Ege Rakıya itibarını geri getireceğiz

Rakıya itibarını geri getireceğiz

09.12.2005 - 00:00 | Son Güncellenme:

Her yüz içkiden 83'ünü üreten Mey İçki CEO'su Yorgancıoğlu: "Pazarı daha da artıracağız. Rakıyı dünya markası yapacağız"

Rakıya itibarını geri getireceğiz

TEKEL'in özelleştirilmesi sonucunda 19 fabrikada, bin 560 çalışanı ile 110 ayrı ürünü piyasaya sürerek sektörün devi haline gelen Mey İçki A.Ş. özellikle rakı, şarap ve likör çeşitlerinin ambalajlarında yaptıkları değişikliklerle dikkatleri üzerine çekti. 2004'ün şubat ayında faaliyete geçen şirketin, kısa sürede büyük başarılara imza attığını söyleyen Mey İçki CEO'su Yorgancıoğlu, "Mey İçki, rakıda toplam yüzde 83'lük pazar payı ile liderliğini sürdürüyor. Ancak bizim amacımız bu payı ve satışı daha da artırmak. 1997'de yıllık 73 milyon litre olan tüketim, bugün 40-45 milyon litrelere düştü. Kuşkusuz bunda bazı etkenler rol oynadı. Fiyat artışları, ekonomik kriz, bazı kentlerde konulan yasaklar, hafif içkilere yöneliş ve insanlardaki deprem korkusu satışların düşmesinde önemli rol oynadı. Ancak bizim hedefimiz rakıya eski itibarını yeniden kazandırmak. Bunun için büyük yatırım yapıyoruz" dedi. Türkiye'de alkollü içki pazarının yüzde 83'üne hakim olan Mey İçki'nin İzmirli CEO'su Galip Yorgancıoğlu, Türk rakısını dünyaya tanıtacaklarını belirterek, "Rakının kaybolan itibarını geri getireceğiz" diye konuştu. 2006 yılında Yeni Rakı'nın başta Yunanistan ve adaları ile Çek Cumhuriyeti, Romanya, Polonya, Güney Kore ve Suriye'ye ihraç edileceğini belirten Yorgancoğlu, "Türk eğlence kültürünün en önemli sembollerinden biri olan Yeni Rakı'yı dünyanın her yerinde Türklerin yanı sıra yabancılarından beğenerek içeceği bir marka haline getirmeyi amaçlıyoruz. Avrupa'nın en iyi dağıtım şirketiyle çalışıyoruz. 2006'da Yeni Rakı dünya genelinde yeni pazarlara ulaşacak" diye konuştu. Hedef dünya markası olmak