Ege Başarısızlık ikiye katlandı

Başarısızlık ikiye katlandı

19.07.2006 - 00:00 | Son Güncellenme:

İzmir ÖSS'de bu yıl tepetakla geldi, tam 15 basamak birden geriledi. Türkiye'nin üçüncü büyük kenti, sıralamada 30'unculuğu elde edebildi

Başarısızlık ikiye katlandı

Eğitimde küme düştük İZMİR'DE eğitim resmen küme düştü. Orta Öğretim Kurumları Sınavı'nın (OKS) ardından dün de Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) sonuçlarının açıklanmasıyla ikinci kez şok yaşandı. Lise sınavlarında dökülüp 23'üncü sıraya düşen İzmir, başarısızlığı üniversite sınavlarında da sürdürdü. BİR dönem zirveden inmeyen Türkiye'nin üçüncü büyük kenti, sayısal puan ortalamasında, 81 il arasında 166.183'lük derecesiyle 30'uncu olabildi. Bu tablo, "hezimet" diye adlandırılan son 3 yılı bile arattı. Çünkü İzmir, 2003'te 11'inci, 2004'te 10'uncu, 2005'te de 15'inci olmuştu. İlk 10 bile hayal oldu İli Ortalama puan 1.Denizli 169.7852.Ankara 169.5293.Karabük 169.1874.Eskişehir 169.1515.Konya 168.6246.Kayseri 168.613 7.Hatay 168.3888.Mersin 168.2219.Aydın 168.01610.Adana 167.77611.Çorum 167.63612.Burdur 167.38513.Yalova 167.35814.Kırklareli 167.35415.Balıkesir 167.25116.Malatya 167.20617.Bolu 167.18118.Antalya 167.10619.Uşak 167.07520.Bursa 167.05521.Tokat 167.01822.Nevşehir 166.97423.Elazığ 166.73124.Kırşehir 166.67525.Trabzon 166.65226.Kocaeli 166.41227.Isparta 166.32228.Karaman 166.31629.Zonguldak 166.20130.İzmir 166.183 HANGİ İLLERİN GERİSİNDE KALDIK Eğitimciler, başarısızlığı satır başlarıyla şu nedenlere bağladı: İzmir, her yıl iki Bolu kadar göç alıyor. Kent büyüdükçe, altyapı eksikliği yüzünden eğitimde sıkıntı da büyüyor. Derslik sayısı yetersiz kalıyor. Sınıflar kalabalık. Öğrenci dikkatle ders dinleyemiyor.Okullarda yeterli eğitim verilemiyor. Kimi dersler boş geçiyor. Öğretmen açığı "ücretli-geçici işçi statülü" stajyer düzeyinde personelle kapatılmaya çalışılıyor. Bu eğitimcilerin çoğu, lise müfredatını kavrayacak kadar bile bilgiden yoksun.Nitelikli öğretmen sorunu yüzünden, magazine, cep telefonuna, bilgisayara bağımlı öğrenci disipline edilemiyor. Derslere odaklanma sağlanamıyor.Sistem ezberciliğe dayalı. Öğrenciye teorik yapı, ana bilgi, temel kavramlar öğretilmiyor. Yönetim kademesindeki siyasallaşma idealist eğitimciyi küstürüyor. Müdür tayin operasyonları tedirginlik yaratıyor. İzmir'de dersane sayısı 200'ü geçti. Sektör denetimsiz. Ticari amaç öne çıktı. Kalite düştü. Neden bu hale geldi? Milli Eğitim Müdürü yorumladı Kamil Aydoğan: ÖSS'de iller sıralaması, matematiksel değerlendirmedir, başarı ölçütü değildir. Bu tabloda meslek liselerinin etkisi büyük. İzmir'deki okulların yüzde 40'ı meslek lisesi. Bu sayı diğer illere göre bizde daha fazla. Ancak bu çocukların mezun olur olmaz işi hazır. ÖSS'de başarıyı düşürse de bu okulları daha da yaygınlaştıracağız. Her şeye rağmen İzmir, daha önlerde olmalıydı çünkü çok emek sarfettik. Meslek liseleri sonucu etkiledi