Cumartesi “Ne kadar çok seyahat, o kadar çok yeni tasarım”

“Ne kadar çok seyahat, o kadar çok yeni tasarım”

02.11.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:

Hollywood ünlülerinin mücevhercisi Mehveş Özagar: “Özellikle Hindistan, Karayipler ve Güney Amerika’dan çok ilham aldım. Ne kadar çok seyahat, o kadar çok yeni tasarım demek”

“Ne kadar çok seyahat, o kadar  çok yeni tasarım”

Mehveş Özagar 20 yıldan uzun zamandır New York’ta yaşayan bir Türk. Çeşitli mücevher markalarında tasarımcı olarak çalıştıktan sonra kendi markasını kurmaya karar vermiş. Mücevherleri Julia Roberts, Katy Perry, Miranda Kerr gibi pek çok ünlü isim tarafından kullanılan 43 yaşındaki tasarımcı hikayesini anlattı.

Haberin Devamı

Markanızı kurmadan önce neler yaptınız?
1970’te İstanbul’da doğdum. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Seramik Bölümü’nden mezun olduktan sonra İtalya’da mücevher eğitimi alıp ardından da New York’taki Fashion Institute of Technology’de mücevher tasarımı bölümünü bitirdim. Okul süresince bir yıl Amerikalı TV yıldızı Joan Rivers’ın yanında çalıştım. Amerikan mücevher piyasasına girişim de işte böyle başladı. 20 yıldır iki oğlum ve eşimle birlikte New York’ta yaşıyorum.

Kendi markanızı kurmaya nasıl karar verdiniz?
Uzun yıllar başka markalar
için çalıştıktan sonra “Herkes yapabiliyorsa, ben de yapabilirim” dedim ve Ista Jewelry’i kurdum.

Ista adı İstanbul’dan mı geliyor?
Evet, kalbim hep İstanbul’da çünkü.

“Çiçek motiflerinden ilham alıyorum”

Tasarımlarınız Amerika dışında hangi ülkelerde satılıyor?

İngiltere ve Avustralya’da.

Aksesuarlarınızı kullanan pek çok ünlü var. Ista Jewelry’i nasıl keşfettiler?
Ürünlerim Hollywood’da bir mücevher mağazasında satılıyordu. Film çekiminde kullanılmak üzere oradan alınmış. Julia Roberts da çekimde görüp çok beğenmiş ve satın almış. Julia Roberts dışında Rachel McAdams, Katy Perry, Jennifer Garner, Miranda Kerr gibi pek çok ünlü isim var müşterilerim arasında.

Türkiye’de satış noktanız yok bildiğim kadarıyla. Özellikle mi Türkiye pazarından uzak durdunuz? Yoksa fırsat mı olmadı?
Türkiye pazarına açılmaya hiç fırsatım olmadı. Ama satış noktalarım olmasını çok arzuluyorum. Bir gün kendi vatanımda da tasarımlarım satılırsa bundan gurur duyarım.

Tasarım anlayışınızı nasıl tarif edersiniz?
Sade, eğlenceli ve renkli.

Nelerden ilham alıyorsunuz?
Tasarımlarımın çoğunu Türk seramik desenlerinde kullanılan çiçek motiflerinden esinlenerek yaptığımı belirteyim. Tabii seyahatlerimin de üzerimde çok büyük etkisi oluyor. Özellikle Hindistan, Karayipler ve Güney Amerika’dan çok ilham aldım. Hatta ne kadar çok seyahat, o kadar çok yeni tasarım diyebilirim.

Aksesuarlarınızın fiyat aralığı nedir?
Fiyatlarımız 300 dolarla 5 bin dolar arası değişiyor. Yani aslında oldukça geniş bir kitleye hitap ediyoruz.

n Ne tür materyaller kullanıyorsunuz daha çok?
14 ve 18 ayar altın, pırlanta ve yarı değerli taşlar kullanıyorum. Hatta seyahatlerimin bir kısmını da bu taşları keşfetmek için yaptığımı söyleyebilirim. Özellikle Brezilya bir mücevher tasarımcısı için taş cenneti.

Aksesuarlarınız New York’ta mı imal ediliyor?
Evet, tüm ürünlerimi New York’taki kendi atölyemde üretiyorum.

Aksesuarda en çok ne kullanmayı seversiniz?
Kesinlikle yüzük severim. Hatta on parmağa on yüzük.

Haberin Devamı

“Sallantılı gri küpeler çok moda olacak"

Haberin Devamı

Sezonun mücevher-aksesuar trendleri neler?
Biz tasarımcılar olarak hep sonraki sezonlarda yaşıyoruz. Önümüzdeki ilkbahar ve yazın trendlerinden bahsedebilirim; fütüristik kumaşlar, parlak ve dijital baskılar hayatımıza daha çok girecek. Bu da bize teknolojinin moda trendlerini nasıl etkilediğini gösteriyor. Bu yıl taş kesimlerinde “slice cut” dediğimiz dilim kesim elmaslar çok var. Gri tonlarda sallantılı küpeler, turmalin, yeşil ve pembe renkli taşlar da çok popüler olacak.

Haberin Devamı

Moda dünyasından...

Michael Kors açlıkla mücadeleye devam ediyor... Kate Moss moda editörlüğüne soyundu... Jill Sander kendi markasından tekrar ayrılıyor... Bu haftanın moda haberleri...

Açlıkla savaşıyor
TASARIMCI Michael Kors 100 Serisi adıyla tasarladığı saatlerle Birleşmiş Milletler Dünya Gıda Programı’na destek olmayı amaçlıyor. Satılan her saat için, açlık çeken bölgelerde 100 çocuğa besleyici bir yemek sunulacak. Bu mücadeleye sosyal medya üzerinden #WatchHungerStop etiketiyle destek olabilirsiniz. Saatler markanın internet sitesinde satışta.

Kendi markasından ayrılıyor

Kendi adını taşıyan firmasını 2000 yılında Prada’ya devrettikten sonra markadaki yöneticilik ve kreatif direktörlük görevlerinden ayrılan, daha sonra geri dönüp tekrar ayrılan Jil Sander, markasını üçüncü kez bırakacağını açıkladı. Markanın yeni koleksiyonu Sander’ın tasarım ekibi tarafından hazırlanacak.

Haberin Devamı

Dergi editörü oldu

Kate Moss’un modayla ilişkisi süpermodellik kariyeri ve stil ikonluğuyla
sınırlı değil artık. 39 yaşındaki
model moda çekimleri için Vogue İngiltere ile işbirliği yapacak; çekim konsepti, birlikte çalışacak model ve fotoğrafçılar konusunda fikir verecek.

Yazarlar