Ege DYO’dan devrim yaratan yenilik

DYO’dan devrim yaratan yenilik

01.10.2010 - 01:00 | Son Güncellenme:

İzmirli ünlü marka DYO, boyada çığır açacak yeniliğe imza attı. ‘Hybrid’ teknolojiyle leke itici özelliğe sahip ürün hazırlandı

DYO’dan devrim yaratan yenilik

DYO, ‘hybrid’ teknolojiyle ürettiği yeni boyasını Paintistanbul 2010’da tanıttı. Güçlü leke itici özelliğiyle öne çıkan ürün, diğerlerine oranla daha kolay temizlenebilme avantajıyla tüketiciye büyük kolaylık sağlarken, işçilik ve zamandan kazandırdıklarıyla da ekonomiye katkıda bulunuyor. Ayrıca, mükemmel kimyasal direnci sayesinde, darbe ve çizilmeye karşı daha dayanıklı. Fırça ve ruloyla kolayca yayılma özelliğine de sahip.

AR-GE’nin eseri
Yaşar Holding Boya Grubu Başkanı Ahmet Yiğitbaşı, “2010’un ilk 6 ayında boya sektöründe ortalama yüzde 23 oranında büyüme gerçekleşti. DYO’nun büyüme oranı ise yaklaşık yüzde 59 civarında. Bu yılı sektörün büyüme ortalamasının çok daha önünde götürüyoruz. 2011’de hybrid teknolojiyle ürettiğimiz yeni ürünümüzle bu oranı daha da artırmayı hedefliyoruz” dedi.
DYO Boya Fabrikaları Genel Müdürü Serdar Oran da şu bilgileri verdi: “Yıllık net satışımızın yüzde 2.5 oranındaki AR-GE yatırımımız ve bu alandaki çalışmalarımızdaki titizliğimiz, yeni ürün ve teknoloji geliştirmede bizi sektörün referans merkezi haline getirdi. Yeni ürünümüzle yine sektörde bir ilki gerçekleştiriyoruz ve bu teknolojiyi tüketicinin evine taşıyoruz. 2010’da krizin etkilerinin ortadan kalkacağını, 2009’un aralık ayından itibaren tahmin ettik ve hazırlıklarımızı bu doğrultuda gerçekleştirdik. Bu sayede hızlı bir büyümeyle karlılık elde ettik ve ciromuz 2010’un ilk altı ayında 150 milyon TL’ye ulaştı. 2010 yılında yüzde 40’lık büyüme hedeflerini yakalıyoruz ve 2011’de de sektör ortalamasının üzerinde büyüme hedefliyoruz.”


Tek dönem başkanlık önerdi
Ege Genç İşadamları Derneği’nin (EGİAD) 6 Kasım’da yapılacak genel kurulu öncesinde başkanlığa adaylığını açıklayan Ayşe Akın, derneğin üyelerden kopuk bir hale geldiğini öne sürdü. Akın, “Üyelerimiz telefonla bile aranmıyor, sadece maillerle iletişim kuruluyor. Yerel yönetimlerle ve Ankara’yla ilişkiler koptu. İnşallah bizimle beraber eski EGİAD günlerine döneceğiz” dedi.
Ayşe Akın, ekibiyle birlikte düzenlediği basın toplantısında, adaylığını, “Değişen, düzleşen dünya düzeni içerisinde çağın emrettiği bilim, teknoloji ve bireysel akıl, becerilerin en yararlı şekilde kullanılacağı farklı yönetim anlayışı için aday olduğumuzu açıklıyoruz” sözleriyle ifade etti.
Genel kurulu “yeni dönem farklılıkları yaratmak için bir şans” şeklinde nitelendiren Akın, başkanlık için şansının ne olduğunun sorulması üzerine, “Kazanacağımıza inanıyorum. Değişimin gerekli olduğuna inandığım için bu yolda koşuyoruz” diye konuştu.
Tek dönem başkanlık sistemine geçilmesi gerektiğine de işaret eden Ayşe Akın, yönetimin birkaç dönem görevde kalmasının “yorgunluk” getirdiğini, ancak bunun için tüzük değişikliğinin gerekli olduğunu dile getirdi.


Matbaa sektörü İzmir’de buluşacak
İzmir, dev bir fuara daha ev sahipliği yapacak. 3’üncü Matbaa ve Dijital Baskı Fuarı, 1-4 Ekim tarihleri arasında Uluslararası Fuar Alanı’nda düzenlenecek. Baskı sektörüyle ilgili A’dan Z’ye tüm ürünlerin, teknolojilerin ve gelişmelerin gözler önüne serileceği organizasyonu gezmek, yeni iş bağlantıları sağlamak, sektörle birebir ticari iletişim kurmak isteyen meslek sahipleri için Kayseri, Trabzon, Konya, Adana, Gaziantep, Mersin, Bursa, Antalya, Ankara, Denizli, Şanlıurfa, Eskişehir, Samsun gibi şehirlerden otobüsler kaldırılacak. 2007’deki fuarı beş günde toplam 21 bin 305 kişi ziyaret etmişti.

