Dünya Sanal Gucci ürünleri çok ucuza satıldı

Sanal Gucci ürünleri çok ucuza satıldı

11.06.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:

İtalyan moda devi Gucci’nin, çevrimiçi oyun platformu Roblox’ta ‘mağaza’ açması platformu ağırlıklı oalrak kullanan ‘Z kuşağında’ alışveriş çılgınlığına neden oldu.

Sanal Gucci ürünleri  çok ucuza satıldı

Geçen ay sadece 2 haftalığına açık kalan ‘Gucci Garden’ adlı mağaza alanı, oyuncuların avatarları (oyundaki kişilikleri) için alabileceği ürünler sundu. Platformun 42 milyon kullanıcısı, koleksiyonluk ve sınırlı sayıda Gucci aksesuarlarının bazılarını ücretsiz bazılarını ise 1,20 ila 9 dolar arasında düşük bir fiyatla satın aldı. Ancak ‘Gucci Garden’ın 2 haftanın sonunda kapanmasının ardından söz konusu ürünlerin fiyatı bir anda arttı.

Haberin Devamı

Fiyatlar iki günde fırladı

Sınırlı sayıda satılan Gucci ‘Queen Dionysus’ çantasının platformdaki fiyatı başlangıçta sadece 475 Robux (5,50 dolar) iken, iki günde yalnızca bir saatliğine mevcut olduğu için sonunda 4.115 dolar değerindeki 350 bin Robux’a satıldı. Söz konusu çantanın ‘gerçek’ fiyatının oyundakinden daha ucuz olduğu belirtildi. Roblox’un marka ortaklıklarından sorumlu başkan yardımcısı Christina Wootton, oyuncuların, ünlü modaevi işbirliğiyle kişiliklerini avatarlarında ifade etme arzusunu karşıladığını söyledi. Wootton, “Z kuşağı  bazen sanal ürünleri fiziksel ürünlerden daha değerli görüyor. Bir araya gelen, sosyalleşen ve arkadaşlarıyla bağlantı kuran çok fazla insan var ve dijital benliklerini moda aracılığıyla temsil etmek istiyorlar” dedi.