Ege Tanıtım ve destek çağrısı

Tanıtım ve destek çağrısı

14.04.2019 - 08:15 | Son Güncellenme:

Japonya’nın Türkiye Büyükelçisi “Ege ürünlerinin Japonya’da daha çok tüketilmesi için tanıtım yapın” çağrısında bulundu.

Tanıtım ve destek çağrısı

Ege İhracatçı Birlikleri’ni ziyaret eden Japonya’nın Türkiye Büyükelçisi Akio Miyajima, Türkiye’den Japonya’ya balık, makarna, zeytinyağı, kuru meyve, meyve sebze mamulleri başta olmak üzere çok sayıda ürün ihraç edildiğini, ancak bunların Türk ürünü olarak bilinirliğinin düşük olduğunu dile getirdi. Miyajima, “Türk ürünlerinin Japonya’da daha çok tüketilmesi için tanıtım yapın” çağrısında bulundu.

Haberin Devamı

Yılda dört etkinlik

Ege İhracatçı Birlikleri Başkanlar Kurulu’nda Japonya’ya yönelik tanıtım çalışmalarını artırma kararı aldıkları bilgisini paylaşan Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkan Yardımcısı Birol Celep, “Japon pazarına yönelik yaptığımız tanıtım çalışmalarının meyvelerini toplamaya başladık. 2018 yılında Japonya’ya yaptığımız gıda ürünleri ihracatı yüzde 61’lik artışla 54 milyon dolardan, 87 milyon dolara çıktı. Yılda 3-4 tanıtım etkinliği yapmak istiyoruz” dedi.

Destek istedi

Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Mustafa Terci de, Japonya’ya susam, beyaz haşhaş ve kimyon ağırlıklı 6 milyon 271 bin dolarlık ihracat yaptıklarını, arttırmak için Turquality Projesi yürüttüklerini dile getirdi. Türkiye’den Japonya’ya limon ve greyfurt ihraç edebildiklerini diğer yaş meyve sebze ürünlerinin ihracatının şu an itibariyle yapılamadığını anlatan Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Hayrettin Uçak ise, diğer yaş meyve sebze ürünlerinin ihracatının başlaması için Japonya’nın Ankara Büyükelçisi Akio Miyajima’dan destek istedi. l İZMİR DHA