30.07.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:
İZMİR Milliyet
Küçükbay Yağ ve Deterjan Sanayi Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Küçükbay, dünya markası olması yolunda büyük aşama kaydettiklerini, sloganlarının “kaliteli ürünü en uygun fiyatlarla tüketiciye ulaştırmak” olduğunu söyledi. Orkide markasının yaratıcısı, Küçükbay Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Küçükbay, attıkları önemli adımlarla “Dünya Markası” olma yolunda son on yılda katettikleri yolun küçümsenemeyecek oranda uzun olduğunu ifade etti.
117. sıraya çıktı
Küçükbay, “Teknolojik gelişimde dünya standartlarını gecikmeden uyguladık. Orkide markalı ürünlerimizi tercih eden iç pazar tüketicimiz kadar dış pazar müşterilerimize de en iyi hizmeti sunduk. Ar-Ge bölümüne verdiğimiz hassas değerle, kaliteli ürünü, en uygun fiyata tüketicimize ulaştırdık. 118 ülkede tercih edilen ürünlerimiz Orkide markasıyla dünya da tescil edildi. Bu gurur sadece bizim değil, ülkemizindir. ‘Güzel İzmir’imizi’ başarıyla temsil etmekten büyük keyif alıyoruz” şeklinde konuştu.
İSO’nun açıkladığı 2010 verilerine göre 52,5 milyon dolar, ihracat 2011 verilerine göre ise 97 milyon dolar ihracat gerçekleştirerek 117’inci sırada yer alan Küçükbay A.Ş.’nin 2012 yılı hedefi 150 milyon dolar olarak revize edildi.
ABD’nin sert duvarını deldi
Pazarını sürekli büyüten, ihracat yaptığı ülke sayısını her geçen gün arttıran, aynı zamanda Birleşmiş Milletler, Uluslararası Kızılhaç ve Kızılay’ın resmi tedarikçisi olarak geniş bir ihracat potansiyeli oluşturan Orkide; Libya, Irak, Filistin, Suriye, Norveç, Birleşik Arap Emirlikleri, Japonya, KKTC, Lübnan ve Suudi Arabistan’a yaptığı yüksek ihracatla dikkat çekiyor. “Orkide”, ABD’ye zeytinyağı dışında, sıvı yağ ihracatı gerçekleştiren ilk Türk firması oldu.