Dünya Efsanevi logonun film gibi hikâyesi

Efsanevi logonun film gibi hikâyesi

01.06.2023 - 07:00 | Son Güncellenme:

Hollywood’un en büyük yapım şirketlerinden Columbia Pictures’ın filmlerinin başında görülen ikonik “meşaleli kadın” logosunun evde öğle yemeğinde oluşturulduğu ortaya çıktı.

Efsanevi  logonun film gibi hikâyesi

Dünyanın en önemli film şirketlerinden olan, ABD merkezli Columbia Pictures’ın ikonik “meşale taşıyan kadın”
logosunun ardında büyüleyici bir hikâye bulunduğu öğrenildi. Columbia Pictures yapımı filmlerin başında görülmesiyle ünlenen logo, şirket 1924’te kurulduğunda sol elinde bir kalkan ve sağ elinde buğday tutan Romalı bir kadın askeri tasvir etmişti.
Logo, 1928’de ABD bayrağı ve meşale taşıyan Amerika’nın kadın temsilcisi Columbia ile değiştirilmişti.

Haberin Devamı

Modellik yapmamıştı

Ancak, Sony Studios, 1991’de Columbia Pictures’ı  satın aldığında, yeniliğe ihtiyaç duyarak logoyu güncellemesi için illüstratör Michael Deas’ı görevlendirdi. Deas’ın tasarladığı ve 1992’den beri kullanılan ikonik logoda meşale tutan kadın fotoğrafının ise bir evde “öğle molası” sırasında çekildiği açıklandı. Deas, fotoğrafçı Kathy Anderson’dan logo için referans fotoğraflar çekmesini istedi. Şimdi bu çalışmayı anlatan Anderson, Deas uygun model bulmakta zorlandığından o sırada kendisiyle aynı gazete çalışan İngiliz grafiker Jenny Joseph’i önerdiğini söyledi.

Çarşaflara sarındı

Anderson, daha önce hiç modellik yapmayan Joseph’in kabul edilmesi üzerine sinemanın en ikonik fotoğraflarından birinin kendi evinde öğle yemeği sırasında çekildiğini açıkladı. “Yemek masamı aradan çıkardıktan ve dairemin oturma odasını bir stüdyoya dönüştürdükten sonra alacalı gri bir fon oluşturdum” diyen Anderson, yeni logonun “çarşaf, kumaş, bayrak ve tepesinden ampul çıkan küçük bir lamba” gibi basit aksesuarlarla oluşturulduğunu anlattı. Joseph’in de bir Roma tanrıçası gibi görünmesi için beyaz çarşaflarla örtündüğünü belirten Anderson, “Bu logonun sinemanın en ikonik simgelerinden biri olacağını tahmin etmemiştik” dedi.