Ege 'Kadın taraftarlar centilmenlik aşılıyor'

'Kadın taraftarlar centilmenlik aşılıyor'

15.01.2019 - 08:15 | Son Güncellenme:

Yaşar Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Araştırma Görevlisi Cudi Kaan Okmeydan, Türkiye'nin dört büyük spor kulübünün sosyal medya kullanımını araştırdı

Kadın taraftarlar centilmenlik aşılıyor

Büyük taraftar kitlelerine sahip olan Galatasaray, Fenerbahçe, Trabzonspor ve Beşiktaş’ın Facebook ve Twitter’daki paylaşımlarını ve takipçi yorumlarını detaylarıyla inceleyen Yaşar Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Araştırma Görevlisi Cudi Kaan Okmeydan, “Takipçi yorumlarına kadın taraftarların dahil olmasıyla nefret söylemleri ve karşılıklı küfürleşme azalıyor, centilmenlik artıyor” dedi.

Haberin Devamı

Birer marka olarak ele aldığı 4 büyük spor kulübünün resmi Facebook ve Twitter hesaplarında 1-20 Eylül 2018 tarihleri arasında yaptığı paylaşımlarını, söz konusu paylaşımlara yazılan takipçi yorumlarını, kulüp tarafından cevaplanan takipçi yorumu sayılarını ve takipçi ile kurulan diyaloğun düzeyini analiz eden Cudi Kaan Okmeydan, dikkat çeken verilere ulaştı. Okmeydan, “En çok dikkat çeken detay, kulüplerin yapmış olduğu her türlü paylaşımın hesap takipçileri tarafından büyük ilgi ile karşılanması. Ancak ortaya çıkan bu etkileşim; beğeni, tekrar paylaşım, takipçi yorumları ve takipçilerin kendi aralarında oluşan diyalogdan ibaret” şeklinde konuştu.

‘Onlarla üslup değişiyor’

Takipçilerin kendi aralarında oluşturduğu bir diyalog ortamının söz konusu olduğunu ifade eden Okmeydan, “Bu diyalog, özellikle kulüplerin Facebook hesaplarında daha yoğun. Kadın katılımının özellikle kulüplerin resmi Facebook hesaplarında Twitter hesaplarına oranla daha belirgin olduğu ve yüzde 25’le en çok kadın katılımının Galatasaray ve Fenerbahçe’nin resmi Facebook hesaplarında ortaya çıktığı saptandı. Takipçi yorumlarına kadın taraftarların dahil olmasıyla nefret söylemlerinin ve karşılıklı küfürleşmenin azaldığı gözlemleniyor” diye konuştu.

Yazarlar