Ekonomi Dünyanın koluna Türk saati takacak

Dünyanın koluna Türk saati takacak

22.05.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:

Türk saatçiler dünyaya tasarım satmak için kolları sıvadı. Arıkan Saat’ten Serdar Arıkan, “50’ye yakın ülkeye saat ihraç ediyoruz. Türkiye’den çıkan bir saat markası yaratacağız” diye konuştu

Dünyanın koluna Türk saati takacak

Türkiye’nin her sektörden dünya markası çıkarma hedefine saatçiler de destek veriyor. Daha çok yabancı bir dünya markasının isim haklarının satın alınması yoluyla gelişen markalaşma süreci saatçilere de yansıdı. Bu alanda önce çıkan Arıkan Saat, pek çok markanın tasarımını Türkiye’de yaptırıyor.

Haberin Devamı

Arıkan Saat Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Serdar Arıkan, Wainer, Quantum, Slazenger, Gant, Lee Cooper gibi markaların saatlerinin tasarım ve üretim haklarının kendilerinde olduğunu belirterek, “Hepsinin lisans hakkı bizde. Tasarımlarını Türkiye’de yaptırıyoruz. Bugün 50’ye yakın ülkeye Türk tasarımı saatleri ihraç ediyoruz. Her yıl yurtdışında 60 bin adetlik ihracatımız var” dedi.

50 ülkeye ihracat

Arıkan Saat, ünlü İsviçreli saat markası Wainer’i ve dalgıç saati Quantum’un lisans haklarını 2012 yılında satın aldı. 133 yıllık ünlü spor markası Slazenger ve denim markası Lee Cooper’ın dünya saat üretim hakkı da onlarda. Police, Kenneth Cole ve son olarak tekstil markası Gant’ın saat lisansını aldı.

Haberin Devamı

Arıkan, 30 yıllık geçmişi bulunan uluslararası bir firma olduklarını anımsatarak, “Hazır bir markanın dağıtımını yapan bir firma değiliz. Dokuz markanın Türkiye’de ofisimizde tasarımını gerçekleştiriyoruz. Türkiye’de üretim yok, Türk tasarımını nasıl ihraç ederiz diye hayal ettik. Hayalim üretim aşamalarından geçerek bunları önce Türkiye’de yerleştirip sonra ihraç etmek yönündeydi. Bugün geldiğimiz noktada 50’ye yakın ülkeye tasarımlarımızı ihraç ediyoruz. Türk bayrağını her yerde dalgalandırıyoruz. Hedefimiz saat satılabilecek ne kadar ülke varsa oralara Türk tasarımlarını ihraç etmek. Bunu da yapacak güçteyiz” diye konuştu.

Lee Cooper ve Slazenger’ı burada tasarlayıp Çin’de ürettiklerini dile getiren Serdar Arıkan, Wainer’in ise tasarımını burada üretimini ise İsviçre’de yaptırdıklarını, markayı Türkiye dışında 10 ülkeye ihraç ettiklerini aktardı.

Yurtdışına dönük

Arıkan, büyüme hedefleri hakkında, “Her yıl yüzde 10-15 arası büyüme hedefi koyduk. Bu yıl adette 380-400 bini yakalamak isteğindeyiz. Doğru fiyat segmentiyle her yıl büyüyoruz. Son iki yıldır lüks saatte daralma var. Slazenger, Lee Cooper gibi markalarımız 49-250 dolar bandıyla her keseye hitap ediyor. Lüks tüketimden kaçan bizim tarafa yöneliyor” açıklamasını yaptı. İç pazarda büyüme yanında bir yüzlerinin yurtdışına çevrili olduğunu ifade eden Arıkan, Türkiye’den dünyaya yayılan bir Türk markası yaratma yanında, Türk saat tasarımını yurtdışına taşımayı hedeflediklerini kaydetti. Arıkan, Türkiye’den yapılan saat ihracatının yüzde 70’inin de kendilerinde olduğunu vurguladı.

Haberin Devamı

Arıkan Saat, perakende tarafında da Click Clock mağazalarıyla büyüyor. 11 olan mağaza sayısını 2017 yılı sonunda 20’ye çıkartmayı hedefliyor.

1 milyar $’lIk iç pazar var

Türkiye’de saat pazarının büyüklüğünün 900 milyon dolar ve 1 milyar dolar arasında olduğunu da belirten Serdar Arıkan, şöyle konuştu: “Pazar dünyada iki yıldır üst üste düşüyor. Bu yıl da İsviçre pazarı yüzde 9.9 oranında küçüldü. Sektörümüz büyümeye çalışırken kriz geliyor. Şu anda iç pazarda dolar kurunun yükselmesi sektörü etkiliyor. Kur nedeniyle fiyatlar yükselince biraz daha bizim segmentimiz olan başlangıç seviyesine kayma yaşandı. 2017 yılında iç pazarın TL bazında sabit kalacağını tahmin ediyoruz. Ama bizim durma şansımız yok. Pazardan her şeye karşın umutluyuz.”

Haberin Devamı

Arıkan, sektördeki en büyük sorunlardan birinin de halen taklit olduğunu, Türkiye’nin imajı açısından da bunun sorun yarattığını sözlerine ekledi.

Yeni trend minimalist

Serdar Arıkan, klasik saatlerdeki yeni trendlerle ilgili de, “Moda değişiyor. Renkler pastele kayıyor. Saat ebatları son beş yıl ortalamasına göre biraz daha küçüldü. Tüm dünyayı etkileyen minimalist tasarım geliyor. Kuzey Avrupa ülkelerinden yayılan sadelik, ince hatlı saatler, bembeyaz kadranlar var artık. Bu hem erkek hem de kadın saatleri için geçerli” dedi. Arıkan, Türkiye’de kişi başına yılda bir saat düştüğünü aktardı.