08.02.2018 - 01:30 | Son Güncelleme: 08.02.2018-1:30 A-A+
aeyuboglu@milliyet.com.tr
TÜM YAZILARI

DİZİ İHRACATINDAN KİMLER KAZANIYOR?



Yeni pazarlar arayan çikolata ve şekerleme sektörünün Arjantin’e bir yıldaki ihracat artışı ne kadar biliyor musunuz? Yüzde 326… 

Bu müthiş artışın sebebini ve konunun benim gibi magazin yazarıyla ilgisini merak edebilirsiniz, o yüzden hemen yanıtlayayım. Konuyla ilgilenmemin sebebi İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamülleri İhracatçıları Birliği Başkanı Zekeriya Mete’nin yaptığı şu açıklama:   “Türk dizilerinin Güney Amerika’da büyük beğeni kazanmasının ardından, ürünlerimiz bu coğrafyada ilgi odağı haline geldi. Güney Amerika’ya şekerleme ihracatı hızla artıyor. Bunların başında Şekerli Mamüller Tanıtım Grubu ile çalışmalar yaptığımız Arjantin, Meksika, Venezuela ve Kolombiya gibi ülkeler yer alıyor.” 

Kültür ve Turizm Bakanlığı yetkililerinin açıklamalarından, Türk dizilerinin gözde olduğu ülkelerden Türkiye’ye gelen turist sayısındaki artışı biliyorduk, ama bundan haberdar değildik. Dizilerimizde Türk malı çikolata veya şekerlemelerin direkt ya da dolaylı reklamı yapılıyor mu? 

Hayır…  
Buna rağmen dizilerimizin meşhur olduğu ülkelerde Türkiye’de üretilen çikolata ve şekerlemelerin bu denli ilgi görmesinin sebebi ne?  
Birincisi, Tanıtım Grubu’nun bu ülkelerde yaptığı çalışmalar, ikincisi de Türk malına olan güven…  Bu sayede bir kez daha gördük ki, ‘yumuşak güç’ olarak adlandırılan dizi ihracatından döviz kazananlar, sadece kanallar ve yapımcılar değil. Turizmciler de yararlanıyor Türk dizilerinin dünyada estirdiği rüzgardan, ürünlerini o ülkelerde pazarlamasını bilenler de… 

MÜZİK DÜNYASININ ÇÖZEMEDİĞİ SORUN

Yıllardır Yıldız Tilbe ve Duman’ın menajerliğini yapan Muzaffer Kılıç, İnci Mercan adlı bir şarkıcıdan bahsetti…  İnci Mercan kim mi?  

‘Tanrım’ ve ‘Berduş’ gibi şarkıları YouTube’da müthiş ilgi görüyor, birçok ünlü şarkıcıdan daha çok izleniyor, ama ekranda yok. Sadece ‘O Ses Türkiye’ye çıkmış, o da Tilbe’nin menajeri Kılıç sayesinde. İbrahim Tatlıses’e tonmaisterlik yaptığı yıllardan tanıdığım, Yıldız Tilbe ve Duman’ın menajeri Kılıç’ın o görüşmede bana anlattığı konu, aslında müzik saktöründe şarkıcısından yapımcısına birçok insanın dile getirdiği bir sorun.  
Kılıç, “İnci Mercan, YouTube sayesinde ayda ortalama sekiz ekstraya gidiyor ve 200-300 kişilik salonları tıklım tıklım dolduruyor. Böyle bir sesi Türkiye’nin tanıması için ulusal kanallara çıkması lazım, ama öyle bir program yok. Bir ‘Beyaz Show’ var, o da birkaç starın dışında kimseyi çıkarmıyor” dedi…    
 90’lı yıllardaki ‘İbo Show’ türü program olsa yaşanır mı bu sorun? Müziğin meslek örgütlerini yönetenler, aralarındaki kayıkçı kavgasını bırakıp, bu sorunla niye ilgilenmez?  

MESAM, MSG, MÜYORBİR ve MÜYAP, ulusal kanallardan birinde haftada bir pekala müzik programı yapılmasını sağlayabilirler.  
Müziğin starları, yıldızları ve genç yetenekler, seyirciye müzik ziyafeti çeker, bu sayede müzik sektörü de şarkılarını pazarlar. Flash TV’nin tek başına yaptığı bu hizmetin alasını koskoca müzik sektörü başaramıyorsa, sonra kimse dert yanmasın boşuna…  

GÜNÜN SÖZÜ

En iyisini sonraya saklamayın. Yarının ne getireceğini bilemezsiniz. (Paulo Coelho) 


 

 

Bilgi Yarışmasıİstanbul'u fethiyle Yeniçağ'ı başlatan hükümdar kimdir?
Aradığınız
Evi Hemen
Bulun!
araDetaylı Ara
©Copyright 2015 Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir, haberleri kopyalamayınız.