Ege İşadamı şikayetçi

İşadamı şikayetçi

01.10.2004 - 00:00 | Son Güncellenme:

İTO Meclisinde İzmirin ve işadamlarının sorunları gündeme geldi. Hükümetin liman sorununu çözmesi istendi. Bankaların havale masraflarından dert yanıldı

İşadamı şikayetçi

İTOnun meclis toplantısında konuşan Kazançoğlu, Türkiyenin en büyük ihracat limanı olan Alsancak Limanında çeşitli altyapı sorunları nedeniyle gemilerin günlerce demirli beklediğini ve sıkışıklık yaşandığını belirtti. İzmir Ticaret Odası (İTO) Yönetim Kurulu Başkan Vekili Akın Kazançoğlu, kentin önemli sorunlarının çözülemediğini belirterek, "Hükümeti, İzmirin sorunlarına daha fazla duyarlı olmaya davet ediyoruz" dedi. Bu yüzden yabancı armatörlerin navlun fiyatlarına "Sıkışlık primi" olarak yüzde 20 zam yaptığını ifade eden Kazançoğlu, "Doğal olarak bu zamlar direkt ihracatçımıza yansıtıldı. Limanda iş makinalarının yetersizliği, dolgu alanın asfaltlanmaması, kötü yönetim, yaklaşım kanalının taranması gibi sorunlar var. Son bir aydır İzmir iş alemi olarak işbirliği içinde Hükümet nezdinde gerekli girişimleri yaptık, yapmaya da devam edeceğiz. Ancak, İzmirin liman gibi 20ye yakın sorunundan bir tanesi dahi çözülmedi. Hükümeti, İzmirin sorunlarına daha fazla duyarlı olmaya davet ediyoruz" dedi.Geçtiğimiz günlerde Doğan Yayın Holding tarafından İzmirde düzenlenen "Marka Güçtür" konulu "Anadoludaki Avrupa" toplantılarında Dubai Limanlar ve Gümrükler Başkanı Sultan Ahmed Bin Sulayemin Dubainin nasıl bir dünya markası olduğunu anlattığını aktaran Kazançoğlu, "Çölden böyle bir kent yaratılıyorsa İzmirden neler yaratılabilir. İzmir için geleneksel özellikleri ön plana çıkartan, farkı yaratan değişime ayak uydurabilen modern bir marka yaratılmalı" diye konuştu. 20 sorun var Son günlerde üyelerden bankaların aldığı komisyon ve masraflarla ilgili olarak yoğun şikayetler geldiğini anlatan Kazançoğlu, bankaların artık cari hesaplarda, mevduatta bile masraf aldığını söyledi. Kazançoğlu, "Üç kuruşluk havaleye ölçüsüz ve nispetsiz masraf alındığını duyuyoruz. Çek kullanımı eziyetli ve masraflı bir iş haline geldi. Biz reel kesim temsilcileri olarak bu çetin ortamda masrafı müşteriye yüklemek yerine masrafıı kısmanın yollarını arıyoruz. Bankacı kardeşlerimizden deaynı ilgi ve anlayışı bekliyoruz" diye konuştu.Akın Kazançoğlu, İTOnun Kazakistan ve Kırgızistanı kapsayan iş ve inceleme gezisinin olumlu sonuçlarla tamamlandığını kaydetti. Yüksek komisyon