Dünya ‘Barbie’ tartışması

‘Barbie’ tartışması

20.07.2023 - 07:00 | Son Güncellenme:

‘Barbie’ filmi vizyona girerken yönetmenin, lezbiyen-gay oyunculara da rol vermesinin bilinçli tercih olduğunu söylemesi, “Çocuklar, LGBT dayatmasına hedef olacak” tartışması yarattı.

‘Barbie’ tartışması

ÇİSİL DEMİR/HABER MERKEZİ- Başrolünü Margot Robbie ile Ryan Gosling’in oynadığı ve oyuncak bebek Barbie ile aynı adı taşıyan ABD yapımı film yarından itibaren Türkiye’de de gösterime giriyor. Bir dijital platformda (Netflix) “Nimona” isimli animasyon çocuk filminde eşcinsel ilişkiyi özendirici sahneler ve diyaloglara tepkiler sürerken, bu kez çocukların ellerinden düşürmediği oyuncaklarıyla aynı adı taşıyan “Barbie” filmi ailelerde rahatsızlık yarattı. “Barbie” filminde de lezbiyen, gay ve transseksüel oyuncular da rol alırken, ABD’nin Los Angeles kentinde LGBT örgütleri tarafından düzenlenen “Onur Yürüyüşü”nde dev Barbie platformu üzerine çıkılarak filmin tanıtımı yapıldı. Tüm bunlar da ailelerde “Çocuklar LGBT dayatmasına maruz kalacak” endişesine neden oldu!

Haberin Devamı

HOLLYWOOD OPERASYONU

Filmde Barbie’nin lezbiyen bir karakteri canlandırdığını ifade eden sosyal medya kullanıcıları, “Çocuklar çizgi filmlerden sonra bu kez Barbie ile hedefte”, “LGBT çetesinin bu kez figüranı Barbie”, “Hollywood üzerinden çocuklara LGBT operasyonu” gibi yorumlar yaparak, çocuklarını bu “pembe dünya”dan korumak için yol aradıklarını ifade etti. 

‘Barbie’ tartışması

Greta Gerwig

‘ÇEŞİTLİLİĞİ TEMSİL ETMEK ÖNEMLİ’

“Barbie” filminin yönetmeni Greta Gerwig, yapımda rol almaları için lezbiyen, gay ve transseksüel oyuncuların bilinçli olarak tercih edildiğini belirterek şöyle konuştu: “Barbie evreninin kapılarını açıyoruz. Bu hikâyeyi LGBTQIA+ topluluğunu getirmeden anlatmamıza imkân yok. Mattel’in farklı Barbie ve Ken’lerle yarattığı çeşitliliği temsil etmek bizim için önemliydi” dedi. Filmin oyuncularından Hari Nef de “Filmin trans kadınlara sunacağı çok şey olduğunu düşünüyorum” dedi.

Haberin Devamı

450 MİLYON $’LIK KÂR HEDEFLENİYOR

 ABD merkezli oyuncak firması Mattel, 2022’de 1.5 milyar dolarlık Barbie bebek satışı yaptı. Barbie filminin dağıtım şirketi Warner Bros da bu pazara, 100 milyon dolarlık filmiyle katıldı. Filmin 450 milyon dolardan fazla hasılat yapacağı tahmin ediliyor. Farklı platformlardan Barbie filmine yönelik reklamlar da başladı. Barbie’nin şeker pembesi dünyası kampanyaya katılan Google’ın arama motoruna girdi. Bir yiyecek firması filme özel pembe menü üretirken, giyim markaları da serilerine Barbie hatırlatmalarını ekledi.

ÇOCUK DİZİSİNE +18 UYARISI

Bir dijital platformda (Netflix) haziran ayında “çocuk” kategorisinde yayınlanan ve +18 uyarısı bulunan “Nimona” isimli animasyon çocuk filminde eşcinsel ilişkiyi özendirici sahnelere yer verilmesi tepki çekmişti. Platform geçmişte de LGBT ve pedofili temalı yapımlar için ceza almıştı. 2020’de “Minnoşlar” isimli film, 11 yaşındaki kız çocuklarının cinsel içerikli sahnelerine yer vermesi nedeniyle RTÜK tarafından yayından kaldırılmış, yine eşcinselliği öven “Jurassic World Kretase Kampı” isimli çocuk dizisi tepki toplamıştı.