Ege İzmir’de, internetten otel rezervasyonları artırılmalı

İzmir’de, internetten otel rezervasyonları artırılmalı

14.04.2011 - 02:30 | Son Güncellenme:

Google Türkiye; otel yöneticilerinin katıldığı panelde, Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği üyelerine internetten turizm satışlarını anlattı, “İzmir otelleri, bu satışlardan daha çok yararlanmalı” dedi

İzmir’de, internetten otel rezervasyonları artırılmalı

Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) ve Google Türkiye tarafından düzenlenen “Online Rezervasyon ve Online Turizm” adlı panel Kaya Termal Otel & Convention Center’da yapıldı. Şehiriçi otellerin yöneticilerinin katıldığı panele Kültür ve Turizm İl Müdürü Abdülaziz Ediz, ETİK Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet İşler, Google Türkiye Ülke Müdürü Bülent Hiçsönmez, Google Türkiye Hesap Yöneticileri Çiğdem Canatan Heni Hazbay konuşmacı olarak katıldı.

Hedef, kaynağı artırmak
Panelin açılışında konuşan Mehmet İşler, İzmir’in, Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın medya planından yeteri kadar kaynak alamadığını, bunun artırılması için mücadele edeceklerini söyledi. İnternet üzerinden alış veriş konusunda son yıllarda ciddi artış yaşandığını dile getiren İşler, şunları söyledi: “İzmir hem şehiriçi hem de resort otellere sahip bir kent. İnternet üzerinden satışlar özellikle şehiriçi oteller için büyük bir mecra. Bu tür otellerimizin internetten daha fazla yararlanmasını sağlamak istiyoruz.”

Türkiye e-ticare Avrupa birincisi
Turizm sektörünün internet dünyasını en efektif kullanan sektörlerin başında geldiğini söyleyen Google Ülke Müdürü Bülent Hiçsönmez, insanların artık bilgiye ulaşmadan adım atmadığını dile getirerek, “Türkiye’de 35 milyon internet kullanıcısı var. Türkiye internette toplam geçirilen süre bakımından Avrupa birincisi, e-ticarette ikinci durumda. İnternetten alış veriş her geçen gün artıyor, en çok alınan şey ise uçak bileti, bir kez internetten alış veriş yapan biri daha sonra devamlı alış veriş yapıyor” diye konuştu.

Tüketici internetten alışverişi seçiyor
Google Türkiye Hesap Yöneticisi Çiğdem Canatan ise krizin ardından 2009’da turizmde yüzde 11’lik bir azalma olmasına karşın online yolculuğun yüzde 1.7 büyüdüğünü, tüketicinin internet üzerinden tatil alışverişi yapmayı tercih ettiğini söyledi. Canatan, “İnternetten otel rezervasyonlarının 2012’de yüzde 12 artması bekleniyor. Rezervasyona karar verme noktasında sizin internette bulunmanız gerekiyor. 2010’da ‘erken rezervasyon’ kelimesi en çok aranan kelime oldu. Siteniz iyiyse satış pabiliyorsunuz. Kullanıcının bir sitede kalıp kalmayacağına karar vermesi 8 saniye” dedi.

İzmir, diğer illerle rekabet etmemeli
İzmir İl Kültür ve Turizm Müdürü Abdülaziz Ediz ise İzmir’in turizmden daha fazla pay alabilmesi için birlik olması gerektiğini vurguladı. İzmirli turizmcilerin birbirleriyle değil, diğer illerle ve diğer ülkelerle rekabet etmesi gerektiğini ifade eden Ediz, “Siz kendi içinizde rekabet ederseniz zarar eden sadece siz olmazsınız İzmir olur. Yatak sayısı belli. Eğer oteller hâlâ boşsa bunda bir eksiklik var demektir. Bakanlığın görevi tanıtmaktır. Ancak bu tanıtıma bu işten nemalananların da katkı koyması lazım.” dedi.
Tüketici internetten alışverişi seçiyorTüketici internetten alışverişi seçiyorTüketici internetten alışverişi seçiyorTüketici internetten alışverişi seçiyorTüketici internetten alışverişi seçiyorTüketici internetten alışverişi seçiyor