Ege İzmir'in kuzeyine yatırımlar gecikti

İzmir'in kuzeyine yatırımlar gecikti

15.11.2007 - 00:00 | Son Güncellenme:

.

İzmirin kuzeyine yatırımlar gecikti

Kuzey derken; başta ÇiÇli olmak üzere Menemen, Ulukent... Biraz daha devam edersek; AliaÇa ve Bergama'yı kastediyorum. Karşıyaka'yı ayrı bir yere koyuyorum.Çünkü büyük sorunları olduÇu halde Türkiye'de bir başka Karşıyaka bulunmuyor.YoÇun gecekondulaşmaya raÇmen hala eski dokusundan bir şeyler bulmak mümkün.Buna karşılık İzmir'in güneyine denk gelen aksta ise bambaşka bir fotoÇraf var.Yarımada'nın kendine özgü çekiciliÇi, kentin Balçova, Seferihisar, Urla ve Çeşme'ye doÇru büyüyor olması elbette bunda büyük bir etken...İzmir'in EXPO'yu alması halinde bu büyük organizasyonun İnciraltı'nda yapılacak olması da bu bölgenin cazibesinin daha da artıracak gibi gözüküyor.Elbette İzmir'i bir bütün olarak görmek gerekir.Kentte güzellikler artar, şehrin gelişimi hızlanırsa bundan en fazla yararlanacak yine İzmirliler olacak. Özellikle Güzelbahçe, Seferihisar ve Urla'nın florası, kent hayatından sıkılmış ve yeni hayat alternatifleri arayan insanların aÇırlıklı olarak buraları tercih etmesi bu bölgenin gelişimini hızlandırdı.Havaalanından itibaren başlayan çevre baÇlantıları ulaşımı hızlandırdıÇı gibi kentin yoÇun trafiÇine girmekten de kurtarıyor. Öyle görünüyor ki; yeni yatırımlarla birlikte yarımada çok daha güzelleşecek.Belki de Çeşme'de yaz, kış oturanların sayısı artacak...Bütün bu gelişmeler geleceÇin İzmir'i adına aslında sevindirici gelişmeler.* * *Gelelim kuzeye...Çevre yolunun gelecek aylarda bitecek olmasının bölgeye avantajlar getireceÇine inanıyorum.Yolun Bergama'ya kadar uzatılacaÇı konuşuluyor, bu mutlaka yapılmalı.Ancak İzmir gibi Türkiye'nin üçüncü büyük kentine hiç de yakışmayacak bir kent girişine sahip olduÇumuzu söylemeliyim.Önümüzdeki aylarda Anadolu Caddesi'yle ilgili çalışmalara hız verilecek. Bu bölgenin yıllar önce tamamlanması gerekirdi. KarabaÇlar, Gaziemir düzenlemesiyle paralel götürülmeseydi, zaman kazanmış olurduk. O dönemde karayollarının izin vermemesi, uzlaşma toplantılarının uzaması Piriştina döneminde bu yatırımın olmasını engelledi. Oysa bu yol yapılmadan ÇiÇli'nin kendine çeki düzen vermesi mümkün deÇil.Bürokratik çekişmelerin, anlaşmazlıkların nelere mal olduÇunu göstermek adına güzel bir örnektir. ÇiÇli'yle ilgili bir iki detay daha vermek istiyorum.Çevre yolu baÇlantısı olacaÇı için Anadolu Caddesi'nin bir kısmında asfalt çalışması başladı, ancak yolun bu kısmı oldukça yüksek... Daha da önemlisi büyük kanal çalışmasının buradan geçmemiş olması... YaÇışlı havalarda EVKA 2 ve Maltepe sular altında kalıyor.ÇiÇli dendiÇinde altı dere ve dört tepe akla geliyor. EVKA 2, Güzeltepe, Şirintepe, Egekent, EVKA 5'ten inen su merkezde toplanıyor. YaÇmur su drenajlarının altyapı gelinceye kadar en azından derelere baÇlanması bile sorunu azaltabilir.* * *Anadolu Caddesi'nin düzenlenmesi, bazı bölgelerin yeraltına alınmasıyla birlikte çevrenin aÇaçlandırılması ilk yapılması gerekenler... Ama dediÇim gibi her yaÇmurda buraların su baskınlarıyla karşı karşıya kalması sözkonusu...Planlamalar yapılırken bu detayların da düşünülmesi gerekiyor.Sasalı ve çevresi doÇal yaşam parkıyla farklı bir görüntüye sahip olacak.Büyükşehir'in Sasalı'da bir kent ormanı kurma çabaları var.Açıkça söylüyorum...Güneye göre kuzey yatırımlardan çok geç nasiplendi.Şimdi bu farkın kapatılması gerekiyor.Yeni cazibe merkezleri yaratmak, yeni yatırımların önünü açmak, kentin bu bölgesini güzelleştirmek zorundayız. dsipahi@milliyet.com.tr Genel kanı İzmir'in kuzeyinin kent yatırımlarından çok daha azını aldıÇı yönünde...