Dünya İngiliz üniversitesinden Fethullah Gülen'e "fahri doktora"

İngiliz üniversitesinden Fethullah Gülen'e "fahri doktora"

16.07.2010 - 16:01 | Son Güncellenme:

İngiltere’nin bilinen eğitim kurumlarından Leeds Metropolitan Üniversitesi, Fethullah Gülen’e ‘fahri doktora’ ünvanı verdi.

İngiliz üniversitesinden Fethullah Gülene fahri doktora

Yaklaşık 30 bin öğrencisiyle İngiltere’nin en büyük eğitim kuruluşlarından biri olan ve geçmişi 1824 yılına dayanan Leeds Metropolitan Üniversitesi, Fethullah Gülen’e "eğitime, barışa ve kültürlerarası diyaloğa" katkılarından dolayı fahri doktora ünvanı verdi. Fahri doktora ünvanını, Fethullah Gülen adına İngiltere Diyalog Vakfı Direktörü Özcan Keleş aldı.

Eğitim alanında akademik araştırmalar yapan ve bu alanlarda özel lisans ve yüksek lisan programları bulunan Leeds Metroplitan Üniversitesi Yönetim Kurulu’nun yaptığı araştırma ve değerlendirmeler sonrasında ancak çok az sayıda insana takdim ettiği fahri doktora unvanını Fethullah Gülen’e, bin 500 kişinin katıldığı bir törende üniversitenin rektörü Prof. Susan Price tarafından takdim edildi.

İNGİLİZ PROFESÖRDEN GÜLEN’E ÖVGÜ

Haberin Devamı

Törende Fethullah Gülen ve hareketini tanıtan Professor Dekan Elspeth Jones, Gülen'in kültürlerarası diyalog ve küresel çaptaki eğitim faaliyetlerinin fikir babası olduğunu ileri sürdü.

Gülen hareketinin en önemli önceliğinin küresel barış ve diyaloga katkıda bulunmak olduğunu anlatan Jones, Gülen'in öğretilerinde daha insancıl ve barışçıl bir toplumun ortaya çıkartma gayreti olduğunu iddia etti. Jones, Fethullah Gülen’in verdiği vaazlar, yazdığı makale ve kitaplar sayesinde dünyanın dört bir tarafında eğitim ve diyalog için çalışan gönüllüler hareketinin ortaya çıkmasına vesile olduğunu ve bu sayede önyargıların kırılmasına ve toplumların kaynaşmasını sağladığını savundu.

Dekan Elspeth Jones'in konuşmasının ardından Leeds Metropolitan Üniversitesi rektörü Prof. Susan Price, fahri doktora ünvanını İngiltere Diyalog Vakfı Direktörü Özcan Keleş'e takdim etti.

Keleş, ödülün küresel çapta sürdürülen eğitim ve kültürel faaliyetleri takdir edici niteliği taşıyan bir ödül olarak gördüğünü ve tevdi edilen ödülün bu hareketi destekleyen ve bundan esinlenen herkesi sevindireceğini belirti.