiger artık koleksiyonlarında kürk kullanmayacağını açıkladı. Firma bu kararını etik nedenlere dayandırdı. Peta'nın başkan yardımcısı Dan Mathews, St. Tropez'de Pamela Anderson'ın düğününde Tommy Hilfiger'la tanışmış ve kürk endüstrisindeki etik konuları tartışmaya başlamışlar. Londra'daki World Music Awards'da tartışmanın devamı gelmiş. Anlayacağınız Dan, Tommy'yi ikna etmiş. Peta'nın listesinde bir ismin daha üzeri çizildi yani. Başarılarının devamını diliyoruz. Tommy de kürke cephe aldı

Yazarlar