Gündem Dinamik İstanbul ‘Silikon’a aday

Dinamik İstanbul ‘Silikon’a aday

12.07.2014 - 02:30 | Son Güncellenme:

İstanbul’un yeni ‘Silikon Vadisi’ olma ihtimali mercek altına alındı. Dergide yayımlanan makalede, şehrin küçük çaplı girişimciliğine ve artan büyük şirket sayısına dikkat çekildi

Dinamik İstanbul ‘Silikon’a aday



Amerikan ekonomi dergisi Forbes, İstanbul’un yeni ‘Silikon Vadisi’ olabileceğini ele alan bir makale yayınladı. Peri Kadaster imzalı yazıya göre Türkiye özellikle son yıllarda büyük bir değişimden geçiyor. Ülke nüfusunun yarısından fazlasının 30 yaş altı olması, nüfusun yüzde 84’ünde en az bir mobil cihaz bulunması ve internet üzerinden alışverişte en aktif toplumlar listesine girmesi, Türkiye’yi yeni ‘Silikon Vadisi’ olmaya götürecek nedenler arasında sayılıyor.

‘Girişimci ruhlu bir ülke’
Türkiye’nin girişimci ruhlu bir ülke olduğunu ifade eden yazara göre, son yıllarda artan küçük çaplı girişimcilikler ve artan büyük şirket sayısı bunun kanıtı. Yakın zamanda büyüyen Trendyol, Liyana, Hepsiburada ve Gittigidiyor gibi mobil market sistemleri de yeni girişimlerin başarılı olabildiğini gösteriyor.
Hükümetin Youtube, Twitter gibi internet yasaklarında bile genç nüfusun VPN gibi alternatif metotlarla istedikleri sitelere ulaştığını ifade eden Kadaster’a göre Türk gençlerinin problem çözme gücü yüksek ve bu da İstanbul’u yeni Silikon Vadisi olma konusunda kararlı bir şekilde ilerletiyor. ‘Silikon Vadisi’ ifadesi, ABD’de Kuzey California’daki San Francisco vadisinin bir parçası olan San Jose için kullanılıyor; dev şirketlere ev sahipliği yapıyor.