Ege ‘Z kuşağına odaklanan başarılı olur’

‘Z kuşağına odaklanan başarılı olur’

02.02.2019 - 08:15 | Son Güncellenme:

Yaşar Üniversitesi öğretim üyesi Doç. Dr. Özlem Aşman Alikılıç, 31 Mart’ta 2000 yılı ve sonrası doğumlu Z kuşağından yaklaşık 1 milyon 200 bin kişinin ilk kez oy kullanacağını belirtti, “Bu kuşağı anlayan politikacı kazanır” vurgusunu yaptı.

‘Z kuşağına odaklanan başarılı olur’

TÜRKİYE’de 31 Mart’ta yapılacak yerel seçimlerde 2000 yılı ve sonrası doğumlu Z kuşağından, yaklaşık 1 milyon 200 bin kişinin ilk kez oy kullanacağını belirten Yaşar Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Özlem Aşman Alikılıç, “Artık politikacıların kuşaklar arasındaki farklılıkları net bir şekilde anlaması ve yönetebilmesi gerekiyor” dedi.

Haberin Devamı

Türkiye, ilk kez parti bayraklarının, aday afişlerinin ve seçim müziklerinin kullanılmadığı bir ortamda seçime gidiyor. 31 Mart’ta gerçekleştirilecek yerel seçimlerin bir başka dikkat çeken özelliği de 2000 yılı ve sonrası doğumlu Z kuşağından, yaklaşık 1 milyon 200 bin kişinin ilk kez oy kullanacak olması. Z kuşağının dilinden anlayan ve tercih ettikleri iletişim modellerini çözebilen adayların bir adım öne çıkabileceğine dikkat çeken Doç. Dr. Özlem Aşman Alikılıç, “Artık politikacıların kuşaklar arasındaki farklılıkları net bir şekilde anlaması ve yönetebilmesi gerekiyor” diye konuştu.

Gençlerle yüz yüze

Yüksek Seçim Kurulu (YSK) verilerine göre Türkiye’de yaklaşık 57 milyon 94 bin seçmen bulunuyor. Türkiye’de en yakın seçim olarak gerçekleştirilen Cumhurbaşkanı ve 27. Dönem Milletvekili Genel Seçimlerinde ise 18-29 yaş aralığındaki seçmen sayısı toplam oy kullananların yüzde 24.8’ini oluşturdu. 1980-1999 arası doğumlu Y kuşağı ile 2000 yılı ve sonrası doğumlu Z kuşağına ulaşmak isteyen adaylara önerilerde bulunan Doç. Dr. Özlem Aşman Alikılıç, “İlk kez oy verecek olan Z kuşağı, dünyada sosyal değişimi başlatabilecek aktivist bir kuşak. Hem iyi birer dinleyici hem de sosyaller. Aynı anda pek çok işi takip edebilen girişimci bir kuşak. Hayatlarını on-line yaşıyorlar. Bu nedenle de siyasileri takip ettikleri iletişim kanalları Facebook, Instagram, Youtube oluyor. Y kuşağı ise daha çok metinler üzerinden iletişim kurmayı tercih ediyor. Z’ler anında övgü ve ilgi bekleyen bir nesil” dedi.

Haberin Devamı

Nesiller arasındaki farklılıkların doğru yönetilememesinin ülkedeki en önemli kurumsal sorunlardan biri olduğunu belirten Alikılıç; adayların, oy oranlarını artırabilmek için henüz kararını verememiş ve ilk defa oy kullanacak seçmene yönelik stratejiler geliştirmesi gerektiğini söyledi. l İZMİR DHA

Yazarlar