İstanbul Gıda 2010’da ‘Orkide’ rüzgarı esti
“Orkide” markalı yağların üreticisi Küçükbay A.Ş., İstanbul’daki 18’inci Uluslararası Gıda Ürünleri ve Teknolojileri Fuarı’na (İstanbul Gıda 2010) katıldı. Firma, sektör temsilcilerinin yoğun ilgi gösterdiği organizasyonda lezzet rüzgarı estirdi. Yurtiçi Satış ve Pazarlama Müdürü Kaya Büker, yeni iş bağlantılarına imza attıklarını söyledi, hem ulusal hem de uluslararası alanda yeni müşterilerle tanışma fırsatı bulduklarını belirtti. Endüstriyel Ürünler Satış Müdürü İbrahim Şener de ev dışı tüketim pazarının giderek büyüdüğüne dikkat çekti. Şener, “Dolayısıyla endüstriyel pazarın hacminde de bir artış söz konusu. Bu gelişmeleri göz önünde bulundurarak ihracat atağımızı sürdürüyoruz” diye konuştu.

ÜÇ LEZZET BİR ARADA
Domino’s Pizza’dan benzersiz bir ürün daha... Firma, tadına doyulmaz üç malzemeli spesiyal pizzayı, özel baharatlarla marine edilip fırınlanmış Chicken Kickers’ı ve patates lezzetini bir pakette topladı. Paketos’un orta ve büyük boy olmak üzere iki seçeneği bulunuyor. Paketos, bir pakette üç ayrı lezzet sunuyor. Üç kişilik orta boy Paketos’ta orta boy üç malzemeli spesiyal pizza, 250 gram Chicken Kickers (tavuk parçaları), 200 gram elma dilim patates, Meksika sos ve yoğurt sos yer alıyor.

HİSDAŞ’TAN İKİ BAŞARI
İzmir’in ilk, Türkiye’nin 2’nci profesyonel halkla ilişkiler ve organizasyon firması Hisdaş&Sidaş Medyapol, eylül ayında 2 uluslararası etkinliğe imza attı... Birinci Balspor Plaj Voleybolu Turnuvası’yla, Karşıyaka Festivali kapsamındaki 2’nci Uluslararası Latin Dansları Yarışması’nın gerçekleşmesinde Hisdaş&Sidaş Medyapol ekibi etkin rol oynadı. Her iki organizasyonun da başarıyla tamamlanmasının gururunun yaşandığı belirtildi.

İTHAL TOHUMA KARŞI ‘ŞENLİKLİ’ MÜCADELE
Tarımda ithal tohum kullanımına dikkat çekmek amacıyla Türkiye’nin ilk tohum şenliği, İzmir’in Torbalı İlçesi’nde gerçekleştirildi. İzmir İli Çiftçi Örgütleri Güçbirliği Platformu (ÇİFTÇİPLAT), Torbalı Belediyesi, Karaot Köyü Tohum Derneği ve Slowfood Çeşme-Alaçatı Birliği tarafından düzenlendi. Yerli tohum kullanılması için çağrı yapıldı, uzmanlar bu konuda çiftçileri bilgilendirdi. Köylüler de ürettikleri tohumları birbirleriyle takas ederek yerli tohumların yaygınlaşmasını sağladı. Ayrıca ürünler de tanıtıldı.
ÇİFTÇİPLAT Dönem Sözcüsü Prof. Dr. Mustafa Kaymakçı, “Tarım havzalarımızda yerli tohumların kullanılması gerekir. Bu yüzden ortadan kaybolmadan çoğaltılması lazım. Yabancı tohumların egemenliği azaltılmalı. Bu nedenle çiftçilerimize büyük görev düşüyor” diye konuştu.


Dünya pamuk üretimi 25 milyon tona ulaştı
Beyaz altın pamuğun dünyadaki kaderini tayin eden Uluslararası Pamuk İstişare Konseyi’nin genel kurulu ABD’de yapıldı. Türkiye heyetinde çok sayıda İzmirli de yer aldı. Bu isimlerden Ege Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği Başkanı Sabri Ünlütürk, dünya pamuk üretiminin 25 milyon tona ulaşacağı, tekstil ve konfeksiyon ürünlerine talebin önümüzdeki dönemde artacağı öngörüsünde bulunulduğunu söyledi. Ünlütürk, “Tüm dünya pamuk fiyatlarına kilitlenmiş durumda. Fiyatların yeni sezonla birlikte gerilemeye geçeceği ortaya konuldu” diye konuştu.