Ege Çin Seddini aştık

Çin Seddini aştık

15.01.2004 - 00:00 | Son Güncellenme:

Türkiyenin önde gelen ortopedik cerrahi malzeme üreticisi Hipokrat firması dünyanın en kalabalık ülkesi Çine karargah kurdu. Ürün satmaya başladı

Çin Seddini aştık

1972 yılında üretime, 1986 yılında ise ihracata başlayan Hipokratın Pınarbaşındaki fabrikası çift vardiya ile soluksuz çalışıyor. CE ve ISO 2000 belgelerine sahip, doğuya ürününü kendi adıyla satan, batıda ise Almanya, İtalya, Yunanistan ve Fransaya fason üretim yapan Hipokrat hedef büyüttü, Çin Seddini aştı. Doğudan batıya geniş yelpaze içinde yeni duraklar bulduklarını belirten Dursunoğlu, şunları söyledi: İzmirde ortopedik cerrahi malzeme üretiminde Türkiyenin en büyüğü olan, Ortadoğu ve Avrupada 40 ülkeye ihracat yapan Hipokrat Tıbbi Malzemeler İmalat ve Pazarlama A.Ş., Çini fethetti. 1.3 milyar nüfuslu Çinin başkenti Pekinde ofis açıp ürettikleri cihazlarla uzun boy sevdalısı Çinlilere de hizmet vermeyi hedefleyen, aynı zamanda Japonyaya da mal satmaya hazırlanan Hipokrat A.Ş.nin Yönetim Kurulu Başkanı Hayri Dursunoğlu, "Çinlileri biz bulduk, Japonlar ise bizi" dedi. "Hipokrat ailesi olarak 280 kişiyiz. 32 yıldır ortopedik cerrahi malzemesi üretiyoruz. Bunlar kırık kemik tedavisinde, doğuştan problemli, yaşlılığa bağlı kemik problemlerinde tedavi edici, iyileştirici ve tedaviye yardımcı protezler. Bunları diz, kalça, omuz, omurga ile boy uzatıcı malzemeler olarak sınıflandırabiliriz. 3.600 çeşit malzeme üretiyoruz. Türkiyede yapılan ortopedi ameliyatlarının yüzde 40 - 45inde Hipokrat ürünleri kullanılıyor. 2003de ihracatta 3 milyon dolar (4.5 trilyon lira) hedefini yakaladık". Dursunoğlu, ihracat hedefinde yükselişi yeni girecekleri Çin ve Japonya pazarı ile yakalamaya çalışacaklarını söyledi. Dursunoğlu, "1.3 milyar nüfuslu Çin pazarına girmek kolay olmadı. Bizi kabul etmeleri için malzemelerimizi test ettiler, onayladılar" dedi. Çin pazarından sonra Japonya pazarının da açıldığını belirten Dursunoğlu,"Çini biz bulmuştuk ama Japonları biz bulmadık, onlar bizi buldu. Onlara da kendimizi kanıtladık. Nisan ayında ilk parti malımızı gönderiyoruz" dedi.Hipokratın Pekin Ofisten sorumlu Genel Koordinatörü M. Alptekin Aydın, Çin pazarına bilerek ve kalitelerini kanıtlayarak girdiklerini vurguladı. Aydın, "Çinin kalabalık nüfusunun motorize olma trendi var. Bunun da getirdiği çok travma vakaları var. İş ve ev kazaları yanında bisiklet, motorsiklet, araç kazaları çok yoğun. Bu nedenle ürünlerimize talep var. Kalitemizle, ürün niteliği ve rekabetçi fiyatlarımızla pazarda yer edinecek, batılı firmalarla rekabet edeceğiz. Ayrıca son iki yıl içinde bir kaç kez Avrupa, bir kaç kez de Amerikadaki yayın organlarında kısa boylu Çinli kadınların boylarını uzatmak için (ilizarov) yöntemi denilen yöntemden yararlanmak istedikleri yayınlandı. Çinde hastane ve hekim ziyaretlerimizde de bu istek bize bizzat dile getirildi. Bu ürünümüzle de Çinlilerin boyunu uzatmak için hizmet vereceğiz" diye konuştu. 3600 çeşit ürün